Selectiedag Easyjet

• Barbara

Dag dames,

Nog een stess- in wording hier. Even een vraag aan jullie. Vinden jullie het niet vervelend dat je op de bestemmingen meteen weer terugvliegt, oftewel geen overnachtingen, geen tijd om in het buitenland rond te lopen? zoals ik het nu begrijp is het bij Easyjet heel vroeg beginnen (misschien wel s nachts?), en eigenlijk alleen het vliegtuig van binnen zien. Want je gaat een paar keer per dag naar een bestemming dichtbij, en daarna weer terug naar AMS. Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden. En zeker voor degene onder jullie die wat verder van Schiphol wonen, je moet wel elke dag heen en weer reizen? vergeet ook de reiskosten niet, er wordt een deel vergoed, maar lang niet alles?

groetjes, Barbara

• stesscindy

Ik heb een kamer geboekt in het ibis budget hotel amsterdam airport. Voor 55 euro een 2persoons kamer en ontbijt en het ligt een kwatiertje rijden van het crowne af. Ideaal!! Ik zag het in ieder geval niet zitten om rond 5 of 6 uur al aan te moeten rijden, filestress en helemaal verkreukeld van het in de auto zitten daar te komen.

• stesscindy

@barbara, dit lijkt me perfect om te beginnen en om te zien of ik het werk ook echt zo leuk vind als ik denk. Dan maar geen stopjes, voor nu was ik al superblij met een vacature bij een goede maatschappij.

Als ik word aangenomen ga ik woonruimte in de buurt van schiphol zoeken, want vanuit Limburg op en neer pendelen is geen doen…

• Roos23

jaa ik heb ook een hotel geboekt in het bastion in hoofddorp! dan ga ik echt veel rustiger die dag in, anders is het inderdaad zo'n gestress! ik heb ook nog geen ervaring, maar het lijkt me een mooie maatschappij om ervaring op te doen en te zien wat het vak echt in houdt. Als ik word aangenomen ga ik inderdaad ook opzoek naar een woning in de buurt van Schiphol, daar ken ik ook genoeg mensen dus dat is natuurlijk ook wel wat fijner.

• Barbara

Weten jullie iets over de werktijden? ik kan er niets over vinden op het internet. Ik vermoed dat je rond 6.00 moet beginnen, en dan rond 14.30 klaar bent? ik zag dat de vliegtuigen om 7.00 vertrekken, vandaar.

• Manon

Hey Barbara,

Zo ver ik weet / dacht is het de bedoeling dat de eerste vluchten vanaf 5 uur zullen gaan vertrekken. Daarom start Easyjet een basis op Amsterdam zodat ze vroege vluchten kunnen gaan uitvoeren. Dit is wat ik heb vernomen maar kan het mis hebben natuurlijk ;)

• Barbara

hoi Manon,

Oh als dat zo is, dan wordt het voor mij wel om 3 uur opstaan. Je bent dan wel weer vroeg thuis lijkt me. Maar ook weer heel vroeg je bed in natuurlijk. Ik heb nog nooit s nachts gewerkt en ik ben benieuwd of ik dat kan. Heb jij er ervaring mee?

• dille

Welkom in de luchtvaart daar horen dit soort tijden bij, wil je dit niet dan zul je moeten wachten op KLM.

05:00 vertrektijd betekent ongeveer 3:30 aanmelden. Je gaat namelijk met elkaar briefen, moet safety checks doen aan boord en het instappen zelf kost ook tijd.

Dit soort tijdstippen zijn ook heel normaal bij trans, corendon en arke, vaak nog vroeger zelfs

• Ella

Hey Barbara,

Het kan zijn dat de eerste vluchten vanaf 5 uur ‘s ochtends vertrekken. Bedenk dat dat de vertrektijd is en dat je je als crew ook nog moet aanmelden en briefen voor de vlucht. Dit is vaak iets van 1,5 uur voor de vlucht. Dus dan moet je nog vroeger op Schiphol zijn. Iets wat je je bij dit werk moet beseffen is dat het regelmatig voor kan komen dat je wekker al om 1 uur ’s nachts afgaat en je werkdag dan al begint. Vliegen kan lange dagen waarbij je vroeg moet opstaan en weinig hebt geslapen inhouden. Als ik een vlucht heb waarbij ik om 5 uur vertrek ben ik vaak al om 2 uur 's nachts op Schiphol, want in de luchtvaart geldt: op tijd is te laat. Daarom ben ik er altijd zeker een half uur tot een kwartier eerder. Ook kan het voorkomen dat je al vroeg begint en pas rond 15/16 uur weer terug bent op Schiphol.

• Barbara

Het is wel iets waarover ik hard aan het nadenken ben. Vroeg beginnen begrijp ik, maar zo vroeg.. Wanneer kan je dan nog slapen?