KLC sollicitatie

• Carolina Jette

Hi! Wie heeft er nog meer selectie dag op 25 okt? Groetjes! 

• Sollicitant

Gisteren het verlossende, langverwachte mailtje ontvangen dat ook ik op eerste gesprek mag komen.

Meer die op 25 oktober 12:00u het gesprek hebben?

• imo

Patricia

vandaag heb ik mijn eerste gesprek gehad. Wat was ik zenuwachtig. ​Ondanks alle voorbereidingen..

Ik zal even uitleggen hoe de dag verloopt.

De eerste 30 minuten van de gemiddelde 2 uur krijg je een presentatie over de KLC Waar eigenlijk zo goed als al je vragen beantwoord worden,

Daarna starten de 10 minuten gesprekken deze zijn 1 op 1 (2) Er is 1 persoon aanwezig die alles noteert van het gesprek. Dit gesprek is volledig in het engels.

Waar gaat het over?? bij mij mocht ik zelf kiezen waar ik het over wilde hebben. wat ze van je verwachten is een logische zinsopbouw.

En dat je dingen goed uit kan leggen ik heb het bijvoorbeeld over een serie gehad die ik op dit moment kijk en daar heb ik dus in grove lijnen de verhaallijn verteld.

let ook op je uitspraak en gebruik geen stopwoordjes.

Direct na dit gesprek hoor je of je door bent naar de groepsgesprek ronde.tijdens het groepgesprek ga je het hebben over waarom klc?wat maakt deze job jou droom baan.en heb jij goed nagedacht over het vele van huis weg zijn en dus het toch wel mindere sociale leven die je hierdoor krijgt.

Wees creatief met je antwoorden en verras de recruiters.

Tipje die ik meegenomen heb voordat ik naar dit gesprek ging:

Draag voor de dames een rok nette blouse of trui met een blazer. Huidskleurige panty,of in de kleur van je schoenen of rok.Pumps of schoenen met een kleinere hak. en draag je haar opgestoken (met uitzondering van haar boven de schouders)  houd je makeup netjes en subtiel en houd je nagels kort en verzorgt .(ik heb dit ook niet verzonnen zijn puur tips die ik zelf heb meegekregen.)

Kom ook een half uur te vroeg ivm. het aanmelden voordat je het gebouw in mag.

ik heb zelf volgende week het volgende gesprek is er iemand die nog tips heeft voor het tweede gesprek ?? Of kan ik het beter gewoon over mij heen laten komen?

Groetjes en heel veel succes

Patricia

Hoi Patricia, wat fijn dat je door bent! Gefeliciteerd. Voor je 2e gesprek zou ik 1. de namen onthouden van de recruiters en ze aan het einde bedanken en bij hun naam noemen en 2. als ze een vraag stellen ‘'hoe reageer je als dit of dat gebeurd?’' veel voorbeelden noemen! Ze willen namelijk veel voorbeelden horen en bij mij waardeerden ze het feit dat ik er ZELF mee kwam ipv dat zij er zelf om moesten vragen. 3. heel cliché, maar wees jezelf, probeer echt kalm en relaxed te blijven en geef duidelijk aan dat service geven aan mensen hetgeen is waar jij blij van wordt en hetgeen is wat jij wilt doen. Wees ook realistisch. Probeer niet de perfecte antwoorden te geven omdat je denkt dat dat is wat zij willen horen. Bij de vraag over het veel weg zijn gaf ik bijv aan van ja, dat zal soms vervelend zijn en ik zal op sommige momenten ook teleurgesteld zijn als ik moet werken op iemand zijn/haar verjaardag of feestdag, maar dat heb ik er 100% voor over. Aan het einde van het gesprek heb ik ook gevraagd of zij feedback voor me hadden over het gesprek en denk dat ze dat ook wel waardeerden. Ik ook, want ik wist erna wel dat ze het een fijn gesprek vonden, ik duidelijk en realistisch communiceerde en dat ze het noemen van voorbeelden erh waardeerden.

Ik was super nerveus maar daar houden ze ook rekening mee. Mijn recruiters waren super leuk en op een gegeven moment werd de ‘'spanning’' ook minder door een grapje tussendoor waardoor je je meer op je gemak voelt. Ik zeg wel, je gaat ze NIET kunnen peilen. Raak daardoor niet gestrest en ga daardoor niet ‘'extra’' doen. Het zijn experts en het is niet dat ze je niet interessant vinden. Na afloop dacht ik echt dat het em niet zou worden. Ik maakte mezelf echt gek omdat ik ze los van hun feedback, niet kon peilen! Alle meiden die ik sprak hadden PRECIES hetzelfde. Maar na een dag of 2 dacht ik ‘'let it go’'. Toen heb ik het op me laten afkomen en voor ik het wist had ik mijn verlossende envelop in de brievenbus! Heel veel succes!

• Amber

Ik heb ook de 25e een gesprek! :)

• maud

Ben benieuwd hoe snel ik iets hoor…. Ze hebben vandaag weer een nieuw nieuwsbericht geplaatst op de site dat ze CA's zoeken.

Maar tegelijkertijd zijn er nog maar 2 selectiedata beschikbaar (25-10 en 13-12).

Hoe snel na het insturen van het filmpje krijg je reactie?

Ik was verbaasd dat ik een half uur na het online solliciteren al een link kreeg voor een filmpje… gaat het automatisch zo snel?

• Fabienne

Jaaaaa eindelijk gebeld! Zit bij de basiscursus van 2 januari, superveel zin in! Wie nog meer? 

• K

Fabienne

Jaaaaa eindelijk gebeld! Zit bij de basiscursus van 2 januari, superveel zin in! Wie nog meer? 

Gefeliciteerd! Wanneer had je je gesprek? :)

• Amber

Wat een goed vooruitzicht Fabienne! Gefeliciteerd dat je mag starten! Ik had vandaag de eerste ronde en heb volgende week m'n tweede gesprek.. Spannend!!!

• Fabienne

@ K Dankjewel! Eind maart

@ Margot Jij ook bedankt en heel veel succes volgende week!

• K

Fabienne

@ K Dankjewel! Eind maart

@ Margot Jij ook bedankt en heel veel succes volgende week!

Jeetje, dat je zo lang hebt moeten wachten! Fijn dat je dan nu eindelijk een datum weet

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.