KLC sollicitatie

• Lovetofly

Is er geen website waar je op een leuke manier Engels kan oefenen?

• Vera

Wat jammer dat jullie zijn afgevallen, wie weet komt er ooit weer wat op je pad! Wat betreft het Engels: ik vlieg nu bij KLM en had vantevoren niet verwacht om bijna alleen maar Engels aan boord te spreken. Toch een Nederlandse maatschappij, maar als er zijn zoveel buitenlandse mensen die gebruik maken van KLM ( denk ook aan veel transit passagiers die in Europa verder vliegen)! Ik denk dan ook dat dat de reden is dat het Engels zo belangrijk is, je moet snel kunnen reageren in goed Engels!

• nee

@missfly ik heb ze een vergelijkbare stoel (ook extra beenruimte) aangeboden op de eerste rij :) maar ze bleef er wel echt tegenin gaan heel lang en dan moet je voet bij stuk houden en zorgen dat je niet over je heen laat lopen zegmaar. Zo gaat het in het echt ook, maakte het toevallig nog mee laatst ‘in het echt’ en dan geld bij ons de regel dat ze in de stoelriem moeten passen, past dat niet dan zijn ze ‘corpulent’. Ga niet het woord dik gebruiken. 

Ze mogen er gewoon niet zitten vanwege de vliegveiligheid. 

Je hebt niet veel stops bij transavia, soms in eindhoven, groningen, brussel, egypte en volgende week zit ik op de kaapverdische eilanden. Ook zijn er in de winter stops in Dubai en waren er vorig jaar stops in Barcelona, Pisa en Mallorca. Maar meestal maar 2x per maand dat je weg bent. 

Bij trans heb je ook wel veel buitenlanders aan boord hoor dus je moet wel echt Engels kunnen. Italiaans of Spaans is ook zeker een pré maar absoluut niet verplicht. Het is gewoon handig aan boord als je dat kan. 

• nee

@missfly nee dat hoeft niet, als alles goed gaat dan krijg je gewoon een nieuw contract aangeboden.

Ik moest er afgelopen winter 7 maanden uit en deze winter minimaal 6, dit ivm de nieuwe wetgeving dat ze je geen 3 x een nieuw contract aan mogen bieden dus dan hoef ik er -als het goed is- de 3 jaar er op volgend, niet zo lang als 6 maanden uit.

Mijn eerste seizoen heb ik 6 maanden gevlogen en dit seizoen weer.

Je moet je wel realiseren dat je bij klc 4-5 dagen weg bent van huis en dan 2 dagen weekend waarin je dus moet wassen, koffer in en uitpakken en dan ook nog wat leuks met vrienden oid wilt doen. Je leeft in feite 5 jaar lang uit een koffer.

• nee

Ik krijg trouwens net een mailtje dat ik ook in de file sta bij KLC

• Vera

@klm12, t is echt super! Geniet van het werken aan boord, zie de hele wereld en valt heel goed te combineren met mijn priveleven, echt helemaal happy!

Ik heb nog niets gehoord over nieuwe cursussen. Ik ben afgelopen september aangenomen en heb op dit moment een jaarcontract, ik heb nog niet gehoord of dit verlengd of niet gaat worden. Ook niks op de interne KLM site zien staan over nieuwe vacatures voor CA's….. Sta jij bij KLM in het file of niet?

• nee

@missfly ja als t goed is wel

kijk uiteindelijk krijg je bij trans wel een vast contract maar er gaan wel een paar jaartjes overheen 

• Lovetofly

Ik weet echt niet goed hoe ik zonder geld te moeten betalen mijn Engels toch kan verbeteren..

• Lovetofly

Ik heb geen partner en woon niet meer bij mijn ouders :p! Maar Engelse boeken lees ik al en ik kijk series en films met Engelse ondertiteling! Ik heb ook geen school meer, dus stage gaat helaas niet lukken en reizen is te duur :( ! En aan een baan in de hotellerie kom ik niet! Heb al veel gesolliciteerd, maar nergens zoeken ze iemand..

• Vera

@klm12, was jij eigenlijk wel in de file/portefuille geplaatst bij KLM of niet? Dat was dan ook een jaar toch of niet?

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.