HID Transavia

  • Nicole

    @J… Jammer dat jij er zo over denkt. Maar we wisten allemaal waar we aan begonnen toen we gingen solliciteren.

    Is het vervelend die onzekerheid.. tuurlijk. Maar dat is niet anders.

    En het hoger op komen.. er is geen een baan waar in je in een paar jaar de top hebt bereikt. Zo dus ook in de luchtvaart. Je hebt ervaring nodig voor een hogere functie.

  • J

    @K

    Bedankt voor je snelle reactie! Hmm ik wacht nu al 3 jaar om eens te beginnen, eerst afgewezen toen aangenomen en toen initial geannuleerd. Nu nog wachtende op een initial wat er ook niet positief uit ziet. Door dit alle heb ik zo'n dubbel gevoel.

    Zelf zou ik het veel fijner vinden om gewoon door te blijven vliegen (al weet ik natuurlijk nog niet hoe het in de praktijk bevallen gaat).

    Het sprak mij altijd aan om bij Trans te gaan werken doordat het een vrij jong team is en informeel. Maar zoals ik lees dat AMS maar 4 maanden krijgt, denk ik bij mezelf zo dat is bijna niks dan heb je net je initial gehaald en ben je net gewend, dan mag je stoppen.

    Daarom vraag ik me ook af of het echt zo leuk is bij Trans en dan vooral nu met dat iedereen zo lang heeft zitten te wachten. Het zal vast volgend jaar niet opeens drastisch beter gaan.

    Echt jammer, maar ja ik kan toch niks doen alleen maar wachten.

    Groetjes

  • J

    @Nicole

    Daar heb je helemaal gelijk in.

    Dat is juist het geen wat ik zo jammer vind dat je door zo kort vliegen, minder snel die ervaring bereikt hebt.

    Maar het is eerst eens hopen dat er initials beginnen.

    Groetjes

  • Nicole

    @J

    Als ik je verhaal zo lees, zit het je ook niet echt mee. Ik hoop dat je dit jaar meer succes hebt.

  • K

    Ik vind het ook heel erg voor de mensen die echt maar 4 maanden hebben gekregen!

    Het zou ideaal zijn om elk jaar 10 maanden te vliegen ofzo hihi. Ik ben meestal tegen de tijd dat het november wel erg moe, elke keer dat je wekker weer om 2 of 3 uur ‘s nachts gaat, soms wel eens 4x achter elkaar, en dan mega lange werkdagen, soms wel eens 15 uur. Heb aan het begin van het seizoen altijd zo’n ‘helemaal opgeladen’ gevoel :-)

  • R

    ik ben zelf nog aan het wachten op de tweede ronde en ik ben er haast bang voor dat die er niet meer gaat komen dit jaar? iemand meer informatie? nemen ze nog nieuwe mensen aan? Woon zelf in de buurt van eindhoven en wil natuurlijk daar voor gaan.

  • vliegdolly

    is het waar dat na RTM, nu ook EIN al vol zit?

    Hoorde dat van de week van een purser. Dat zou betekenen dat ik dus geen keus heb en 4 maanden op ams mag gaan werken?

  • A

    ja, een aantal mensen die ik ken die moeten ook naar AMS omdat EIN nu vol zit (CA1s)

  • Groenig meisje

    Dat klopt helemaal. Niet een ieder die ein heeft gekozen heeft het daadwerkelijk gekregen.

  • flyhv

    Gaan die ca's niet voor op de nieuwe ini's dan? Lijkt me toch dat degene die al hebben gevlogen voor gaan op nieuwe collega's!