@ Mina: ik wil je niet ongerust maken maar hou rekening met (mogelijk) het volgende. Alle medicijnen met een gele sticker zijn verboden te slikken als je vliegt. Dit zijn o.a. medicijnen voor angst, depressie, adhd etc. Deze ‘kunnen’ het reactievermogen beïnvloeden. Ikzelf heb jaren remeron gebruikt = gele sticker (nu niet meer).
Van horen zeggen mag je dit niet slikken want (zo kijkt een arboarts en bedrijf daartegen aan) het ‘kan’ je reactievermogen beïnvloeden. Een bedrijf zal geen risico's willen nemen gezien de veiligheid (ook al is deze in de praktijk misschien heeeeel klein!).
Ikzelf wilde ook heel graag al vliegen (toen ik nog remeron gebruikte) en worstelde ook met dit vraagstuk.
Ik weet niet hoe ver je in de sollicitatieprocedure zit en of je al aangenomen bent en voor de medische keuring binnenkort moet….
Ik heb destijds (ik was nog niet in een sollicitatieprocedure) via e-mail contact gehad met KLM Healthservices om informatie in te winnen waar op gelet wordt..
Ik weet niet in hoeverre je zonder ritalin kunt functioneren….. als je hiervan afhankelijk bent vrees ik dat ze hier (als dit medicijn je reactievermogen kan beïnvloeden en een gele sticker heeft op de verpakking) moeilijk over gaan doen. Lees ook je bijsluiter anders even..
Heel veel succes meis!
@Jtje: ergens op dit topic gelezen dat buisjes gehad hebben geen probleem hoeft te zijn. Littekenweefsel kun je ook hebben na diverse oorontstekingen en het lijkt me dat littekenweefsel op zich nog niet maakt dat je slecht hoort.. Mijn eigen huisarts heeft ook wel eens littekenweefsel geconstateerd bij mij en ik ben toch echt door de piepjestest gekomen
:-P
Liefs,
Stesje in spé