Corendon zoekt Cabin Attendants!!!

  • stess-to-be

    PS Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi Gerbera,

    >

    > Zou graag willen weten wat voor type contract je

    > krijgt. Een seizoens of jaarcontract bv? Wat zijn

    > de verdiensten per maand ong.? Er staat helaas zo

    > weinig informatie op het forum hierover.

    >

    > Hoe is de vakantie geregeld. Kan je deze opnemen,

    > of is dat niet mogelijk?

    >

    > Kortom een beetje een globaal beeld van het werken

    > voor Corendon!

    Dat zou ik ook wel willen weten.

    Er staat inderdaad vrij weinig hier op het forum over Corendon Dutch. Jammer!

  • Y

    KLIK HIER! , op deze website vond ik al waardig wat info, ook een voorbeeld van een werkrooster!

  • C

    Ik las dat je een contract van een half jaar krijgt, klopt dit? Of is dit de proeftijd? Iemand enig idee?

  • Mel

    Dat half jaar contract klopt, je proeftijd is geen 6 maanden.

    Onze contracten liepen tot november, einde zomer periode…

  • Tula

    Das raar ik dacht dat een collega van me die er ging vliegen een jaar kreeg. Zal me wel vergist hebben dan. Maar krijg je dan in principe wel gewoon verlenging of gaan ze Transavia achterna dat je er een tijdje uit moet? Dan weet ik niet of ik hier wel zin in heb.

  • Mel

    Ik ben begonnen met een contract van april tot november, met uitzicht op verlenging met een jaarcontract.

    Dit was echter wel onder voorbehoud, tot ze wisten hoe het met de winterboekingen stond.

    Dat hou je denk ik altijd net als met Transavia, heel veel zomerbestemmingen en vluchten en gewoon veel minder voor de winter.

  • stess-to-be

    Maar met minder vluchten in de winter vlieg je dan toch niet fulltime? Of vergis ik me dan? Of is het inmiddels weer net anders?

    Iemand ook enig idee vanaf wanneer de ini zal gaan zijn? En hoeveel mensen worden er gezocht? Is daar iets van bekend?

  • Mel

    Nee daar vergis je je niet in hoor :) in de winter vlieg je niet fulltime.

    In de zomer staan er zo'n 3 a 4 vluchten per week op m'n rooster, ligt aan de bestemmingen hoeveel uur je maakt.

    De ene week werk je misschien 30u, de ander 50u…

    En in de winter wat meer standby's en 1 a 2 vluchten per week.

  • stess-to-be

    Maar dan heb je dus ook een stuk minder salaris lijkt mij. Is dat niet lastig?

    Zou je misschien een schatting kunnen geven van wat je ongeveer over houdt in de maand? Met alles erbij zeg maar.

    En hoe vaak sta je gem. standby?

  • Mel

    Ja dat kan wel wat schelen in salaris in de winter, maar als je bijvoorbeeld een stopje Gambia hebt gehad komt er soms wel weer daggeld bij je salaris. Ik heb zelf rond €1650 a €1700 per maand, maar dat ligt ook echt aan je barbox, je reiskosten etc… De afgelopen winterperiode heb ik wel iedere week standby gestaan, hetzij 1 keer, soms 2 a 3 keer achter elkaar. In de zomer periode komt dat wel minder voor.