KLM vacature november 2024

• Mo64

Ik heb vandaag bericht van KLM ontvangen en op 4 november as gaat de vacature idd weer open. De basiscursussen voor de eerder dit jaar aangenomen sollicitanten zullen pas in Q1 weer starten. De nieuwe sollicitanten zullen trouwens pas ná het oude cohort aan hun ini beginnen, dus dat kan (ook) nog even duren. Blijkbaar kiest KLM ervoor om weer een nieuwe pool van gegadigden aan te boren om hun cabin crew aan te vullen. Kortom: voor iedereen is geduld uiteindelijk een schone zaak.

• Vitani

N.24

Ik zie het ook inderdaad op Instagram, 4 november. Wel echt balen dat de eis er niet vanaf gaat:( Ik vraag me ook echt af hoeveel sollictanten er dan zullen zijn gezien iedereen die vorige keer is afgewezen niet mag solliciteren…

ik zit te zoeken maar kan dit niet vinden.. heb je een linkje?

• Mo64

Flywithari heeft een screenshot van een (intern?) bericht van KLM geplaatst. De vacature zelf komt pas op 4 november online.

• Mo64

.

• N.03

Vitani
    N.24

Ik zie het ook inderdaad op Instagram, 4 november. Wel echt balen dat de eis er niet vanaf gaat:( Ik vraag me ook echt af hoeveel sollictanten er dan zullen zijn gezien iedereen die vorige keer is afgewezen niet mag solliciteren…

ik zit te zoeken maar kan dit niet vinden.. heb je een linkje?

het staat in de instagram story van lifeatklm! 

• Julia

Heeft iemand hier toevallig al nagevraagd hoe het zit als je al bij KLC op de wachtlijst staat? Volgensmij mocht je bij eerdere vacatures niet solliciteren anders verviel je plek bij KLC. Maar is dat nu ook weer het geval? 

• Moon87

Een vraag aan degenen die in maart de capaciteitentest hebben gedaan: 

Ik ben druk aan het oefenen voor deze testen, en de meeste onderdelen gaan prima. Maar die cijferreeksen… ik krijg het niet voor elkaar binnen een minuut. Hoofdrekenen is altijd mijn valkuil geweest. 

Ik oefen op Hellotest, en heb begrepen dat de KLM test makkelijker is. Maar wordt er daarin ook gewerkt met negatieve getallen? Dus een reeks van: 12, -2, -1, -10, -3, -9, -4, -6, -6 bijvoorbeeld? 

En moet je ook / en x sommen maken? Of alleen + en - sommen? 

Ik hoop op wat geruststelling haha. En ben ondertussen verder aan het oefenen. 

• Mo64

De sollicitatieprocedure zag er in maart als volgt uit:

Online (via Randstad):

1) Aanmelding via website en invullen van vragenlijst met cv

2) Capaciteitentesten (analogieen, cijferreeksen, figurenreeksen, diagrammen)

3) Competentietest (wat zijn je kwaliteiten mbt de KLM competenties voor CA's)

4) Drijfverentest (wat zijn jouw drijfveren, motivaties)

5) Motivatievideo (3 online vragen die je met een filmpje beantwoordt, waarvan 1 in het Engels)

Selectiedag:

6) Serious Game = groepsopdracht met rollenspellen

7) Criterium Gericht Interview = individueel gesprek met twee recruiters (met enkele vragen in het Engels)

8) Evt korte herhaling Capaciteitentesten  

Je hoeft dus geen motivatiebrief (meer) te schrijven. Je originele diploma en paspoort neem je mee naar de selectiedag ter controle. Iedere ronde wordt gekeken of je voldoet aan de criteria en bij een positief resultaat kun je door naar de volgende ronde. Voor de online testen en videopitch heb je een afgebakende tijdperiode om dit alles in te leveren.

Mochten jullie nog vragen hebben, laat maar weten…

Post was bewerkt op 2 november 2024 22:12 door Maggan

• Mo64

Moon87

Een vraag aan degenen die in maart de capaciteitentest hebben gedaan:  Ik ben druk aan het oefenen voor deze testen, en de meeste onderdelen gaan prima. Maar die cijferreeksen… ik krijg het niet voor elkaar binnen een minuut. Hoofdrekenen is altijd mijn valkuil geweest.  Ik oefen op Hellotest, en heb begrepen dat de KLM test makkelijker is. Maar wordt er daarin ook gewerkt met negatieve getallen? Dus een reeks van: 12, -2, -1, -10, -3, -9, -4, -6, -6 bijvoorbeeld?  En moet je ook / en x sommen maken? Of alleen + en - sommen?  Ik hoop op wat geruststelling haha. En ben ondertussen verder aan het oefenen. 

De cijferreeksen kunnen positieve en/of negatieve getallen bevatten, de verbanden zijn +-×÷ (dus geen breuken of machten). De cijferreeksen van KLM zijn inderdaad beter te doen dan de online oefenreeksen. 

• R.N.

Weet iemand toevallig waar en of je de competentie/drijfverentest kan oefenen?

Ik heb heel internet al afgezocht maar kan niks vinden