Medische keuring KLM

  • Shen

    Zijn ze echt heel streng in het opmeten van lengte :( ben namelijk 1 cm te kort om te vliegen, maar ben wel door de selectieronde.

  • @beau

    Ze meten je wel echt op rechtop staan en hoofd recht vooruit en schoenen moeten uit! Of ze heel moeilijk doen over 1 cm is de vraag.

  • Shen

    Ik vind het echt zo jammer, het is altijd me droom geweest ben ik door de selectie heen en door de medische keuring gaat het niet door :( Sta je tegen een muur aan, misschie kan ik me een beetje opzetten dan, desnoods een paar mm. Moeten sokken ook uit? En zijn ze echt strict of kan je ze nog wel lief aankijken.

  • Greet

    @ Shen,

    Mag ik vragen hoe lang je bent? Als je echt klein van stuk bent, wordt het misschien wel lastig voor je om in de pantry te werken, security checks te doen, etc. Denk eraan dat je in staat moet kunnen zijn om een vliegtuigdeur van binnenuit te openen. Dat lukt niet als je echt te klein bent.

    En als het echt maar om een marginaal verschil gaat, moet je op de dag van keuring 's morgens afspreken, goed uitgeslapen zijn, vooraf wat rek- en strekoefeningen doen. Goed je hielen tegen de muur aan, dan sta je zoveel mogelijk rechtop.

    Succes!

    Greet

  • Shen

    Ik ben 1.57 en minimale is 1.58, dus 1 cm te kort. een cm verschil. En ik werk sowieso op schiphol en ben continu bezig in de vliegtuig …een airbus Waar ik geen enkel probleem heb een deur te openen..want dat moet ik dagelijks doen..vind het bullshit voor maar 1 cm

  • Shen

    Het gaat maar om 1cm..bij KLC! echt zo jammer maar ik ga gewoon door met de volgende ronde..en pas bij de medische keuring krijg ik te horen of ik nou echt door kan of niet

  • Anoniem

    Hallo allemaal,

    Ik wil ook in de luchtvaart werken als een steward. Maar ik heb Astma en Hooikoorts. Hier heb ik bijna geen last van. Denken jullie dat ik hier op af gekeurd zal gaan worden?

    Mvg

    Anoniem

  • NN

    Hoi Anoniem,

    Hooikoorts is geen probleem, hier heb je in een vliegtuig namelijk ook geen last van, astma weet ik niet.. Misschien kun je dit aan je huisarts vragen?

  • Anoniem

    Dankje voor de info. Of zal ik het verzwijgen dat ik astma heb of zullen ze daar achter komen? En ik heb geen ervaring in een service gerichte omgeving gedaan. Wat raden jullie me aan om nog even te gaan werken voor de service gerichte omgeving of is dit niet echt nodig?

  • stesje in spé

    Hoi Anoniem,

    Ik weet van genoeg mensen dat ze niet alles hebben opgegeven. Er zijn mensen die ook hooikoorts niet hebben genoemd bij de keuring. Nu weet ik niet of je astma op zich staat naast je hooikoorts of dat je asmatisch wordt zodra je last hebt van je hooikoorts.. in dat laatste geval… als je benauwdheid meevalt en je af en toe zo'n inhallator gebruikt om ‘wat’ minder benauwd te zijn.. dan zou ik het niet opgeven. Maar ben je echt astma patient, dus heb je niet een beetje seizoensgebonden benauwdheid maar heb je echt last van astma aanvallen.. tja.. dat is natuurlijk wel iets waar je over moet nadenken of dit risico's meebrengt aan boord.. je bent er voor de vliegveiligheid van passagiers.. Misschien een idee om even met je eigen huisarts te bespreken?

    Let wel.. ik zou echt niet ieder wissewasje opgeven.. want het zijn per slot van rekening dienstdokters.. en er zijn tal van aanmeldingen.. maar heb je echt last van astma dan zou ik het echt bespreken met je huisarts.

    Groetjes,

    B

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.