full time/roosters

• lisa

Hoi Esther,

je zit dan net een cursus voor mij (22dec) dus misschien kom ik je nog tegen. Als je straks niet meer elke dag naar Schiphol hoeft zal het wel meevallen vanuit Belgie. Een paar keer per week moet toch te doen zijn? Hoe ga je dat met je standby-dagen doen?

Succes met je cursus en keuring!!

Groetjes, Lisa

• esther

ik heb momenteel een kamer gehuurd in Haarlem voor tijdens de opleiding en een maand erna..

als het meevalt om telkens vanuit belgie te vertrekken doe ik dit zeker (een vriendin van mij, werkt ook bij KLM en doet dit ook al 5jaar)

ik heb horen zeggen dat stand by bij KLM niet wekelijks voorkomt (horen zeggen ben niet zeker)

tegen dan heb ik dan wel een oplossing, mensen die je leert kennen waar je kan logeren, miss een kamer dat je kan uren voor een dagje…

dan zie ik dan wel weer verder.

allereerst de opleiding doorkomen :-)

normaal had ik ook 22dec mr er is plots een plaatsje vrij gekomen en mocht vroeger komen

• bianca

Hey Lisa,

Toch nog even vraagje. Hoezo meenemen? Hebben ze daar iets over gezegd. HHmmm ben meer zenuwachtig voor de keuring dan voor die 2 gesprekken bijelkaar hahaha

• mikky

hey Bianca,

Je moet inderdaad je lenzen/ bril meenemen!! Ik heb gehoord dat ze wel goed kijken naar een max van -5 en +5!!

Succes!!

• beaté

Hallo ,

Ik zelf ben ook mama van 2 kinderen7-12 jaar en werk nu ook in de luchtvaart als grondstewardess.En het is zoals gezegt.Als je een goede support hebt op het thuisfront en gemotiveerd dan krijg je het wel rond.Uiteindelijk krijg je je uurrooster toch enige tijd op voorhand.Dat geeft je ook tijd om dingen te regelen.En als je het niet probeert weet je het niet.

Esther hoe was jou medische keuring? Hopelijk goed.

Jou vriendin die al 5 jaar vliegt bij KLM is haar naam soms ellen?

Ik ken een stess bij KLM die 5 jaar gewoond ( stand by adress )heeft in nederland en nu enkel of meestal ica's vliegt,overweegt om met de trein naar mechelen te rijden na haar ica's vlucht.Veel minder vermoeiend en sneller ( schiphol-mechelen 2uur met de trein rechtstreeks).

Sorry dat ik vorige keer niet verder kon mailen,moest de kinderen van t'school afhalen.Maar alles was alleen maar positief bedoeld.

Groetjes

Veel succes iedereeen.

• esther

hallo

nee karen noemt dat meisje , zij woont ook in de buurt van mechelen als ik me niet vergis…

medische keuring, net van terug

heeft mr 20 min geduurd :-S dus wel vermoeiende trip :-)

ja alles was in orde

mr gehoor test was wel grappig ik zat nog op het knopje te drukken en blijkbaar was de test al even afgelopen :-) he blijft tuutjes horen na een tijdje :-)

mr het was in orde dsu nu 22sept mijn uniform gaan passen

• beaté

Oeps sorry Esther,ik had dit nog niet gelezen en heb al een ander berichtje gemaild.

Sorry.

• KLMstes

Je kan verzoekvluchten aanvragen via een programma op internet. De verzoekvluchten worden meestal 5 weken voor vertrekdatum bekeken en gepeild. Diegene die * minste verzoeken heeft, bij gelijke tellerstand gaat senioriteit voor, krijgt de vlucht, mits er een aansluiting van je rooster naar die vlucht gemaakt kan worden. Als je een vlucht aanvraagt kun je ook kijken op welke plek je staat, dus wat je event. kans is.

Je kan ook vrije dagen aanvragen. Deze worden na de eerste ronde (de vluchten) gepeild en indien mogelijk toegekend.

Je kan dus niet echt je hele schema dichttimmeren, maar als je genoegen neemt met de ‘gewone’ vluchten, en dus je vrije dagen heel belangrijk zijn (denk ik dan) dan kom je een heel eind. Let wel: je moet ook af en toe reserve zitten, en dan kun je een tijdje erna niets aanvragen, om event. verstoringen in je schema op te vangen.

Per 2007 komt er trouwens een heel nieuw verzoekensysteem, kun je van alles en nog wat aan prioriteiten aangeven, en event. zg. punten toekennen, dus , wat je ervoor over hebt om een bepaalde vlucht te krijgen. Dit wordt je allemaal uitgelegd, er lopen mensen rond op het BMC (bemanningencentrum), die er alles over weten, waar je op computers kunt oefenen etc.

Hoop dat zo wat duidelijker is….

• KLMstes

Heel veel succes, en tot op de route.

Tip: leer heel goed de flight safety, daar struikelen mensen nog weleens over, en na een herkansing die niet slaagt is het: EXIT.

Maak van de types die je gaat vliegen een layout, met de belangrijkste items.

Op zich is het niet echt moeilijk (ik heb makkelijk praten), maar je moet het maar wel ‘even’ doen….