HID Transavia

  • Sinterklaas

    Kanniewaarzijn!

  • pipo

    mocht tijd worden hopen dat het nu echt zo is

  • Nicole

    Ik heb zojuist een mail gehad van cca. ik krijg een contract vanaf 1 april .. met als aanmeldstation ein-ams

  • 136

    @Nicole fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt zeg! Was Eindhoven base wat je graag wilde? Ben jij 2bander of 1bander? Of zijn alle 2banders al terug? En als je 1bander bent.. Van welk jaar?

  • Groen!

    Hoi Nicole! Mag ik vragen van wanneer jij bent? Fijn dat je in ieder geval bericht hebt gehad!

  • Nicole

    @136 nee EIN was eigelijk niet wat ik wou, maar het was dat of 4 maanden AMS.. Ik ben 1bander van 2011

  • Nicole

    @Groen! ik ben van 2011

  • Sinterklaas

    @…: we hebben dus een insider in ons midden! Ook ik mag Eindhoven binnenkort komen begroeten! WOOPWOOP

  • J

    @Iedereen.

    Sorry dat ik het zeg maar wat asociaal, je zit dus een jaar te wachten voor 4 maanden te werken. Dus 8 maanden doe je thuiszitten “hoop dat dit niemand doet” of werken bij iets wat je niet zo leuk vindt en dat ieder jaar opnieuw!

    Ik wilde altijd heel graag bij Trans maar ik begin nu toch enorm te twijfelen of het wel leuk is om zo mijn leven te gaan leiden want schijnbaar duurt het nog jaren tot je daar eens hoger op kunt komen, echt onbegrijpelijk dat een bedrijf zoiets doet.

    En dat wat iedereen zegt “de luchtvaart is onzeker” dat vind ik nog het ergst dat dit daadwerkelijk geloofd wordt. Het is een zin wat het ook nog goed praat dat bedrijven zo met je omgaan.

    Hebben jullie soms geen slecht humeur hierdoor (tijdens het wachten totdat je hoort wanneer je begint). Ik wil heel graag begrijpen hoe zoiets vol te houden is, gezien dat toch heel veel mensen er blijven werken. Is het zo geweldig en hoe kom je rond met een 4 maanden loon..

  • K

    Hoi J, ik begin deze maand aan mijn zesde seizoen, ik heb altijd ongeveer een contract van 6 a 7 maanden gekregen, dit jaar 6 maanden.

    Het is ook onzeker, want Transavia kan in november niet voorspellen hoeveel vluchten er in mei geboekt gaan worden, dit is heel erg crisis afhankelijk, voordat de economie ‘instortte’ had je na 3 jaar wel een vast contract, nu misschien na 8 (en dat is nog erggg optimistisch)

    In de winter krijg je een uitkering van 75% van je laatst verdiende loon, dat is in het ergste geval, want het is meestal niet zo moeilijk om een leuk baantje te vinden. (denk aan wintersport baantjes, of gewoon horeca, daar is altijd iets in te vinden)

    Ik vind het een erg prettige afwisseling om 5 a 6 maanden wat anders te doen, vrij te zijn met kerst, op vakantie te kunnen, etc. Het werk in de zomer maakt alles goed!