Medische keuring KLM

  • nana

    Heb vandaag de medische keuring gehad en wilde even een tip geven;

    zorg dat je uitgerust bent en blijf rustig!

    Had vannacht slecht geslapen, was vroeg op en heb een beetje lopen haasten.

    Het weer is vandaag ook wat broeierig en daar ik hoge bloeddruk aan mijn moeders kant heb zitten kreeg ik toch het advies om langs de huisarts te gaan.

    Ik had dus een te hoge bloeddruk.

    Ben wel goedgekeurd hoor, want de dokter oordeelde ook dat het voor 80% zenuwen en/of stress is, waar ik overigens ook wel last van heb.

    Dus kalm blijven en zorg dat je goed slaapt.

    Succes allemaal!

  • Mariëlle B.

    Thanks Nana, is idd een goede tip. Kan ook nog wel eens slecht slapen…

    Wat gebeurt er nog meer met de keuring en wat vragen ze? Kun je nog wat meer vertellen? Groetjes Mariëlle

  • nana

    @Marielle B.

    Keuring stelt verder niet veel voor: je bloeddruk wordt gemeten, je lengte wordt opgemeten, je wordt gewogen.

    Daarna ga je een ogentest doen; met bril of contactlenzen in als je die hebt en tenslotte doe je een orentest.

    That's it!

  • Stess-to-be

    @ Nana,

    Je moet toch ook een vragenlijst invullen? Wat wordt er dan zoal gevraagd?

  • nana

    @Stess-to-be

    Inderdaad! Op de lijst staan vragen zoals; heb je of heb je ooit een chronische ziekte gehad? draag je een bril of contactlenzen? heb je of heb je ooit iets aan je oren gehad? of je medicijnen slikt en zo ja welke?

    en meer van dat soort vragen….

  • Mina

    Ik slik medicijnen voor ADD. Soort ritalin. Iemand een idee hoe ze daar op reageren? Als ik ze een keer vergeet ofzo is dat ook geen enorm probleem. Heb jaren zonder gezeten. Maar met is gewoon iets rustiger voor mijzelf. Dus stel (van het extreme uitgaand) dat je een noodlanding maakt en zonder zit is het niet slecht voor mijn gezondheid… Ik maak me toch wel een beetje zorgen dat ze op zoiets kunnen afkeuren..

  • Jtje_

    Weet iemand of het een probleem is als je buisjes in je oren hebt gehad? Ik heb daardoor wel littekenweefsel in mijn oren. Ik hoor wel prima verder.

    Thx alvast!

  • stesje in spé

    @ Mina: ik wil je niet ongerust maken maar hou rekening met (mogelijk) het volgende. Alle medicijnen met een gele sticker zijn verboden te slikken als je vliegt. Dit zijn o.a. medicijnen voor angst, depressie, adhd etc. Deze ‘kunnen’ het reactievermogen beïnvloeden. Ikzelf heb jaren remeron gebruikt = gele sticker (nu niet meer).

    Van horen zeggen mag je dit niet slikken want (zo kijkt een arboarts en bedrijf daartegen aan) het ‘kan’ je reactievermogen beïnvloeden. Een bedrijf zal geen risico's willen nemen gezien de veiligheid (ook al is deze in de praktijk misschien heeeeel klein!).

    Ikzelf wilde ook heel graag al vliegen (toen ik nog remeron gebruikte) en worstelde ook met dit vraagstuk.

    Ik weet niet hoe ver je in de sollicitatieprocedure zit en of je al aangenomen bent en voor de medische keuring binnenkort moet….

    Ik heb destijds (ik was nog niet in een sollicitatieprocedure) via e-mail contact gehad met KLM Healthservices om informatie in te winnen waar op gelet wordt..

    Ik weet niet in hoeverre je zonder ritalin kunt functioneren….. als je hiervan afhankelijk bent vrees ik dat ze hier (als dit medicijn je reactievermogen kan beïnvloeden en een gele sticker heeft op de verpakking) moeilijk over gaan doen. Lees ook je bijsluiter anders even..

    Heel veel succes meis!

    @Jtje: ergens op dit topic gelezen dat buisjes gehad hebben geen probleem hoeft te zijn. Littekenweefsel kun je ook hebben na diverse oorontstekingen en het lijkt me dat littekenweefsel op zich nog niet maakt dat je slecht hoort.. Mijn eigen huisarts heeft ook wel eens littekenweefsel geconstateerd bij mij en ik ben toch echt door de piepjestest gekomen

    :-P

    Liefs,

    Stesje in spé

  • Jtje_

    Thx stesje in spé!

  • San

    Hallo,

    Ik wil graag solliciteren als stewardess maar heb wel -4,50 en -4,75 aan mijn ogen. Het maximum is -5. Moet je dan om de zoveel tijd je ogen opnieuw laten testen? Hoe streng zijn ze? Bedankt alvast!!

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.