Emirates sollicitatieprocedure

  • Linda

    Als eerste:

    Van harte gefeliciteerd voor diegene die zijn aangenomen!

    Maar ik zou graag willen weten hoe de selectieprocedure erutiziet en met name het Engels?! Is de hele procedure in het Engels? Moet je naast Engels

    een andere taal beheersen?

    Ik heb even een nieuwe topic geopend, wna tik kreeg niet echt antwoord op die vraag!

    Alvast bedankt!

    xx

  • A.

    Ik ben ook even benieuwd naar de selectieprocedure. Ik wil namelijk snel m'n brief versturen en hopen dat ze me dan uitnodigen voor de dag op 10 januari in Eindhoven. Iemand enig idee hoe die dag eruit zal gaan zien, en ook nog andere mensen hier die hebben gesolliciteerd of interesse hebben?

    Groetjes A.

  • Deem

    Hallo iedereen…

    Ik ben ook van plan om op 10 januari naar de open dag te gaan in Eindhoven..

    Een vriendin van mij heeft het al eens geprobeerd, en is niet door gekomen. Ik begreep dat het helemaal in het engels is, eerst krijg je een filmpje te zien over Dubai en Emirates Cabincrew informatie.. En daarna lever je gewoon je cv in en heb je een kort gesprekje. Het gaat eigenlijk vooral om de eerste indruk omdat je die dag al word gebeld of je wel of niet de volgende dag kan komen. Als je geselecteerd bent krijg je een groepsopdracht en ook een engelse schriftelijke test..

    Dit is wat zij mij heeft verteld.. correct me if i'm wrong :-)

    Het is niet noodzakelijk om veel talen te beheersen, engels en een vreemde taal is voldoende. Natuurlijk is het wel een pré !

    Ik wens jullie heel veel succes..

    Groetjes

  • Chiel

    Heey Linda,

    Ik ben afgelopen jaar naar een open call / recruitment day geweest van emirates, mijn ervaring is vergelijkbaar met die van een vriendin van Deem.

    Het hele gesprek is in het Engels, als eerst krijg je een filmpje te zien over emirates en Dubai, ze vertellen je alle voordelen van het werken voor emirates en hoe geweldig het is om voor hun te werken en hoe ze er over vertellen wordt je helemaal enthousiast en wil je het super graag, dus des te groter was mijn teleurstelling toen ik na 17 uur niet gebeld was om de volgende dag terug te komen, ik sprak daar een meid die een jaar eerder ook daar was geweest en tot één van de laatste rondes was gekomen het jaar ervoor, zij wist me te vertellen dat er bij haar de volgende dag maar 10 mensen waren waar er al weer heel snel 3 vanaf vielen, de dag vorderde en uiteindelijk waren ze met z'n 5'en over die de dag daarna weer terug moesten komen en aan het eind van die dag was zij zelf helaas afgewezen tot zo ver kan ik je er over vertellen wat ik weet.

    Hoe de dag er bij mij uitzag: we kwamen binnen en de recruiters waren er nog niet, 10 minuten voor dat ze zouden beginnen kwamen ze binnen en vroegen ons allemaal naar buiten te gaan, want ze moesten zich nog even klaar maken, vervolgens kwam een van de twee naar buiten en vroeg ons een papiertje in te vullen of we al eens bij hun hadden gecolisiteerd en zo ja waar en hoe lang geleden. Toen mochten we naar binnen en boden ze hun excuses aan dat ze laat waren maar de hadden wat vertraging opgelopen, ze stelden zich voor en legde uit hoe de dag eruit zou zien.

    Ze starte het filmpje over emirates en Dubai, toen die afgelopen was stelde ze aan de groep een aantal vragen of het filmpje, en over het bedrijf.

    Vervolgens moesten we 1 voor 1 naar een van de recruiters toe en had je een minuutje om met ze te praten, ze kijken snel even je cv door en vroegen mij bijvoorbeeld waarom ik onlangs van baan was gewisseld en op mijn cv stond dat ik mijn Engels en Duits goed beheers, ze vroeg me hoe goed mijn Duits was waarop ik antwoorde dat ik dat goed onder de knie heb en waarop ze vroeg of ik het een probleem zou vinden als ik eventuele mededelingen in het vliegtuig in het Duits zou willen en kunnen doen..

    Het is geen must om meerdere vreemde talen te beheersen, het is een pré maar als je je maar goed uit de voeten kan maken met Engels..

    Hopelijk heb je wat aan mijn lange uitleg..

    Groetjes Chiel

  • peter@chiel

    Hoi Chiel, wanneer was jij op de open dag? greetz

  • A

    Beste mede sollicitanten,

    Ik heb me zojuist (3-1/2012) aangemeld online als belangstellende om op de open dag te komen. Het duurt zeven dagen eer dat je bericht krijgt over je sollicitatie, beetje kort dag. Kan je dan toch al serieus mee solliciteren op de open dag ? Of is het een voorwaarde dat je eerst een uitnodiging ontvangt via de mail ?

    Succes iedereen,

    Alvast bedankt, A.

  • A.

    Ja ik heb ook m'n sollicitatie opgestuurd (30 dec) en nog niks gehoord. Maar mocht dat voor 10 januari niet gebeuren wil ik toch wel graag gaan. Dus ben benieuwd of dat gewoon mogelijk is.

  • elin

    Hallo!

    Ik zou het niet aanraden. gewoon het antwoord afwachten. Ze komen ook gewoon iedere 2maanden nr nl.

    Bovendien moet Je er wel zeker achter staan om hierbij te solliciteren. Minimaal 2jaar zit Je er aan vast. Eerste 6maanden Kom Je niet thuis. En stop Je eerder met Je Contract moet Je emirates een heel hoog bedrag betalen. Je gaat namelijk in dubai wonen in een app waar, mocht Je een vriend hebben, huisdier etc niet mee mogen intrekken.

    Het Is Dus een hele stap om dit te doen.

    Denk daar eerst goed over na Of Je dit dan wilt doen.

    Groeten

  • A

    Hoi andere A.

    Ik zou gewoon toch gaan, kun je altijd van leren. Als ik tot die tijd niets hoor, ga ik toch. Het toont ook belangstelling en dan weet je wat je te wachten staat. Er zijn vast sollicitanten die zich niet online hebben aangemeld, en wellicht toch mee kunnen doen. In ieder geval kunnen ze je daar meer vertellen ‘at first hand’.

    Tot in Eindhoven, A

    p.s. Ik kom uit Leiden. Als je het leuk lijkt om mee te reizen of daar af te spreken, let me know !

  • 1990Iris

    Je kunt ook solliciteren zonder eerst jezelf op internet aan te melden. In dat geval moet je gewoon in je business kleren komen, en je cv meenemen. Dat was op de opendag in Antwerpen ook zo! Ik raad het zelf wel aan om je eerst via internet aan te melden/te solliciteren. Je hebt namelijk dan een persoonlijke pagina, mocht je door de eerste dag + het interview komen, wordt je pagina namelijk een persoonlijke pagina waar je updates op kunt bij houden.

    Mijn contract is trouwens voor 3 jaar, en niet voor twee. Ik start 22 januari. Als je vragen hebt, stel ze gerust!

    Groetjes, Iris