Een vraag aan degenen die in maart de capaciteitentest hebben gedaan: Ik ben druk aan het oefenen voor deze testen, en de meeste onderdelen gaan prima. Maar die cijferreeksen… ik krijg het niet voor elkaar binnen een minuut. Hoofdrekenen is altijd mijn valkuil geweest. Ik oefen op Hellotest, en heb begrepen dat de KLM test makkelijker is. Maar wordt er daarin ook gewerkt met negatieve getallen? Dus een reeks van: 12, -2, -1, -10, -3, -9, -4, -6, -6 bijvoorbeeld? En moet je ook / en x sommen maken? Of alleen + en - sommen? Ik hoop op wat geruststelling haha. En ben ondertussen verder aan het oefenen.
De cijferreeksen kunnen positieve en/of negatieve getallen bevatten, de verbanden zijn +-×÷ (dus geen breuken of machten). De cijferreeksen van KLM zijn inderdaad beter te doen dan de online oefenreeksen.
Dankjewel voor je uitleg. Inmiddels ben ik zover dat ik vrijwel elke cijferreeks kan oplossen, de helft zo'n beetje binen de minuut, de helft heb ik iets langer voor nodig. Ik blijf dus flink doorgaan met oefenen. Dan komt het hopelijk goed.