TUI Cabin Crew vacature juni 2023

  • Iris

    Ik heb nog niks gehoord! Maar ik heb pas de 27e gesolliciteerd… dus hopelijk hoor ik snel ook wat. Voor de mensen die wel al de testen mochten maken, hebben jullie aan het begin of einde van de vacature gesolliciteerd? Ben echt bang dat ik te laat ben haha.

  • Isabel

    @Lotte, het testen van je Engelse spreekvaardigheid gaat inderdaad via de microfoon op je laptop. Maar voor zowel het spreken als het schrijven, wordt je scherm opgenomen (soort screen recording).

    @Iris, ik heb twee weken geleden gesolliciteerd. Weet niet wanneer de vacature open kwam. 27e is volgens mij niet te laat hoor. Er stond bij dat de einddatum 30 juni was. Misschien je spambox even checken?

  • Iris

    @Isabel dan wacht ik het rustig af! Ik hoop dat ik deze week ergens een mailtje krijg. Als ik jullie zo hoor denk ik dat ze het op volgorde van binnenkomst verwerken. Mag ik ook vragen of jullie al vliegervaring hebben? Ik las namelijk dat vlieg- of horeca-ervaring een pré is. Ik heb wel jaren in de horeca gewerkt dus ik hoop dat dat me gaat helpen.

  • Lotte

    Isabel

    @Lotte, het testen van je Engelse spreekvaardigheid gaat inderdaad via de microfoon op je laptop. Maar voor zowel het spreken als het schrijven, wordt je scherm opgenomen (soort screen recording).

    @Iris, ik heb twee weken geleden gesolliciteerd. Weet niet wanneer de vacature open kwam. 27e is volgens mij niet te laat hoor. Er stond bij dat de einddatum 30 juni was. Misschien je spambox even checken?

    Bedankt Isabel voor de informatie! Heel fijn om te horen hoe de toets wordt afgenomen. Thanks.

  • Isabel

    Iris

    @Isabel dan wacht ik het rustig af! Ik hoop dat ik deze week ergens een mailtje krijg. Als ik jullie zo hoor denk ik dat ze het op volgorde van binnenkomst verwerken. Mag ik ook vragen of jullie al vliegervaring hebben? Ik las namelijk dat vlieg- of horeca-ervaring een pré is. Ik heb wel jaren in de horeca gewerkt dus ik hoop dat dat me gaat helpen.

    Ik heb 1 seizoen gevlogen bij een andere maatschappij. Maar ze nemen vast niet alleen mensen met vliegervaring hoor!

  • Vitani

    Iris

    @Isabel dan wacht ik het rustig af! Ik hoop dat ik deze week ergens een mailtje krijg. Als ik jullie zo hoor denk ik dat ze het op volgorde van binnenkomst verwerken. Mag ik ook vragen of jullie al vliegervaring hebben? Ik las namelijk dat vlieg- of horeca-ervaring een pré is. Ik heb wel jaren in de horeca gewerkt dus ik hoop dat dat me gaat helpen.

    Horeca is ook dienstverlening, dus ik zou me geen zorgen maken! Het gaat erom dat je ervaring hebt met omgaan met passagiers (klanten/gasten).

    Zelf heb ik 5 jaar lang als grondstewardess gewerkt van 2016 tot 2023. Nu werk ik nog steeds in de luchtvaart maar op een andere afdeling, een ander bedrijf en met een hele andere functie (wil liever niet openbaar op het forum zetten wat ik precies doe want ik weet niet of mijn werkgever blij is dat ik aan het solliciteren ben ^^D  ) maar ik werk dus nog wel met vliegtuigen en luchtvaart.

  • Iris

    Ik heb ook een bericht gekregen dat ik de online testen mag gaan maken! Heel leuk en heel spannend. Is de situational judgement-test heel erg lastig? Kan je je daar nog goed op voorbereiden of gewoon maar doen?

  • esther

    Iris

    Ik heb ook een bericht gekregen dat ik de online testen mag gaan maken! Heel leuk en heel spannend. Is de situational judgement-test heel erg lastig? Kan je je daar nog goed op voorbereiden of gewoon maar doen?

    Ik heb zojuist ook een mail ontvangen met een uitnodiging! Heel veel succes met je test. Ben ook benieuwd naar de inhoud van de test..

  • Vitani

    Ik vond de judgement test vooral lastig bij sommige vragen omdat je dan heel erg twijfelt over wat het best is. Maar bij sommige situaties is het wel overduidelijk welke het minst handig is.

    Als je de test maakt snap je waarschijnlijk precies waar ik het over heb :D

  • esther

    Vitani

    Ik vond de judgement test vooral lastig bij sommige vragen omdat je dan heel erg twijfelt over wat het best is. Maar bij sommige situaties is het wel overduidelijk welke het minst handig is.

    Als je de test maakt snap je waarschijnlijk precies waar ik het over heb :D

    Ik heb de testen gemaakt en ik begrijp wat je bedoeld! Gelukkig gehaald en een interview ingepland.