Hoi Shenny,
De beste tip is heel cliche maar probeer gewoon echt jezelf te zijn.
Mocht je echt heel nerveus zijn zonder je even af op het ergens op de gang of ga even je make-up bijwerken op het toilet, dan raak je het allemaal een beetje kwijt
Iedereen is nerveus want iedereen wil aangenomen worden en het is helemaal niet erg, dat weten de recruiters ook.
Ze zijn echt aardig en hebben ook geduld om even te wachten mocht je een antwoord niet weten.
De dag begint met een introductie waar over het bedrijf KLM Cityhopper wordt verteld en tevens laten ze daar beeldmateriaal bij zien.
Er is ook tijd om vragen te stellen.
De ene helft van de groep krijgt dan een Engelse toets (blijven in hetzelfde lokaal) en de andere helft wacht op de gang om opgeroepen te worden voor een engels mondeling of een Nederlands gesprek.
Wanneer je je toets hebt gemaakt ga je ook naar de gang.
Daarna wordt je iets later opgeroepen voor of een mondeling Engels of een gesprek in het Nederlands.
Je hebt een gesprek met 2 selecteurs. In het Engels mag je gewoon gezellig kletsen en over jezelf vertellen. De vragen komen vanzelf dus daar kun je je eigenlijk niet echt op voorbereiden. Gewoon lekker babbelen.
Het Nederlandse gesprek gaat echt over jou en je ervaringen in je werk.
Waarom kies je voor KLC en niet voor KLM.
Etc Etc..
Noem vooral lekker veel voorbeelden over ervaringen die je misschien ook aan boord kunt gebruiken.
Mocht je meer willen weten google even de STAR-methode.
Er werd inderdaad ook een vraag gesteld die ik niet had verwacht en ik klapte even dicht. Ik heb toen gevraagd of ik daar later op terug mocht komen, dat mocht ook
Geen idee of er nou wel of niet veel mensen zijn afgevallen maar ik geloof het niet.
Je zult zien dat je daar ook niet mee bezig bent.
Eerlijk gezegd had ik na het 2de gesprek (waar ze wat dieper in gaan op je motivatie en ervaringen) echt het gevoel niet door te zijn.
Daar was ik zelfs bijna voor 100% zeker van, bleek achteraf niet zo te zijn haha.
Vaak maak je je veel meer druk dan nodig is, daarom mijn tip. Blijf bij jezelf
Wat ik ook heb gedaan is met mijn zus (zij is ook een werkgever) en met mijn vriend thuis geoefend en gepraat totdat ik blauw zag.
Zelfs onder de douche stond ik mezelf hardop vragen te stellen hahaha.Het werkt wel, want je krijgt een soort soepelheid in het antwoorden.
Hou die Star-methode aan, daar kun je veel op oefenen!
Heel veel succes en het komt vast goed!
groetjes,
bluebell