Selectiedag Easyjet

• Barbara

hoi Dille,

Helaas heb ik geen mbo3 of havo dus KLM of een andere maatschappij dan EasyJet en Transavia gaat het (nu nog niet) worden. Het liefste zou ik stewardess zijn bij een maatschappij waarbij je ook stops hebt, en bijvoorbeeld enkele dagen in het buitenland verblijft. Dat is dan toekomstmuziek :)

• DebbieB

Als je om 1 uur ‘s nachts moet beginnen kruip je gewoon om 14.00 je bedje in… voorslapen. Het is inderdaad iets waar je rekening mee moet houden, dat je de ene dag bijvoorbeeld om 3 uur ’s nachts moet beginnen en de volgende dag weer om 09.00.

Realiseer je je wel dat je altijd zal moeten werken wanneer familie, vrienden enz vrij zijn. En dat je kans hebt dat je met kerst en oud en nieuw moet werken. Het is geen 9 tot 5 baan en je moet ertegen kunnen.

Ik heb geen problemen ermee. Ik ben gewend in weekenden te werken want ik kom uit de verzorging. Ik ben ook wezen autorijden nadat ik uit New York kwam na een vlucht van 6 uur… dus ik voorzie niet echt problemen. Maar echt onregelmatig werken vind ik geen probleem….

• stesscindy

Onregelmatig werken heb ik ook nog niet eerder gedaan, maar het lijkt me geen probleem!

Nu heb ik een kantoorbaan en het saaie en voorspelbare ben ik helemaal beu.

Op maandagochtend weer moeten beginnen, op woensdag is de week doormidden en op vrijdagmiddag begin je af te tellen naar het weekend.

Iedere week opnieuw…

Ook werk ik ernaast nog af en toe in de horeca. Heb er geen moeite mee om nachten door te halen.

Het lijkt me juist een fijne nieuwe uitdaging om niet meer in het vaste stramien van 9 tot 5 te zitten :)

• DebbieB

Weet je hoe rustig het is in de sportschool door de weeks… ik vond het ook maar saai worden, heb een tijdje alleen door de weeks gewerkt…

• Ella

Ik ben echt dol op mijn baan en daarom is het voor mij geen probleem om hard te moeten werken, een onregelmatig ritme te hebben en nachten slaap over te moeten slaan. Juist van mijn werk krijg ik energie en sta ik elke keer weer vol enthousiasme in de cabine.

Vaak begin je met een vroege vlucht als je uit je vrije dagen komt waardoor het nog wel goed te doen is als je heel weinig of niet slaapt. De dag erna slaap je des te beter ;)

Wat je vooral moet beseffen is dat vliegen echt een way of life is. Je zult veel dingen ervoor moeten laten of missen. Misschien vind je het nu saai om elk weekend vrij te zijn, maar begint het na een tijdje misschien vervelend te worden om geen 1 weekend vrij te zijn en steeds nee te moeten zeggen tegen familie en vrienden als ze willen afspreken. Het kan namelijk zomaar zijn dat je doordeweeks vrij bent en elk weekend moet werken. Ik moet zeggen dat ik het zelf heel fijn vind om dingen te kunnen doen op dagen waarop andere mensen moeten werken. Het is dan echt heerlijk rustig!

• MrT

He mensen leuk dat jullie al uitgenodigd zijn voor een selectie dag!

Wou even vragen hoelang jullie hebben gewacht tot dat jullie iets hebben gehoord? Myn Application staat sinds 7 AUG Op Completed, maar heb nog geen mail ontvangen voor uitnodiging! Hopelijk is dat snel :D!

Groetjes

• DebbieB

@Ella: Als ik het goed begrijp dus ben jij stess… Kun je me iets vertellen over hoe het interview gaat, welke dingen kunnen ze vragen? Ik vermoed dat het een gesprek is met een recruiter van een andere base. Want ik denk niet dat er 1 persoon is die 10 tallen mensen gaat interviewen.

• greenboy

ik had binnen 2 dagen bericht dat ze mijn sollicitatie binnen hadden en binnen een week had ik bericht dat ik langs mag komen.

Ik had alleen geen link in mijn mail voor een assesment. Ik heb dit nagevraagd en niet iedereen hoeft dit te maken.

• Jil1

hoi Mrt die van mij staat op 8 aug completed. Hoop idd deze week iets te horen. Spannend en ik hoop dat we nog mee kunnen in deze ronde! Succes!

• Kyara

Het lijkt er op alsof op donderdagen de data worden verstuurd.. Tot nu toe heeft iedereen voor ons de data op een donderdag gekregen. Ik wacht ook nog in spanning af. Bij mij staat er sinds gisteren Completed. Voor welke functie heb jij gesolliciteerd greenboy?