KLM vacature november 2024

• MynameisDaan

Ik heb vanochtend ook gesolliciteerd, ben heel benieuwd allemaal!

• Devin

Iemand die weet hoelang het duurt als je op 4 november hebt gesolliciteerd dat je bericht krijgt of je bent afgewezen of door bent?

• Mo64

Devin

Iemand die weet hoelang het duurt als je op 4 november hebt gesolliciteerd dat je bericht krijgt of je bent afgewezen of door bent?

Dat hangt er helemaal vanaf waar je zit in de sollicitatieprocedure en hoeveel mensen hebben gesolliciteerd. De sollicitatieprocedure bestaat uit een heel aantal verschillende rondes, waarbij je steeds tussendoor te horen krijgt of je door bent naar de volgende ronde. 

Houd er ook rekening mee dat het nog heel lang kan duren voordat je uiteindelijk wordt uitgenodigd voor een ini en echt kunt beginnen.

Bij mij duurde het in maart ongeveer 3 weken tussen aanmelding (half maart) en uitnodiging voor de selectiedag (begin april), die een paar maanden later plaatsvond (half juli). Ik hoorde 2 dagen na de selectiedag dat ik door was.

Ik ben trws nog niet uitgenodigd voor een ini. De uitnodiging daarvoor krijg je 12 weken voor de daadwerkelijke start van de ini (die een maand duurt). Op z'n vroegst zou ik dus pas ergens in februari kunnen starten met de ini, mits uiteraard de medische keuring en andere onderzoeken positief zijn.

Geduld is dus een schone zaak ;-)