KLM vacature november 2024

• Lotte

Tot mijn verrassing lees ik jullie berichten op het forum. Mochten deze geruchten kloppen, komt het wel snel ineens. Dat had ik eerlijk gezegd echt niet verwacht. Maar het zou heel leuk zijn uiteraard als de vacature weer opent. Maar rustig afwachten nu, het is pas officieel als KLM het zelf aankondigt. Ben net als jullie dan heel benieuwd wat het zou betekenen voor de grote groep sollicitanten van maart 2024. Wij mogen dan allemaal nog niet solliciteren nu, helaas, tenzij de regels rondom de wachttijd zouden worden aangepast.

• R.N.

Heel zuur als hij in november alweer opengaat, pre-covid was het elk jaar dus snap niet waarom het dan nu ineens in een half jaar moet, gezien dat mensen nog op de wachtlijst staan.

Maar als hij in november weer open gaat, geef dan iedereen van afgelopen maart ook weer een kans

• Vitani

Heb net de datum 4 november door gekregen…

• Lotte

Wat snel zeg. Mochten deze geruchten kloppen dan vermoed ik, maar dat is puur een gok van mijn kant, dat ze voortaan twee keer per jaar willen gaan werven. In het voorjaar en in het najaar, om de druk er wat af te halen met niet meer zo'n grote groep sollicitanten in één keer. Dat zou op zich wel begrijpelijk zijn. Als het november wordt, dan denk ik dat wij als maart 2024-groep ons erop moeten instellen dat we nu helaas nog niet mogen en dat het voor ons volgend jaar gaat worden. Hopelijk weer in het voorjaar dan. Let's wait and see.

• Mo64

Vreemd. Wat doen ze dan met alle mensen die nog op een ini-datum zitten te wachten? Ik ben bv eind juni aangenomen en heb nog niks gehoord. Als ze nu weer gaan werven, terwijl er velen nog geplaatst moeten worden, krijg je een enorme - en wellicht onnodige - ophoping van mensen, die allemaal geen zicht hebben op wanneer ze precies kunnen gaan beginnen met vliegen. 

• Lotte

Maggan

Vreemd. Wat doen ze dan met alle mensen die nog op een ini-datum zitten te wachten? Ik ben bv eind juni aangenomen en heb nog niks gehoord. Als ze nu weer gaan werven, terwijl er velen nog geplaatst moeten worden, krijg je een enorme - en wellicht onnodige - ophoping van mensen, die allemaal geen zicht hebben op wanneer ze precies kunnen gaan beginnen met vliegen. 

Dat is niet zo fijn, nee. Dan zou het beter zijn om jullie allemaal eerst een plekje te geven en pas daarna weer te gaan werven. Maar misschien komt dat binnenkort ook ineens in een stroomversnelling. Ik hoop het van harte voor jullie. Je wilt zo graag beginnen met vliegen en dan valt het wachten vast zwaar.

• Suus

Heeft iemand toevallig ook iets gehoord over Cityhopper?

• SAN

Vitani

Ik hoor het nu ook steeds meer (ook vanuit partner collega's die bij klm werken). Maarja ik ben in maart afgewezen dus vind het wel enorm jammer dat het zo vroeg al open gaat.. betekent dat ik niet mag solliciteren:(

Als ze zo snel al gaan werven, dan misschien in 2025 nog wel een keer

• SAN

Lotte

Wat snel zeg. Mochten deze geruchten kloppen dan vermoed ik, maar dat is puur een gok van mijn kant, dat ze voortaan twee keer per jaar willen gaan werven. In het voorjaar en in het najaar, om de druk er wat af te halen met niet meer zo'n grote groep sollicitanten in één keer. Dat zou op zich wel begrijpelijk zijn. Als het november wordt, dan denk ik dat wij als maart 2024-groep ons erop moeten instellen dat we nu helaas nog niet mogen en dat het voor ons volgend jaar gaat worden. Hopelijk weer in het voorjaar dan. Let's wait and see.

Ja, dat lijkt me wel plausibel inderdaad! Ik begreep dat er in “onze” lichting 8000 sollicitanten waren, dat is ook wel echt heel veel. 

• SAN

Lotte, hoe ver ben jij gekomen in maart?