KLC 2023

• Lotte

K
    Lotte
    K
    [...]

Hoi Lotte, 

ik mag einde van de maand al weer terugkomen. Heb je al gesolliciteerd? Dankje wel voor je aanmoediging. Laat me weten Als ik je nog ergens mee kan helpen.

Wat fijn zeg, dat is al snel. Veel succes en plezier straks met het gesprek! Dank je wel, dan zal ik het je zeker laten weten. Mijn sollicitatie stuur ik zo snel mogelijk in, de brief is al klaar. En dan maar afwachten hoe het verder zal gaan, spannend.

Hoi Lotte, 

Hoe is je sollicitatie gegaan? Heb je al

iets gehoord?

Sorry voor mijn late antwoord! Was een tijdje voor mijn huidige werk in het buitenland en had het solliciteren daarom nog even uitgesteld. Ben nu weer terug en ga na het weekend solliciteren, spannend. Voor jou was er gisteren goed nieuws, nietwaar? Gefeliciteerd, wat fijn dat je door bent! Weet je al wanneer je naar de INI mag?

• Pien

K
    Pien
    K

Hoi Pien,

Naar mijn idee heb ik het echt verknald. Nu nog even stressen en wachten op de uitslag :(

Oh nee:( , Hoeso denk je dat? Laten we toch hopen op een positieve uitslag zou voor je duimen !!!

Hoi Pien, 

Vandaag te horen gekregen dat ik door ben!!! Yeaaah! Dankjewel voor je aanmoediging!

Ahh wat goedd!! Super blij voor je!, dit was de laaste ronde toch?  Ik ben zelf ondertussen bezig met het maken van de pitch maar vind de hoeveelheid verdeling over wie je bent en de motivatie nog lastig, hoe was dat des tijds in jou groep verdeeld?

• Pien

Even een update van uit mij, ik heb een super leuke dag gehad. Engels gesprek was echt mega luchtig en ging super goed dus als iemand dit leest daar hoef je je geen zorgen over temaken daarna had ik het groepsinterview zat met 3 fijne meiden dus voor mij gevoel ging het goed ze vroegen verschillende vragen zoals wat vind je niet leuk aan het werken bij klc en hoe je zou reageren bij een lastige klant en of je daar al keertje ervaring mee heb gehad. Daarnaast vroegen ze waar je als eerste naar toe zou willen vliegen als bestemming. Al om al lijkt het best een prima normaal gesprek. Helaas was dit ook het gedeelte waar ik niet door ben gegaan. Ze vonden dat ik me meer had moeten verdiepen in Cityhopper zelf dat het ene jongen en dinamisch bedrijf is ( tip benoem dit ook) en ze vonden mijn antwoord op de vraag wat vind je minder leuk aan het werk bij klc niet goed genoeg. Als tegen argument heb ik wel gezegt dat je toch echt in de praktijk moet ervaren wat je wel en minder leuk vind Maar goed ze vonden wel dat ik echt veel potentie heb en volgends jaar echt moet terug komen en dat ga ik ook zeker doen! Als jullie nog vragen hebben over de selectie dag dan help ik jullie graag, en heel veel succes iedereen geloof in je zelf ❤️

• Lotte

Dag Pien, dank je wel voor je verslag van de selectiedag. Wat interessant om te lezen hoe het allemaal is gegaan! Maar wat zonde meis, ontzettend jammer dat je niet door mag naar de volgende ronde. Fijn dat je ondanks alles met een goed gevoel terugkijkt op je selectiedag. Deze ervaring neemt niemand je meer af! Op naar volgend jaar, het is je van harte gegund dat het dan wel gaat lukken.

• DB

Hallo allemaal, wat leuk om jullie ervaringen allemaal te lezen. Ik ga volgende week ook solliciteren bij KLC en vroeg mij af of iemand enig idee heeft wanneer de eventuele INI's zijn. 

Alvast bedankt! 

Groetjes

• Anouk

Hi!

Ik heb dinsdag de eerste selectiedag.

Is er iemand die nog tips heeft voor de elvatorpitch?

Ik hoor het graag :-)

• D

Hi!! 

ik heb binnenkort mijn eerste selectie ronde voor KLC cabin attendant :)! Hebben jullie nog tips voor de groepssollicitatie/elevator pitch?

groetjes!!

• M_lou

D

Hi!! 

ik heb binnenkort mijn eerste selectie ronde voor KLC cabin attendant :)! Hebben jullie nog tips voor de groepssollicitatie/elevator pitch?

groetjes!!

Hoi!

Het heeft mij vooral geholpen om mezelf zo goed mogelijk in te lezen in de job voor de selectiedag. Je bewust zijn van alle voordelen (jong & dynamische collega's, heel veel leuke bestemmingen, heel veel contact met passagiers), maar ook de “nadelen” die erbij komen kijken (hard werken op korte vluchten, onregelmatige uren). Het is zeker niet alleen rozengeur en maneschijn, maar met een juiste mindset en balans wel haalbaar - dat is iets waar je je heel erg van bewust moet zijn en dat verwachten ze ergens wel te zien. Zo heb ik het iig ervaren, en dat is ook op dit forum bevestigd.

Verder zou ik als allerbelangrijkste tip geven om jezelf te zijn, dat loont het meeste! En bereid je elevator pitch thuis al voor, durf daarin ook wat creatief te zijn.

Zorg zeker ook voor interactie & interesse met/in je selectie-genoten, maar maak er vooral een leuke dag van! :)

Heel veel succes!!

• D

k_
    D

Hi!! 

groetjes!!

Hoi!

Het heeft mij vooral geholpen om mezelf zo goed mogelijk in te lezen in de job voor de selectiedag. Je bewust zijn van alle voordelen (jong & dynamische collega's, heel veel leuke bestemmingen, heel veel contact met passagiers), maar ook de “nadelen” die erbij komen kijken (hard werken op korte vluchten, onregelmatige uren). Het is zeker niet alleen rozengeur en maneschijn, maar met een juiste mindset en balans wel haalbaar - dat is iets waar je je heel erg van bewust moet zijn en dat verwachten ze ergens wel te zien. Zo heb ik het iig ervaren, en dat is ook op dit forum bevestigd.

Verder zou ik als allerbelangrijkste tip geven om jezelf te zijn, dat loont het meeste! En bereid je elevator pitch thuis al voor, durf daarin ook wat creatief te zijn.

Zorg zeker ook voor interactie & interesse met/in je selectie-genoten, maar maak er vooral een leuke dag van! :)

Heel veel succes!!

Hartstikke bedankt voor je tips!!!! Ik ben al hard aan het werk om genoeg en creatief de pitch te doen, de outfit op orde en netjes te creëren en Engels ook goed (wat mede al helpt met mijn baantje waar ik veel te maken heb met Britse en Duitse gasten)!! Ik ben deels wel bang dat ik dichtklap of te kort/eentonig praat of iets… maar ik zal mn best doen en het jullie laten weten!!!

groetjes!!! :)

• Misstravel

Hi there!!

Leuk om al jullie ervaringen te lezen! Ik twijfel ook om te solliciteren, iemand enig idee wanneer de INI's zijn? Zo ben ik in augustus niet flexibel (geboekte reis niet meer mogelijk om te cancelen). Dus misschien moet ik dan nog even wachten met reageren…