KLC 2023

  • K

    Hoi hoi, 

    Ik heb binnenkort mijn eerste gesprek bij KLC en ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn. 

    Tips zijn welkom!

  • Lotte

    Zo spannend! Heel veel succes en plezier alvast, you can do it! Ben heel benieuwd straks naar je ervaringen en ga voor je duimen dat het allemaal heel goed gaat en je aangenomen wordt.

  • Lotte

    Vandaag was het zover, nietwaar? Hopelijk is het heel goed gegaan vandaag, heb aan je gedacht. Ben erg benieuwd naar je ervaringen en hoop van harte dat je snel goed nieuws zult krijgen!

  • K

    Hoi Lotte, 

    Dankje voor je lieve woorden! Het is goed gegaan en ben uitgenodigd voor het tweede gesprek. 

    1. kleding ;over het algemeen had iedereen een mantelpakje aan ( rok/broek) ik had zelf een mantelpakje aan van de Mango met hakken en huidskleur panty. 

    2. Je zit met zo'n tien mensen in de wachtruimte. Iedereen was even zenuwachtig :) ( let op je taalgebruik en houding) Er zijn twee CA aanwezig en die geven je tussendoor ook tips. Zeker een aanrader om vragen te stellen.

    3. Engels Assessment; een luchtig gesprek. Bij mij ging het over waar ik woonde en wat er te doen is. 

    daarna hoor je gelijk of je door bent naar de groepssollicitatie.

    4. groepssollicitatie. Ik had mijn elevatorpitch goed voorbereid en ze stellen na aanleiding wat je hebt verteld direct vragen. 

    Hopelijk heb je hier wat aan:) 

     Groetjes

  • Lotte

    Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Dank je wel voor je verslag, wat leuk om te lezen welke stappen er allemaal zijn op de selectiedag van KLC. Proficiat dat je door mag naar het tweede gesprek, super. Is dit binnenkort al of moet je daar nog even op wachten voordat het zover is? Alvast veel succes en ik ga weer voor je duimen!

  • Jolien

    K

    Hoi Lotte, 

    Dankje voor je lieve woorden! Het is goed gegaan en ben uitgenodigd voor het tweede gesprek. 

    1. kleding ;over het algemeen had iedereen een mantelpakje aan ( rok/broek) ik had zelf een mantelpakje aan van de Mango met hakken en huidskleur panty. 

    2. Je zit met zo'n tien mensen in de wachtruimte. Iedereen was even zenuwachtig :) ( let op je taalgebruik en houding) Er zijn twee CA aanwezig en die geven je tussendoor ook tips. Zeker een aanrader om vragen te stellen.

    3. Engels Assessment; een luchtig gesprek. Bij mij ging het over waar ik woonde en wat er te doen is. 

    daarna hoor je gelijk of je door bent naar de groepssollicitatie.

    4. groepssollicitatie. Ik had mijn elevatorpitch goed voorbereid en ze stellen na aanleiding wat je hebt verteld direct vragen. 

    Hopelijk heb je hier wat aan:) 

     Groetjes

    Hoi K, 

    Ik vroeg me af wat de groepssollicitatie juist inhoud aangezien jij spreekt over je elevatorpitch. 

    Ik ging uit van het feit dat we een soort van realistische opdracht moeten volbrengen in groep, klopt dit niet dan ? 

    Alvast bedankt !

  • K

    Lotte

    Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Dank je wel voor je verslag, wat leuk om te lezen welke stappen er allemaal zijn op de selectiedag van KLC. Proficiat dat je door mag naar het tweede gesprek, super. Is dit binnenkort al of moet je daar nog even op wachten voordat het zover is? Alvast veel succes en ik ga weer voor je duimen!

    Hoi Lotte, 

       ik mag einde van de maand al weer terugkomen. Heb je al gesolliciteerd? Dankje wel voor je aanmoediging. Laat me weten Als ik je nog ergens mee kan helpen.

  • K

    Jolien
    K

    Hoi Lotte, 

    Dankje voor je lieve woorden! Het is goed gegaan en ben uitgenodigd voor het tweede gesprek. 

    1. kleding ;over het algemeen had iedereen een mantelpakje aan ( rok/broek) ik had zelf een mantelpakje aan van de Mango met hakken en huidskleur panty. 

    2. Je zit met zo'n tien mensen in de wachtruimte. Iedereen was even zenuwachtig :) ( let op je taalgebruik en houding) Er zijn twee CA aanwezig en die geven je tussendoor ook tips. Zeker een aanrader om vragen te stellen.

    3. Engels Assessment; een luchtig gesprek. Bij mij ging het over waar ik woonde en wat er te doen is. 

    daarna hoor je gelijk of je door bent naar de groepssollicitatie.

    4. groepssollicitatie. Ik had mijn elevatorpitch goed voorbereid en ze stellen na aanleiding wat je hebt verteld direct vragen. 

    Hopelijk heb je hier wat aan:) 

     Groetjes

    Hoi K, 

    Ik vroeg me af wat de groepssollicitatie juist inhoud aangezien jij spreekt over je elevatorpitch. 

    Ik ging uit van het feit dat we een soort van realistische opdracht moeten volbrengen in groep, klopt dit niet dan ? 

    Alvast bedankt !

    Hoi Jolien, 

    Ik denk dat je bij KLM inderdaad een groepsopdracht moet uitvoeren en bij KLC enkel de elevatorpitch. Ik zag op de website dat de selectieprocedures niet hetzelfde zijn. Veel succes alvast!

  • Lotte

    K
    Lotte

    Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Dank je wel voor je verslag, wat leuk om te lezen welke stappen er allemaal zijn op de selectiedag van KLC. Proficiat dat je door mag naar het tweede gesprek, super. Is dit binnenkort al of moet je daar nog even op wachten voordat het zover is? Alvast veel succes en ik ga weer voor je duimen!

    Hoi Lotte, 

       ik mag einde van de maand al weer terugkomen. Heb je al gesolliciteerd? Dankje wel voor je aanmoediging. Laat me weten Als ik je nog ergens mee kan helpen.

    Wat fijn zeg, dat is al snel. Veel succes en plezier straks met het gesprek! Dank je wel, dan zal ik het je zeker laten weten. Mijn sollicitatie stuur ik zo snel mogelijk in, de brief is al klaar. En dan maar afwachten hoe het verder zal gaan, spannend.

  • Pien

    Hi iedereen,

    wat handig zo'n forum!

    ik wil ook gaan solliciteren voor KLC, maar ik zit nu al in een struggle met de motivatiebrief dat blijft altijd zo lastig… hebben jullie eventuele tips?! 

    Alvast bedankt! 

    liefs Pien