Medische keuring KLM

  • K

    Ik heb nagenoeg dezelfde afwijking als jij maar dan -4.75 aan beide ogen. Het is al 20 jaar stabiel en bij de ogentest wordt je precieze afwijking NIET getest (dus niet zoals bij de opticien/oogarts). Enkel je vermogen om scherp te zien en dat kan iedereen met bril/lenzen, mits je de juiste sterkte draagt ;-) En die mag je dus tijdens de test gewoon in/ophuoden! Je wordt ook maar 1x getest en als je sterkte daarna achteruit gaat, tsja. Wat niet weet, wat niet deert. Niets om je zorgen over te makn dus!

  • Roos

    Dat is heel fijn om te horen!!! Ik had namelijk toen ik werd aangenomen in april al drie jaar lang de sterkte -4.50. Sinds een maand heb ik helaas -5. Ik was al zoooo bang dat ik dan straks na eindeloos te hebben gewacht toch zou worden afgewezen vanwege mijn ogen (indien ze weer achteruit gaan). Hier ben ik echt blij mee!

  • Michel

    [ceIk lees overal dat ze ook een bloedtest doen. Klopt dit?

  • Healthy

    Michel Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik lees overal dat ze ook een bloedtest doen.

    > Klopt dit?

    Nee, dat klopt niet. Ik weet niet waar je het hebt gelezen, maar een bloedtest doen bij een aanstellingskeuring is uiterst ongebruikelijk. Je gehoor en je ogen worden getest, bloeddruk en lengte gemeten en op de weegschaal. Vooraf lever je een vragenlijst in. Er wordt geen bloed en ook geen urine onderzocht.

  • Linda

    Ik had ook nog een vraagje;

    Moet je je cilinder ook nog opgeven? Of moet ej dat optellen bij je sterkte, want anders heb ik dus wel een probleem…….

    Superbedankt voor het antwoord

  • klein?

    Re: Medische keuring KLM

    Gepost door: Greet ()

    Datum: 09 april 2011 19:21

    @ Shen,

    Mag ik vragen hoe lang je bent? Als je echt klein van stuk bent, wordt het misschien wel lastig voor je om in de pantry te werken, security checks te doen, etc. Denk eraan dat je in staat moet kunnen zijn om een vliegtuigdeur van binnenuit te openen. Dat lukt niet als je echt te klein bent.

    En als het echt maar om een marginaal verschil gaat, moet je op de dag van keuring 's morgens afspreken, goed uitgeslapen zijn, vooraf wat rek- en strekoefeningen doen. Goed je hielen tegen de muur aan, dan sta je zoveel mogelijk rechtop.

    Succes!

    Greet

    Hoi greet

    ik wil ook aan de slag als stewardess maar vrees dat ik een beetje klein ben daarvoor

    ik ben 1M59 en weeg 49KG

    ben ik te klein?????????????????????

  • Lovetofly

    Hebben jullie enig idee of je goedgekeurd kan worden als je soms tot vaak last hebt van hoofdpijn, maar dan wel ibuprofen of paracetamol slikt zodat het weg gaat?

  • Jeroen

    Dit onderwerp is gesloten, maar je bent vrij om de discussie voort te zetten op het nieuwe forum op onze nieuwe website. Dat forum zal het forum van stewardess.startpagina.nl binnenkort gaan vervangen. Dus meld je snel GRATIS aan op Luchtvaart Inside en we hopen je daar snel te mogen begroeten!

    Groetjes,

    Stewardess Startpagina / Luchtvaart Inside

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.