KLC sollicitatie

• imo

AliK

Heeft iemand enig idee hoelang je niet mag reageren op een vacature als je al eerder hebt gesolliciteerd op een vacature van KLM of KLC?

Als je voorheen hebt gesolliciteerd en bent afgewezen dan moet je 12 maanden wachten voordat je weer mag solliciteren…..

• Alicia

imo
    AliK

Heeft iemand enig idee hoelang je niet mag reageren op een vacature als je al eerder hebt gesolliciteerd op een vacature van KLM of KLC?

Als je voorheen hebt gesolliciteerd en bent afgewezen dan moet je 12 maanden wachten voordat je weer mag solliciteren…..

Ik heb de online assessment gemaakt, maar is een storing in gekomen waardoor ik niet meer verder kon ik de selectieprocedure. Moet dus nog lang wachten, had verwacht 6 maanden. Helaas!

• maud

Dan ben je toch niet afgewezen?

Zou je dan niet eerder mogen solliciteren?

• imo

AliK
    imo
    AliK

Ik heb de online assessment gemaakt, maar is een storing in gekomen waardoor ik niet meer verder kon ik de selectieprocedure. Moet dus nog lang wachten, had verwacht 6 maanden. Helaas!

Huh? Dan ben je toch niet afgewezen? Ik zou dan even bellen naar KLC/KLM (weet niet waar je hebt gesolliciteerd?). Een kennis van mij had problemen met het opnemen van haar filmpje. Ze heeft toen gebeld en de volgende dag heeft ze een nieuwe link ontvangen

• Sollicitant

Goed om te lezen dat er weer mensen zijn uitgenodigd voor een gesprek, heel veel succes!

Zelf ben ik nog in afwachting van de videosollicitatie, die niet helemaal ging zoals gehoopt;)  nog meer hier die net de video eruit hebben gedaan? Ik heb hem vrijdag verstuurd en zit nu al ieder uur spastisch mijn mailbox te checken.

• imo

Bianca
    Flowergirl
    Bianca

Yayy ik heb ook de uitnodiging gekregen! :D ik ga 11 oktober tussen 08.00 en 10.00. Zijn er andere meiden die dan ook gaan? :)

En voor de meiden (of jongens natuurlijk!) die al geweest zijn:

Kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer duurt?

Ik twijfel of ik de hele dag vrij zou nemen of niet. Moet om 2 uur weer in Rotterdam zijn als ik ga werken. Red ik dat?

Ahh leuk! Ik heb ook vanmiddag de uitnodiging gekregen en ik ga ook 11 oktober. Wel om 08.30 uur. Mega spannennnnd!!!

Leukk misschien zien we elkaar dan wel :D ik moet er om 08.00 zijn!

Hi dames, om beide jullie vragen te beantwoorden:

ik had ook om 8 uur mijn ronde en was rond 10/11 weer weg. Dus je kan erna nog werken. Ik had ook een hele dag vrijgenomen. Had dus niet gehoeven uiteindelijk! 

Je krijgt inderdaad eerst een korte presentatie. Daarna ga je met zijn allen op de gang en word je 1 voor 1 opgeroepen voor je engelse test. Je zit dan alleen in een kamer met 2 selecteurs en begint het gesprek gelijk in het engels. Met 1 voer je het gesprek en de ander observeert je en maakt notities. Je stelt jezelf voor en aan de hand daarvan krijg je vragen. Het gaat dus enkel over jezelf, hobbies, werk en/of vakantie en dus niet over je motivatie etc. Je krijgt direct te horen of je door bent of niet. Tip: OEFEN!!! Bijna de helft van mijn groep viel hier af. Ze letten hier streng op je uitspraak, grammatica en of je goed in verleden/tegenwoordige tijd praat.  Daarna moet je weer de gang op en wacht je op je groepsgesprek. Hier zit je dan met 5/6 dames en 3 selecteurs tegenover jullie. Je stelt je 1 voor 1 weer voor en dan krijg je vragen over je motivatie en gaan ze er wat dieper op in. Deze ronde is best wel zenuwslopend maar daar houden ze ook rekening mee! Laat men uitpraten, kijk ze aan, knik en lach! Daarna ga je weer de gang op en hoor je even erna of je door bent of niet. Zo ja, maken ze gelijk een afspraak met je voor je 2e gesprek! Heel veel succes dames!!!

• yummi

Hoi allemaal! Ik zie dat heel veel van jullie uitgenodigd zijn, leuk! Ik heb vandaag besloten dat ik ook wil solliciteren en de vacature voor KLC staat nog online, maar omdat de sollicitatieprocedure al begonnen is twijfel ik of ik niet te laat ben? Is hier iets over gezegd tegen jullie? :) 

• imo

Flowergirl

Bedankt voor je uitgebreide reactie, dat waardeer ik!

Het is altijd fijn om een beetje te weten wat je kunt verwachten.

Vind het wel erg spannend hoor!!

Wat betreft mijn Engels maak ik me niet zo heel veel zorgen gelukkig maar ik hoorde idd vaker dat hier heel veel mensen afvallen.. Maar even goed oefenen w.b.t. grammatica.

Het groepsgesprek lijkt me ook pittig, stellen ze de vragen per persoon of is het echt een soort gesprek in groepsvorm? 

Ik heb niet het hele topic gelezen dus wellicht heb je het al aangegeven maar hoe is het bij jou gegaan?

En wat had iedereen zo'n beetje aan die dag? :-) 

Sorry voor alle vragen hahaha

Hi hi! Geen probleem! Toen ik net had gesolliciteerd en aan het wachten was tot mijn selectiedag zou aanbreken, had ik ook super veel vragen dus ik begrijp je heel goed en daarom doe ik het ook met plezier! 

Tijdens je groepsgesprek stellen ze zowel vragen in groepsverband of persoonlijk aan jou. Ik kan je als tip geven dat je niet TE aanwezig bent en alleen maar aan het woord gaat maar ook anderen laat (uit)praten… Máárrrr zonder jezelf ook niet af. Het komt goed! Wees jezelf, probeer kalm te blijven, oefen een beetje maar niet TE want dan ga je een script volgen en daar kan je in de war door raken, laat het lekker op je af komen en wees eerlijk en realistisch. In de wachtkamer zelf is iedereen gespannen/nerveus dus dat maakt het extra spannend maar probeer tegen jezelf te zeggen: rustig blijven.. het komt goed! 

Ikzelf ben recent aangenomen en sta nu op de wachtlijst voor de INI (cursus)… Can't wait!

• imo

yummi

Hoi allemaal! Ik zie dat heel veel van jullie uitgenodigd zijn, leuk! Ik heb vandaag besloten dat ik ook wil solliciteren en de vacature voor KLC staat nog online, maar omdat de sollicitatieprocedure al begonnen is twijfel ik of ik niet te laat ben? Is hier iets over gezegd tegen jullie? :) 

Hoezo te laat? Je bent te laat als de vacature er niet meer op staat… Van wat ik weet zullen zij nog gesprekken inplannen t/m december dus uh gewoon doen!

• imo

Patricia

O wat spannend ik mag de 11e op gesprek komen !! 

houden ze er wel een klein beetje rekening met de zenuwen of word het mega zwaar beoordeeld ??

Ik ga voor mijzelf het 1 en het ander voorbereiden en ben via websites mijn engels nog aan het oefenen..

Begrijp ik goed dat wanneer je de zin niet 100 % in de goede volgorde zet je daar streng op beoordeeld word?

Ligt eraan hoe je jezelf staande houdt terwijl je nerveus bent. Tijdens mijn engels was ik ook nerveus als de malle maar ging mijn gesprek verder goed. Als ik het soms kwijt was, herpakte ik mezelf vrij direct en bleef ik kalm. Maar een andere dame uit mijn groep was zo nerveus dat ze op een gegeven moment gewoon niet uit haar woorden kwam en in paniek raakte. Helaas was ze daardoor niet door…..

En bij de groepsronde waren mijn zenuwen nog erger pfff. Ik dacht hierna ook van fuck it, ik ben niet door haha.  Maar toen ik mijn uitslag kreeg feliciteerde hij mij en gaf hij ook aan dat ze zagen dat ik, samen met een andere dame het meest nerveus waren van de groep. Dus ze houden er wel rekening mee maar het is maar hoe je het laat zien… Als je het even kwijt bent of even stottert, is niet erg, gewoon doorgaan! Juist als je daardoor denkt SHIT, dan raak je in paniek en dan krijg je het moeilijker….

Als ik jou was zou ik je engels niet oefenen via websites maar gewoon in real life. Naar mijn mening leer je daar meer van. Oefen met iemand die goed engels kan zodat diegene je kan verbeteren, praat over jezelf, je hobbies, vakantie en dingen in het dagelijks leven. Daar gaat je gesprek met hun ook over. Good luck!

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.