KLM 2024?!!!

  • MvG

    B
    MvG

    Ik heb de selectiedag positief doorlopen! Inderdaad nog geen startdatum van de INI gekregen. Ze verwachten aan het einde van de zomer, maar niets is zo veranderlijk als de luchtvaart. Wel krijg je minimaal 12 weken van te voren te horen wanneer je INI start.  Dit was mijn tweede keer solliciteren bij KLM. Vorige keer baalde ik als een stekker, maar dit heeft me uiteindelijk wel zelfinzicht gegeven. Ik weet zeker dat het jullie ook gaat lukken!  Ik wens iedereen die nog bezig is met het proces heel veel succes.  Vraagje: Tijdens de selectiedag werd door een van de gastvrouwen geadviseerd om tijdig je visum te regelen (kan soms maanden duren). Dat hoeft pas op moment dat je de medische keuring en dergelijke gehad hebt toch?  Weet iemand hoe dat werd als je nog geen INI datum hebt? Liefs, M  

        gefeliciteerd! Wat super knap van je!!!! Voor mij wordt het ook de tweede keer, wat heb jij dit keer anders gedaan dan de eerste keer? Liefs!  

     

    Hey, dankjewel! Wel een beetje persoonlijk dus neem niet alles letterlijk op ;) Bij het CBI (interview) heb ik me deze keer een stuk beter voorbereid. Bij iedere competentie (kan je vinden bij de eindresultaten van de online testen), heb ik een voorbeeld uit mijn ervaring gekozen en de STARR-methode toegepast. Niet alles wat ik heb voorbereid heb ik ook daadwerkelijk in het gesprek gebruikt, maar ik voelde me door deze voorbereiding een stuk zelfverzekerder. De recruiters zijn stuk voor stuk allemaal hele fijne mensen die heel nieuwsgierig naar je zijn.  Ik kon me tijdens het gesprek ten opzichte van de vorige keer veel beter uitdrukken en we hebben zelfs hard gelachen. 

    Kortom: door een veel betere voorbereiding ben ik een stuk relaxter het gesprek in gegaan. Het blijft natuurlijk altijd een momentopname. 

    Heel veel succes met jou sollicitatie. Misschien tot bij de basiscursus!

  • Alexandra

    Jolz
    Alexandra

    Hallo allemaal! Zijn er hier al mensen die op 2 juli starten met de ini? Groep 27B?  Groetjes, Alexandra

    Hi Alexandra! Wat leuk, ik begin ook 2 juli. We hebben een groepschat. Heb je Instagram? Dan kan ik via daar je nummer krijgen en je toevoegen!

    Wat leuk! Ik wil graag in de groep. @bosalexandravanden is mijn acccountsnaam. 

  • KLM 2024

    Hi iedereen! Heeft er nog iemand zijn/haar selectie dag helaas pas op 9 augustus? :( Groetjes.

  • B

    MvG
    B
    MvG

    Ik heb de selectiedag positief doorlopen! Inderdaad nog geen startdatum van de INI gekregen. Ze verwachten aan het einde van de zomer, maar niets is zo veranderlijk als de luchtvaart. Wel krijg je minimaal 12 weken van te voren te horen wanneer je INI start.  Dit was mijn tweede keer solliciteren bij KLM. Vorige keer baalde ik als een stekker, maar dit heeft me uiteindelijk wel zelfinzicht gegeven. Ik weet zeker dat het jullie ook gaat lukken!  Ik wens iedereen die nog bezig is met het proces heel veel succes.  Vraagje: Tijdens de selectiedag werd door een van de gastvrouwen geadviseerd om tijdig je visum te regelen (kan soms maanden duren). Dat hoeft pas op moment dat je de medische keuring en dergelijke gehad hebt toch?  Weet iemand hoe dat werd als je nog geen INI datum hebt? Liefs, M  

        gefeliciteerd! Wat super knap van je!!!! Voor mij wordt het ook de tweede keer, wat heb jij dit keer anders gedaan dan de eerste keer? Liefs!  

      Hey, dankjewel! Wel een beetje persoonlijk dus neem niet alles letterlijk op ;) Bij het CBI (interview) heb ik me deze keer een stuk beter voorbereid. Bij iedere competentie (kan je vinden bij de eindresultaten van de online testen), heb ik een voorbeeld uit mijn ervaring gekozen en de STARR-methode toegepast. Niet alles wat ik heb voorbereid heb ik ook daadwerkelijk in het gesprek gebruikt, maar ik voelde me door deze voorbereiding een stuk zelfverzekerder. De recruiters zijn stuk voor stuk allemaal hele fijne mensen die heel nieuwsgierig naar je zijn.  Ik kon me tijdens het gesprek ten opzichte van de vorige keer veel beter uitdrukken en we hebben zelfs hard gelachen.  Kortom: door een veel betere voorbereiding ben ik een stuk relaxter het gesprek in gegaan. Het blijft natuurlijk altijd een momentopname.  Heel veel succes met jou sollicitatie. Misschien tot bij de basiscursus!

     

    super super goed van je! Heel knap. Blij voor je. Een vraagje, heb jij eerlijk gezegd dat je bent afgewezen 2 jaar geleden? Of dit helemaal niet gezegd? 

     

    Liefs! 

  • MvG

    B
    MvG
    B
    [...]

        gefeliciteerd! Wat super knap van je!!!! Voor mij wordt het ook de tweede keer, wat heb jij dit keer anders gedaan dan de eerste keer? Liefs!  

      Hey, dankjewel! Wel een beetje persoonlijk dus neem niet alles letterlijk op ;) Bij het CBI (interview) heb ik me deze keer een stuk beter voorbereid. Bij iedere competentie (kan je vinden bij de eindresultaten van de online testen), heb ik een voorbeeld uit mijn ervaring gekozen en de STARR-methode toegepast. Niet alles wat ik heb voorbereid heb ik ook daadwerkelijk in het gesprek gebruikt, maar ik voelde me door deze voorbereiding een stuk zelfverzekerder. De recruiters zijn stuk voor stuk allemaal hele fijne mensen die heel nieuwsgierig naar je zijn.  Ik kon me tijdens het gesprek ten opzichte van de vorige keer veel beter uitdrukken en we hebben zelfs hard gelachen.  Kortom: door een veel betere voorbereiding ben ik een stuk relaxter het gesprek in gegaan. Het blijft natuurlijk altijd een momentopname.  Heel veel succes met jou sollicitatie. Misschien tot bij de basiscursus!

      super super goed van je! Heel knap. Blij voor je. Een vraagje, heb jij eerlijk gezegd dat je bent afgewezen 2 jaar geleden? Of dit helemaal niet gezegd?    Liefs! 

    Hoi B,

    Dit heb ik niet verteld. Na een jaar vervalt alle informatie die je had op je account en dus kunnen ze niet zien dat je eerder heb gesoliciteerd. Ik weet niet 100% of dat zo is natuurlijk…

    Ik heb ervoor gekozen om het niet te vertellen, want er was in het gesprek geen aanleiding voor. Heb er wel over getwijfeld, want je kan dan wel zelfreflectie en zelfkennis laten zien. Ik zou zelf goed nadenken of jij het voor jouw gesprek een sterk onderwerp vind om over te vertellen. Anders zou ik het lekker achterwegen laten en de ervaring alleen voor jezelf meenemen.

    Groeten!

  • MvG

    .

  • Misstravel

    B
    MvG
    B
    [...]

        gefeliciteerd! Wat super knap van je!!!! Voor mij wordt het ook de tweede keer, wat heb jij dit keer anders gedaan dan de eerste keer? Liefs!  

      Hey, dankjewel! Wel een beetje persoonlijk dus neem niet alles letterlijk op ;) Bij het CBI (interview) heb ik me deze keer een stuk beter voorbereid. Bij iedere competentie (kan je vinden bij de eindresultaten van de online testen), heb ik een voorbeeld uit mijn ervaring gekozen en de STARR-methode toegepast. Niet alles wat ik heb voorbereid heb ik ook daadwerkelijk in het gesprek gebruikt, maar ik voelde me door deze voorbereiding een stuk zelfverzekerder. De recruiters zijn stuk voor stuk allemaal hele fijne mensen die heel nieuwsgierig naar je zijn.  Ik kon me tijdens het gesprek ten opzichte van de vorige keer veel beter uitdrukken en we hebben zelfs hard gelachen.  Kortom: door een veel betere voorbereiding ben ik een stuk relaxter het gesprek in gegaan. Het blijft natuurlijk altijd een momentopname.  Heel veel succes met jou sollicitatie. Misschien tot bij de basiscursus!

      super super goed van je! Heel knap. Blij voor je. Een vraagje, heb jij eerlijk gezegd dat je bent afgewezen 2 jaar geleden? Of dit helemaal niet gezegd?    Liefs! 

     

    Hi! Ik heb dit wel aangegeven bij KLC waar ik uiteindelijk ben aangenomen en ze waardeerde het heel erg dat ik dit vertelde. Zo kon ik goed reflecteren en mijn groei laten zien. 

     

    Kies vooral wat jij fijn vindt natuurlijk! 

     

    Succes alvast!

  • B

    MvG
    B
    MvG
    [...]

      Hey, dankjewel! Wel een beetje persoonlijk dus neem niet alles letterlijk op ;) Bij het CBI (interview) heb ik me deze keer een stuk beter voorbereid. Bij iedere competentie (kan je vinden bij de eindresultaten van de online testen), heb ik een voorbeeld uit mijn ervaring gekozen en de STARR-methode toegepast. Niet alles wat ik heb voorbereid heb ik ook daadwerkelijk in het gesprek gebruikt, maar ik voelde me door deze voorbereiding een stuk zelfverzekerder. De recruiters zijn stuk voor stuk allemaal hele fijne mensen die heel nieuwsgierig naar je zijn.  Ik kon me tijdens het gesprek ten opzichte van de vorige keer veel beter uitdrukken en we hebben zelfs hard gelachen.  Kortom: door een veel betere voorbereiding ben ik een stuk relaxter het gesprek in gegaan. Het blijft natuurlijk altijd een momentopname.  Heel veel succes met jou sollicitatie. Misschien tot bij de basiscursus!

      super super goed van je! Heel knap. Blij voor je. Een vraagje, heb jij eerlijk gezegd dat je bent afgewezen 2 jaar geleden? Of dit helemaal niet gezegd?    Liefs! 

    Hoi B, Dit heb ik niet verteld. Na een jaar vervalt alle informatie die je had op je account en dus kunnen ze niet zien dat je eerder heb gesoliciteerd. Ik weet niet 100% of dat zo is natuurlijk… Ik heb ervoor gekozen om het niet te vertellen, want er was in het gesprek geen aanleiding voor. Heb er wel over getwijfeld, want je kan dan wel zelfreflectie en zelfkennis laten zien. Ik zou zelf goed nadenken of jij het voor jouw gesprek een sterk onderwerp vind om over te vertellen. Anders zou ik het lekker achterwegen laten en de ervaring alleen voor jezelf meenemen. Groeten!

     

    oke! Duidelijk! Ik denk dat ik het ook lekker achterwege laat. Nog een ander vraagje, moesten jullie de testen opnieuw maken? Dan ga ik het ook weer even opfrissen. Haha. Groetjes! 

  • B

    Misstravel
    B
    MvG
    [...]

      Hey, dankjewel! Wel een beetje persoonlijk dus neem niet alles letterlijk op ;) Bij het CBI (interview) heb ik me deze keer een stuk beter voorbereid. Bij iedere competentie (kan je vinden bij de eindresultaten van de online testen), heb ik een voorbeeld uit mijn ervaring gekozen en de STARR-methode toegepast. Niet alles wat ik heb voorbereid heb ik ook daadwerkelijk in het gesprek gebruikt, maar ik voelde me door deze voorbereiding een stuk zelfverzekerder. De recruiters zijn stuk voor stuk allemaal hele fijne mensen die heel nieuwsgierig naar je zijn.  Ik kon me tijdens het gesprek ten opzichte van de vorige keer veel beter uitdrukken en we hebben zelfs hard gelachen.  Kortom: door een veel betere voorbereiding ben ik een stuk relaxter het gesprek in gegaan. Het blijft natuurlijk altijd een momentopname.  Heel veel succes met jou sollicitatie. Misschien tot bij de basiscursus!

      super super goed van je! Heel knap. Blij voor je. Een vraagje, heb jij eerlijk gezegd dat je bent afgewezen 2 jaar geleden? Of dit helemaal niet gezegd?    Liefs! 

      Hi! Ik heb dit wel aangegeven bij KLC waar ik uiteindelijk ben aangenomen en ze waardeerde het heel erg dat ik dit vertelde. Zo kon ik goed reflecteren en mijn groei laten zien.    Kies vooral wat jij fijn vindt natuurlijk!    Succes alvast!

     

    wat goed zeg! Ben je na afwijking KLM bij klc aangenomen? Gefeliciteerd!! Liefs

  • MvG

    B
    MvG
    B
    [...]

      super super goed van je! Heel knap. Blij voor je. Een vraagje, heb jij eerlijk gezegd dat je bent afgewezen 2 jaar geleden? Of dit helemaal niet gezegd?    Liefs! 

    Hoi B, Dit heb ik niet verteld. Na een jaar vervalt alle informatie die je had op je account en dus kunnen ze niet zien dat je eerder heb gesoliciteerd. Ik weet niet 100% of dat zo is natuurlijk… Ik heb ervoor gekozen om het niet te vertellen, want er was in het gesprek geen aanleiding voor. Heb er wel over getwijfeld, want je kan dan wel zelfreflectie en zelfkennis laten zien. Ik zou zelf goed nadenken of jij het voor jouw gesprek een sterk onderwerp vind om over te vertellen. Anders zou ik het lekker achterwegen laten en de ervaring alleen voor jezelf meenemen. Groeten!

      oke! Duidelijk! Ik denk dat ik het ook lekker achterwege laat. Nog een ander vraagje, moesten jullie de testen opnieuw maken? Dan ga ik het ook weer even opfrissen. Haha. Groetjes! 

    Bedoel je voor de tweede solicitiatie? Ja, die moet je opnieuw maken. Je gegevens wissen namelijk na 1 jaar. Alles moet je dan opnieuw doen.

    Heel veel succes met oefenen! Je kan het!