LyonesseKlm cityhopper staat nog open <3
Ik ben net aangenomen daar! Ik kan namelijk echt niet wachten tot een mogelijke vacature van KLM in de toekomst. Ik wil lekker gaan vliegen en Europa ontdekken!
Zeker een tip om te solliciteren omdat je veel meer doorgroeimogelijkheden en verantwoordelijkheden hebt bij Cityhopper! Volgensmij hangt er best een negatief vooroordeel over cityhopper, maar dat is het zeker niet! Ik kan in ieder geval niet wachten op alle mooie vluchten.
Hi Lyonesse! gefeliciteerd!!!!
Ik twijfel nog over KLC. Het lijkt me eigenlijk best leuk, maar het feit dat je 5 jaar moet wachten voordat je kunt doorstromen naar KLM vind ik echt een groot minpunt. 5 Jaar is ontzettend lang. Als het nou 2 of 3 jaar was geweest, dan had ik zo gesolliciteerd. Maar het speelt ook wel door m'n hoofd hoor om op deze functie te solliciteren.
Ik had toevallig deze week een vergelijking gemaakt tussen TUI, KLM en KLC.
TUI:
Bruto salaris €2140,- per maand
Extra salaris: Layovers op ICA's, en 8% van de winst over de verkoop aan boord
Andere pluspunten: layovers Curaçao, Mexico, Miami, Kaapverdië. Binnenkort krijgt TUI ook een eigen CAO (hadden ze eerst niet)
Minpunten: Veel Europese op-en-neertjes waardoor minder daggeld, rusttijden zijn anders (minder goed) ingedeeld dan bij KLM
KLM:
Bruto salaris: €2338 per maand
Extra salaris: Eindejaarsuitkering en winstuitkering. Vakantiegeld
Andere pluspunten: Vrij veel invloed op je eigen rooster. Voorbeeldje: 4 dagen ICA, 4 dagen vrij, etc. (meer dagen achter elkaar vrij na een lange vlucht/layover). Afwisseling ICA en Europa vluchten.
Minpunten: Jetlags
KLC:
Salaris: €2545 per maand
Extra salaris: Eindejaarsuitkering, winstuitkering, vakantiegeld
Pluspunten: Na 1 jaar al mogelijkheid om door te groeien tot purser. Bij doorgroei naar KLM behoud je je salaris en je positie, en je contract.
Minpunten: 3 a 4 vluchten per dag. Gemiddeld 4 a 5 nachten per week layover dus veel achter elkaar van huis (kan je zien als voordeel of nadeel, voor mij zou het niet zo'n punt zijn maar als je een relatie of gezin hebt dan zal dat heel pittig zijn). En grootste minpunt: Pas na 5 jaar doorgroei naar KLM mits er plek is (ken ook KLCers die al 7 of 8 jaar KLC vliegen omdat er geen doorstroom mogelijk was). En wat ik veel hoor van KLCers: hogere werkdruk omdat er heel veel moet gebeuren op de korte vluchten en er meer personeelstekort is dan bij KLM. Ik weet niet of dit echt zo is maar het is wat ik te horen krijg van mensen met ervaring.
Al met al lastig dus.
Wanneer begint jouw ini @Lyonesse? En als je zo ver bent, ben ik wel benieuwd naar een voorbeeld van jouw rooster als je dat zou willen delen!
Heel veel succes met je ini!