Positieve punten transavia!

  • Martijn

    Bedankt voor je antwoord ;)

    Aangezien ik niet in de sollicitatie procedure zit, heb ik dit niet gehoord.

    Groet,

    martijn

  • jacqueline

    ik sluit me helemaal aan bij Maly,

    houd dat maar in je hoofd, en dan maken we er een topzomer van met zijn allen.

    ik kan niet wachten om in april weer terug te gaan naar Transavia, want ik vlieg dus deze winter niet na mijn eerste seizoen.

    Hopelijk kan dit dus wel volgende winter, maar dat blijft afwachten.

    groetjes

    Jacqueline

  • In

    Dag allemaal,

    Omdat Transavia weer aan het werven is, leek het me leuk om dit topic even op te halen. Vraagje aan de Trans-stessen: hoezo hebben jullie lange weekenden? Ik neem aan dat je minstens 5 van de 7 dagen werkt als je fulltimer bent. Of niet?

    Groetjes, In (en succes voor alle sollicitanten)

  • 1bander

    Hoi In,

    Nou hier een berichtje van een mannelijke stess ;-)

    Je hebt inderdaad vaak lange weekenden meestal 3 maar vaak ook 4 dagen. Dat komt omdat je relatief langere dagen maakt en dus binnen een paar vluchten al aan de 40 uur zit.

    Een korte dag is 8 uur maar een normale dag is rond de 10 a 11 uur. Dit klinkt vele malen zwaarder dan dat het is. Ik heb net mijn 2e seizoen gevlogen en ik heb nog nooit een dag gehad dat ik met tegenzin naar mijn werk ben gegaan.

    Eigenlijk zijn alle positieve dingen aan transavia al wel genoemd en ik ben het met alle punten eens.

    Ik moest er helaas weer uit deze winter maar ik kan niet wachten tot ik voor een groot aantal jaar het hele jaar door mag vliegen. En ik geloof dat er enorm veel collega's zo denken en daarom is de sfeer zo enorm goed.

    Groetjes

    1bander

  • In

    Hoi 1bander,

    Dankjewel voor je antwoord! Klinkt goed zeg, bij Transavia. Wanneer mag jij terugkomen? Ik hoop dat ik ook gauw de lucht in mag. :)-D

    Groetjes,

    In

  • In

    Oeps, verkeerde smiley, ha ha!

  • 1bander

    Ik mag waarschijnlijk pas in april weer terugkomen. Oeioeioeioei ik denk er maar niet bij na dat ik weer een half jaar niet mag vliegen hahahaha.

  • 2bander

    Even terugkomend op de weekeinden..

    In principe vlieg je nooit echt 40 uur.. dit omdat het gewoon niet mogelijk is met je werk en rusttijden, ikzelf heb altijd relatief rustige rooster gehad met ong 28 uur per week als ik daadwerkelijk de uren optelde, zo kom je dus aan meestal 3 a 4 dagen rust per week. ik vind zelf dat als je vliegt bij Transavia dat je enorm veel vrije tijd hebt.. nu ik er in de winter uitlig dat ik veel minder tijd heb haha ;) Dus zon salaris voor zoveel uur is ook best relaxed.. ik als 2bander (bij andere maatschappijen ass. purser) is ong. 1700-, netto.. (ouder dan 23 jaar) jonger verdien je rond de 1600..

    Daarna groei je per jaar ouder een beetje..

    Tot bij Transavia!! :D

  • Jacqueline o

    Het is vooral de sfeer die het zo leuk maakt bij transavia.

    je bent echt een team, en als je op stop gaat blijf je vaak samen, en spreekt af op het strand ( egypte ) of juist om

    samen te gaan shoppen of eten.

    ik heb nu 3 seizoenen gevlogen, en heb er ontzettend lieve vrienden en vriendinnen aan over gehouden, en dat terwijl

    ik echt niet meer bij de jonkies hoor.

    de dagen zijn vaak lang, maar nooit TE lang. voor je het weet sta je weer op schiphol en is de vlucht alweer voorbij,

    Dit komt ook vaak door de gezelligheid aan boord, cabine en cockpit zijn echt èèn ploeg en dat is meestal erg gezellig.

    Het salaris is idd echt niet slecht hoor, voor het aantal uren die je werkt. Ik ben in ieder geval erg tevreden, en kan niet wachten tot ik weer mag vliegen, maar jammer genoeg zal dit waarschijnlijk pas in april worden.

    Tot dan allemaal!!!

    jacqueline O.

  • In

    Hoi Jacqueline!

    Nou, dat klinkt echt allemaal super! Hoezo ben je vaak op een stop? Ik dacht dat je vooral heen-en-weer vliegt en nauwelijks in hotels slaapt?

    Je schrijft dat je niet “een van de jonkies” bent. Ik ben zelf 29 (30 als ik word aangenomen en ga vliegen), is dat erg oud vergeleken bij de meeste HV'ers?

    Bedankt!

    Groetjes,

    In