Emirates sollicitatieprocedure

  • A

    Hoi Iris, ik heb inderdaad nog een paar vraagjes.. wat aardig dat je dat wilt delen.

    Is het verstandig om op de eerste open dag een pak met rok of broek aan te trekken ? Of maakt dit niet uit ?

    Is er een maximum leeftijd ?

    Wat waren de vragen op de open dag, en tijdens het interview ?

    Wat was de groepsopdracht ?

    Vriendelijke bedankt, en veel succes met je opleiding. A

  • Pam

    Hi Iris, Elin,

    Klopt het dat je ALTIJD in Dubai gaat wonen, als je voor Emirates gaat werken?

    Of zijn er ook Stewardessen die gewoon vanuit hun eigen woonplaats in NL werken?

    Dat wist ik niet.

    Ik heb inderdaad een vriend, een hond en een koophuis, dus wil dit heel graag weten, voordat ik solliciteer.

    Ik hoor het wel.

    Groet,

    Pam

  • Syll

    Hallo,

    waar kan je je online aanmelden?

    Groetjes Syll

  • Mel

    Hoi allemaal!

    Ik ga 10 januari ook naar de open dag in Eindhoven, had me eind november aangemeld en had binnen een paar dagen een “uitnodiging” binnen om naar Eindhoven te gaan. Ze komen idd elke 2 maanden naar NL, ik heb de vorige niet bijgewoond, dit gaf me wel meer tijd om me voor te bereiden, onthou namelijk wel dat je binnen 6 maanden niet nog een keer kunt solliciteren, ik zou er wel pas voor gaan als je er echt klaar voor bent, dit om je kansen te vergroten, ik hóóp dat ik er nu wel min of meer klaar voor ben (al gieren de zenuwen wel door mn lijf :D)

    Ik heb trouwens ook een vriend én net een huis gekocht om het allemaal maar lastig te maken haha! Ik zou zeggen, als je er klaar voor bent en het echt wilt.. gewoon proberen anders zul je later altijd denken van: “had ik het maar geprobeerd”

    Voor zover ik weet zal Dubai wel altijd je standplaats zijn trouwens, als je wilt kun je op hun website kijken, daar staat bijna alles wat je maar wilt weten :)

    Hoop jullie allemaal de 10e in Eindhoven te zien en veel succes met de laatste voorbereidingen! :)

  • Ik

    @Pam

    Je moet sowieso in Dubai wonen als je voor Emirates kiest. Anders waren er hier veel meer mensen op het forum die ook bij EK zouden willen solliciteren. Het is een superleuke ervaring. Maar met vriend achterblijvend in NL zal het niet makkelijk worden. Je mag geloof ik de eerste 6 maanden ook niet op vakantie. Succes iig!!!

  • Anoek

    Kan iemand vertellen wat het beste is om aan te trekken op de open dag ? Rok of broek (business suit) ? donker (blauw) of licht (zand) ? Of maakt dat niet zoveel uit ?

    Kind regards, Anoek.

  • J.S.

    Ik krijg steeds 't mailtje “Bedankt voor de update van je profiel, we kijken er binnen 3 maanden naar”, als ik mij wil aanmelden voor 10 januari. Iemand hier ook problemen mee? Krijg je de uitnodiging per email of in de inbox van je online profiel?

    BTW: Bij application overzicht staat er wel APPLIED bij de opendag?

    Kan ik wel gewoon komen?

    Tnx

  • Anoek

    Ik zou gewoon gaan en me er niet druk om maken. Het staat goed dat je komt en daar gaat het om. Dit is wat er staat over je profiel;

    The benefits of the profile page to you as a candidate are:

    1. You will be able to track your status against any application made.

    2. You will be able to view / track email communications sent by us to your profile page.

    Ik neem gewoon een bewijs van inschrijving mee.

    Wellicht tot daar !

    Succes, Anoek.

  • 1990Iris

    Hoi Allemaal,

    Sorry voor de late reactie! Ik heb het druk gehad!

    Je moet inderdaad in Dubai gaan wonen. Emirates zorgt voor een appartement waarin je leeft met 1 of 2 collega's. Het eerste half jaar kom je zoiezo NIET thuis. Daarna iets vaker, maar dat zal per maand misschien 1 nachtje (landing) zijn. Je hebt per jaar 30 dagen vrij, die mag je natuurlijk wel in thuisland besteden. Eerstegraad familie mag met korting over komen, dit max 3 maanden per jaar. Natuurlijk moet jij in die 3 maanden wel werken.

    Je moet minimaal 21 zijn om bij Emirates te solliciteren. Als je binnen 3 maanden 21 wordt, mag je ook solliciteren.

    Bij de opendag is het HEEL belangrijk dat je een rok aandoet! Geen broek, niet doen want je ligt er uit. Het staat duidelijk op de site aangegeven. Rok knielengte en businesskleren. Oh ja, huidpanty's zijn ook belangrijk. Zorg gewoon dat je er goed en netjes op staat.

    Iets over de rondes:

    Eerst zit je met heel veel mensen in een zaal, je krijgt dan een introductie over emirates. Waar zitten ze? Hoe is het om daar te werken? Wat voor maatschappij is het precies? Wat voor land is Dubai? (En natuurlijk, alles is op en top positief wat ze vertellen).

    Na de introductie word je in groepen verdeeld, ik zat in een groep met 30 mensen (in totaal waren er 100 mensen op deze dag). Je krijgt een nummer. Dan is het wachten, wachten en wachten. Eerst is groep 1 aan de beurt, een uur later groep 2, en dan weer de volgende. Het wordt dus een lange dag.

    1e ronde; je stelt je voor aan de vrouw die de dag begeleidt. Is echt een heel kort gesprekje. Verder moeten je schoenen uit en moet je een bepaalde lengte kunnen aanraken (voor bagagebakken etc). Ook moet je in deze ronde iets aan de groep vertellen. Ik moest iets over mijn buurvrouw vertellen (dus ik heb eerst 3 minuten met haar gepraat) aan de groep. Het gaan er niet om wat je zegt, maar hoe je dingen overbrengt aan een groep. Ook hebben we in deze rond een groepsdiscussie gehad. Geloof me, dat is lastig met 30 mensen als je maar 5 min de tijd hebt. Probeer gewoon een keer aan het woord te komen! Probeer dus zelfverzekerd te zijn, en mensen aan te kijken, ook al is het eng.

    2e ronde; engelse test. Deze duurde bij ons 1,5 uur of 1 uur, ik weet het niet meer goed. Je hebt leesteksten en schrijfteksten. Vergelijk het maar met een engels examen.

    3e ronde; Groepsgesprek. Je krijgt een onderwerp aan je groep voorgelegd. Bijv; je mag een film maken, wat voor film, wie speelt er in, etc. Zorg dat je enthousiast bent en aan het woord bent. Niet te veel en niet te weinig.

    Na deze ronde moet je weer wachten. Hierna hoor je of je naar het eindinterview mag. Bij ons waren dat 8 van de 100 mensen.

    X

  • 1990Iris

    Hoi allemaal, ik heb best een lange reactie gezet op datum 9/01/2012. Wellicht hebben jullie daar iets aan! Ik sta alleen niet onderaan het lijstje op een of andere manier, ik sta tussen ‘Mel’ en ‘Ik’