Corendon zoekt Cabin Attendants!!!

  • stess-to-be

    Dat houd je netto over? Dat is niet verkeerd dan.

    Ik weet niet waar jij woont, maar is het een beetje te doen als je verder weg woont? (brabant, 1.15 uur rijden) Gekeken naar standbydiensten.

    Met drie vluchten in de week is het op en neer rijden/treinen wel te doen. Komt een gambia-stop regelmatig voor? Hoe lang is dat dan?

    Haha, veel vragen zoals je merkt! Hoop dat je dat niet erg vindt! Lijkt me super om bij Corendon te komen werken.

    Zou je misschien ook iets over de selectieprocedure kunnen vertellen? Moeilijk?

  • PS

    Ik lees ook stiekem mee… Reuze interessant! ;-)

    Heb je ook enig idee per wanneer de INI's starten? En hoeveel kans heb je om tijdens de winter door te mogen vliegen? Is die kans hoog?

  • CA4CRD

    Ook wat vragen waar iemand hopelijk een antwoord op weet:

    - wat zijn de (gemiddelde) aanmeldtijden? 5 uur, vroeger, later?

    - Ik las iets van altijd 3 dagen weekend. heb je altijd 3 dagen verlof na een paar vluchten?

    - Hoe lang van te voren weet je je rooster?

    - Stopjes in Gambia en Marakech :-) Hoe lang ben je dan van huis, hoeveel verlof daarna?

    Is het nog steeds zo leuk als de eerdere jubelberichten die hier terug te vinden zijn?

    Alvast bedankt voor de moeite voor degene die wil antwoorden

  • Mel

    Dat hou ik gemiddeld netto per maand over ja, ik woon zelf zo'n 45 minuten van Schiphol af en dat houdt in dat ik met standby diensten niet veel doe van huis af.

    Dus 1,15 uur vanuit Brabant is bijna niet te doen denk, met standby dan alleen.

    Gambia / Marrakech stopjes hebben we helaas t/m maart (of uiterlijk april als ik het goed heb) en tot nu toe had ik daarna altijd weekend.

    Je zit dan 2/3/4 nachten daar… Hangt af van het aantal vluchten per week die naar Gambia gaan :)

    Ik heb geen idee wanneer de ini('s) zouden moeten starten en het hangt denk ik nog steeds af van de winter productie welke contracten er uitgaan…

    De aanmeldtijden gaan gewoon door, niet pas vanaf 05.00u. Ik heb wel vaker de meldtijd van 2.30u bijv op m'n rooster gehad, dus dat kan van alles zijn.

    Dat is ook zo met je weekenden, in de zomer heb ik ook wel eens gewoon 2 dagen vrij en dan weer beginnen en soms 3.

    Het rooster zelf heb je zo'n 4 weken van te voren, voor nu heb ik m'n rooster tot 1 april bijvoorbeeld :).

    En ja, het is gewoon een heel erg leuk bedrijf om voor te werken CA4CRD, kleinschalig maar gezellig en leuke vluchten!!

  • PS

    Hoi Mel,

    Wat bedoel je precies met het hangt er van af van de winter productie welke contracten er uitgaan? Moeten er mensen uit dan bij jullie? Of worden contracten niet verlengd, zodat ze weer “goedkoper” nieuw personeel kunnen inzetten? Zodat ze wellicht ook geen vaste contracten hoeven te geven?

  • Mel

    Ik bedoel dat wij eerst een zomercontract kregen, tot november en toen bleek dat er genoeg winter productie was, toen zijn er een aantal jaar contracten uit gegaan…

  • help

    Ik kan het bestandje niet openen

    hoe krijg ik m op word?

  • marretje

    je moet hem uitprinten, invullen inscannen en emailen, geen andere manier….

  • stess-to-be

    Hoe vaak is zo`n standby dan. Elke week, of? 1.15 uur is inderdaad ver, maar dit is wel wat ik wil en misschien komt er wel een mogelijkheid dichterbij te wonen of om het anders op te lossen. Heb fam. In rotterdam. Dat is binnen het uur als ik me niet vergis, daar kan ik ook altijd terecht als het niet te vaak is, haha

  • PS

    Bedankt voor alle info tot zover. Leuk om te lezen. Heb ff door het forum gespit en lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen over de werk cultuur binnen Corendon! Hierdoor is mijn enthousiasme alleen maar groter geworden.

    Heeft iemand al wat gehoord van Corendon?