Hoi,
ik ga ff naar Rome ben er binne 5 dage terug, zou je daarna wel een antwoord sturen.
grtjes.Ricky
Hoi LieLie,
Dank u voor je geduld, Ik ben net terug uit Rome.
Betreffende je vragen kan ik het snel met je overlopen als volgende:
1) Vinden die volgende rondes (na zo'n open dag) plaats precies in de week wat volgt??
Want dan zou ik een week vrij moet nemen…
Er word namelijk een Open day of Assessment day gehouden
Open day (OD): Iedereen kan gewoon op deze interview komen, je bekijkt een video en vragen worden gesteld,…. daarna moet je gewoon je CV 1op1 presenteren aan de recruiter. Daarna mag je naar huis gaan en wachten op een telefoon call, indien ze jou bellen, dan mag je bij wijze van spreken een gat in de lucht springen. Indien je niet word opgebeld, helaas je bent niet geselecteerd.
Assessment day (AD): Indien je uitgenodigd bent om in een bepaalde stad een interview bij te wonen dan betekend dat ze jou gegevens online gescreend hebben en je op uitnodiging mag komen.
OD/AD: Indien de recruiter ziet dat er weinig kandidaten opdagen (denk minder dan 80), Weet ook niet het bepaalde cijfer.. Dan word de OD, automatisch een AD, betekend dat ze jou ter plaatse laat weten of je CV erbij zit of niet, dit a.d.h.v. een papiertje dat word toegestopt in je handen.
“Congratuations” of In slechtste geval een “ Unfortunately”, Laten we hopen op het eerste.
2) Indien je aangenomen bent, bepaald Emirates dan wanneer zij willen dat je komt? Of kan dat ook in overleg?
Indien je in de finale geraakt, moet je heel wat documenten invullen, en dan kan je aan de recruiter laten weten wanneer je opzegtermijn is van je huidige werkgever. Je krijgt max. 5 maanden om voor alles te regelen en je werk op te zeggen, zodanig dat je klaar bent om naar Dubai te vertrekken.
3) Wat voor foto's kan je het beste meenemen en hoe lang duurt het voordat zij je bellen na zo'n open dag??
Foto's beste is gewoon zo professioneel mogelijk in Business attire, betekend dat je gewoon moet zorgen dat de foto's vrij professioneel uitziet. Indien je pasfoto's heb met bussiness attire is ook goed, maar, bij mij hadden ze mijn foto genomen die ik van kop tot teen had getrokken in een kostuum. Dus breng een paar foto's mee en laat de recruiter het zelf kiezen.
Foto's kunnen missh ook doorslaggevend zijn op je uitnodiging.
4) Vinden de volgende rondes allemaal plaats op dezelfde plek als waar de open dag plaats vind?? Want als dat allemaal in Antwerpen plaats vind moet ik alvast geld wegleggen voor benzine en misschien een hotelletje
De volgende rondes bevinden zich steeds op hetzelfde locatie.
OD naar AD: meestal gewoon dag erna.
5) Nog tips en tricks??? Heb inmiddels al aardig wat ingelezen over deze open dagen maar nog meer tips kan nooit kwaad.
Wees altijd je zelf, goed inademen als je zenuwachtig bent en gouden regel is SMILE,SMILE en SMILE.
Probeer al op voorhand een beetje voor te bereiden zoals het bedrijf te kennen door hun site eens wat door te lezen, voor de rest probeer ook wat vragen te stellen gedurende de videopresentatie.
Ik heb zelf 4 x geprobeerd met telkens 3 x door de AD geraakt, betekend 3 x gebeld geweest.
De andere rondes moet je gewoon op je houding letten, improvisatie , logisch antwoord formuleren, niet TE aanwezig zijn , maar ook niet Te niet aanwezig zijn, gewoon tussenin is goed. Uiteindelijk wil de recruiter zien dat je een Teamplayber bent, En alles hangt van geluk af, of de recruiter in jou potentieel ziet of niet….
Indien je toch unsuccessvol bent moet je zeker nooit opgeven, dat heb ik zelf ook gedaan om telkens weer te werken aan mijn zwakkere punten.
Voor de rest zou ik maar zeggen veel geluk, in grote steden kunnen veel mensen opdagen, om jou een idee te geven van hoeveel mensen er gemiddeld kunnen opdagen, zie volgenden:
OD in een kleine stad: Gemiddeld 80-90 kandidaten, Bv.: Antwerpen. Alhoewel in Brussel kan het soms een storm van kandidaten zijn, maar ook juist omgekeerd.
grote stad: > 110 kan oplopen tot over honderden. (Bv.: Amsterdam)
AD : gemiddeld 40 kandidaten ( maar kan ook 5 meer of minder zijn ) Dit is wat ik heb meegemaakt gedurende mijn 3 jaar naar interviews gaan.
Finale: tussen 10 - 15 kandidaten
Geslaagden van de final: als ik het zo hoor denk rond 5 kandidaten en soms ook minder, 2-5% word effectief aangenomen. Soms zelfs geen.
Mijn ervaring zegt dat deze maatschappij het moeilijkste is om binnen te geraken. Het is net kansspelen dat je meedoet.
In ieder geval moest je nog vragen, pls shoot!!
Success Iedereen.
Hoi allemaal,
Op 7 July ben ik voor het eerst begonnen met het posten van de discussie, “Emirates, Interview 3de keer eindelijk goeie keer?” Ik kan je vertellen dat ondanks het lang wachten dat ik eindelijk nieuws heb ontvangen van Emirates met de uitslagen.
3de keer ben ik reeds op interview geweest, met telkens " unsuccesful",deze keer heb ik een email ontvangen met als melding , “I am pleased to advise you that your application has been successful” !!!
Ik ben zeer blij met deze outcome, en zoals ik altijd zeg, je moet je dromen nooit opbergen, ooit komen ze uit. Ik heb namelijk 3 jaar op gewacht!!
Nu moet ik nog wachten tot Emirates me de Trainingsdatums geeft.
Succes voor de toekomstige Kandidaten!!
Me = “ Vechtlust”
Hoi, bedankt voor de felicitaties.
Als je je hart volgt, en die zegt dat je in de lucht hoort dan eerder op een 9-5 baan, dan moet je zeker solliciteren!
De Emirates sollicitatie procedures zijn vrij pittig. Lees terug vorige subjects en kom je wel te weten hoe zo een dag ongeveer eruit ziet.
Veel succes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?