KLC sollicitatie

  • maud

    maudy
    flyingfourty

    Wat willen jullie weten?

    Het lijkt erop of er een continue werving is omdat de vacature al langere tijd open is. Is de selectieprocedure erg moeilijk of zijn er veel functieplaatsen vrij?

    Ik heb al in november gesolliciteerd en werd pas in maart uitgenodigd op selectiegesprek.

    Geen idee hoeveel mensen ze nodig hebben.

    De procedure is niet zo zeer moeilijk, maar je moet gewoon (als je aan alle eisen voldoet) binnen het “plaatje” passen…

    En dat deed is dus blijkbaar niet… ;-)

    Zoals je kunt teruglezen voldoe ik aan alle basiseisen en scoor zelfs veel hoger dan gevraagd, maar werd afgewezen op mn jurk die 2cm te kort was (tijdens het zitten) en mn make up…. (die vervolgens voor KLM wel perfect werd gekeurd).

     

  • maud

    schipholtje
    flyingfourty
    schipholtje
    [...]

    Haha hoelang duurde je av-screening?Ik wacht zolang op de mijne?

    Mijn KLM av screening was binnen 3 dagen binnen….

    De AIVD screening die ik voor Transavia moest doen duurde 7 weken

     

    Das snel. Ik wacht al anderhalve week

     

    Ze hebben nu mega achterstanden heb ik gisteren vernomen…

  • maud

    stessje11

    Vandaag 2e gesprek gehad bij KLC, totaal geen idee wat hier uitkomt. Maar ben bang van niet, ze bleven maar doorgaan over mijn gezinssituatie en of ik mezelf wel besefte dat ik veel van huis zou zijn en ook gaven ze aan dat de gemiddelde leeftijd bij klc 25 jaar was!!! Ik ben 42, maar stuur me dan niet door denk ik dan!!

    Ja flauw is dat he… Dat zelfde gevoel had ik ook. 

    Begrijp trouwens niet dat ze nog steeds voor jong blijven gaan terwijl veel passagiers graag wat meer pittige tantes (van een zekere leeftijd) in de cabine zien. 

    Maar ach… Nog maar 25 jaar en dan krijgen we AOW…

    (zou fijn zijn als werkgevers zich gaan realiseren dat we met 40 nog niet eens op de helft van ons werkzame leven zitten. En dus nog niet oud en verschrompeld zijn)

  • maud

    Ja voor de grond bij Transavia en KLM werd ik direct aangenomen (juist om mn daadkrachtige optreden en representatieve verschijning).

    Na mijn ervaring van het afgelopen jaar bij diverse maatschappijen lijkt het er steeds meer op dat men op de grond voor senioriteit gaat en in de cabine voor jong, fris en fruitig ;-)

  • Fabienne

    Vandaag ook mijn  tweede gesprek gehad. Weet iemand of het een slecht teken is dat ik maar een halfuurtje binnen heb gezeten en de rest van de kandidaten echt de volle drie kwartier? Ben erg benieuwd. Erg moeilijk te peilen of je bent wat ze zoeken!

  • maud

    Ik heb inderdaad ook al enkele keren de vraag gehad hoe ik om ga met een veel jongere leidinggevende, en dat snap ik ook. 

    Het is echter niet alleen bij KLC zo hoor… 

    Het blijft bij alle andere clubs net zo lastig om boven de 35 een kans te maken. 

    En ja …. Ik weet dat er overal ook mensen van boven de 35 in dienst zijn. Maar op selectiedagen kom je ze nauwelijks tegen en uiteindelijk wordt er toch kritischere vragen gesteld aan mensen met meer levenservaring. 

    Waarom zou een ouder iemand moeten uitleggen hoe diegene omgaat met een jongere leidinggevende en andersom niet?

  • Vera

    @flyingfourty, ik ben bij mijn sollicitatie bij KLM aardig aan de tand gevoeld waarom ik als 21-jarige wilde werken bij een bedrijf waar de gemiddelde leeftijd 47 was. Dus andersom wordt die vraag zeker ook wel gesteld!

  • maud

    momo17

    @flyingfourty, ik ben bij mijn sollicitatie bij KLM aardig aan de tand gevoeld waarom ik als 21-jarige wilde werken bij een bedrijf waar de gemiddelde leeftijd 47 was. Dus andersom wordt die vraag zeker ook wel gesteld!

    Hahaha… Ja dat is waar, KLM is de enige maatschappij met zo'n hoge gemiddelde leeftijd (en de enige waar ik niet mocht solliciteren)

  • maud

    a380

    Die hoge gemiddelde leeftijd is KLM helaas een doorn in het oog geworden….

    Wij zijn allemaal ooit begonnen als lid van de beroemde blauwe familie.. ( inmiddels is het begrip de blauwe fanilie, waar je tot je pensioen deel van zou uitmaken ) niet meer…Er is op dit moment een flinke reorganistatie aan de gang en een omvorming tot een economisch meer stabile luchtvaartcombinatie.

    We zien dan ook dat er voor de zomer gemiddeld meer jongere collega's zijn aangenomen. Ook om reden dat deze mensen het niet erg vinden om

    maar voor 3,5/4 maanden te kunnen vliegen en geen vastigheid krijgen.

     

    Flexkrachten zijn het nieuwe toverwoord in de huidige economie. Dat is inderdaad niet alleen in de luchtvaart zo. 

    Ik ben in ieder geval voor min 1 jaar en max 5 jaar part of the blue family (op de grond) en heb er onwijs veel zin in!

  • maud

    maudy
    marit95

    @Maudy

    ​Haha ja toevallig! Ik hoop dat we beiden snel wat horen! Geen idee hoe lang zoiets meestal duurt..

    Ook ik ben een 40+ sollicitant, en als ik alle reacties hier lees zijn mijn kansen niet hoog vanwege mijn leeftijd. 

    You'll never know ;-)

    Succes met alles… er zijn er echt wel die er ook boven de 35 door zijn gekomen hoor.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.