KLC 2024

  • Linda

    Yess ik ben ook door naar de tweede ronde! :)

  • Linda

    Ohja en voor diegene die 6 februari gaan. Je wacht echt enorm lang voor je aan de beurt bent. Ik heb er van 12.45 tot 17.00 gezeten. Dus houdt er rekening mee dat het uitloopt en neem iets te snacken mee! :)

  • Samantha

    Hallo Dames,

    wat leuk om een actueel topic te volgen betreft de solicitaties! Ik mag 6 Februari naar de Selectiedag komen, super spannend! De dames van 23 -1 ( gisteren) hebben jullie al reactie gekregen of jullie door zijn naar de volgende ronde? En… de grote vraag! Hebben jullie tips? Ik moet zeggen dat ik het redelijk lastig vindt om een “pitch” voor te bereiden, hoe je zelf te presenteren. Ik hoop dat gisteren een leuke dag hebben gehad en uiteraard door zijn naar de volgende ronde. Laten wij elkaar dan ook vooral aanmoedigen ;) . Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en eventuele ervaringen.

     

    Groetjes Sam

  • Linda

    Hey Samantha,

    Leuk dat je 6 februari op selectie gaat! Het is allemaal wel te doen alleen door het wachten werkt het op je zenuwen haha. Eerst heb je het engels gesprekje met twee recruiters. Dit kan over van alles gaan, je hobby's, je woonplaats… dus een simpel informeel gesprek. Je hoort dan ook meteen al of je door mag naar de groepspitch. Deze groepspitch doe je met 5 man. Je zit tegenover 2 nieuwe recruiters en vertelt in ongeveer 1,5 minuut wie je bent, waarom jij dit werk wilt doen en waar je goed in bent. Zoek even op Google naar tips voor “elevator pitch”! Na je pitch vragen ze nog door. Voorbeelden: “Waarom KLC en niet KLM? Waarom in de lucht en niet op de grond? Waar denk je dat je tegenaan loopt?”. Zorg dat je je motivatie goed hebt en vooral enthousiast overkomt! Hier kijken ze ook naar :)

  • Nienke

    Linda

    Yess ik ben ook door naar de tweede ronde! :)

     

    Super leuk! Wanneer mag je voor je 2e gesprek? :)

  • Nienke

    Samantha

    Hallo Dames, wat leuk om een actueel topic te volgen betreft de solicitaties! Ik mag 6 Februari naar de Selectiedag komen, super spannend! De dames van 23 -1 ( gisteren) hebben jullie al reactie gekregen of jullie door zijn naar de volgende ronde? En… de grote vraag! Hebben jullie tips? Ik moet zeggen dat ik het redelijk lastig vindt om een “pitch” voor te bereiden, hoe je zelf te presenteren. Ik hoop dat gisteren een leuke dag hebben gehad en uiteraard door zijn naar de volgende ronde. Laten wij elkaar dan ook vooral aanmoedigen ;) . Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en eventuele ervaringen.   Groetjes Sam

     

    Hi Sam! Spannend inderdaad! 

    Wat Linda ook al zei, het is meer het wachten was zenuwslopend is. 

    Je hoort wel de dag zelf of je door bent ja of nee, maar ook daar moet je minstens 30 min - 45 min op wachten. 

    De recruiters bij de Meet & Greet hebben wel echt pokerface, bij mij in ieder geval, maar iedereen die daar dinsdag rond liep was super aardig en sociaal! Verder, probeer met de mensen om je heen te kletsen, dan gaat de tijd sneller en ben je minder nerveus :)

    Heel veel succes!

  • Linda

    Nienke
    Linda

    Yess ik ben ook door naar de tweede ronde! :)

      Super leuk! Wanneer mag je voor je 2e gesprek? :)

     

    13 februari in de middag en jij? Dus nog even goed voorbereiden tot die tijd :)

  • Samantha

    Hi Dames!

    nou, wat leuk jullie reacties! Dank voor de tips en de geruststellingen. Ik kan niet wachten tot 6-2, mijn enthousiasme en zenuwen lopen door elkaar heen! Ik blijf mijzelf en ik zie wel waar het schip strandt, hopelijk de goede kant op????. Mag ik jullie tevens nog vragen wat voor outfit jullie hebben gekozen ?. Spannend traject dit, ik heb vorige week zelfs een droom gehad dat ik in het prachtige blauwe uniform door de straat heen liep ( haha) de wens is er in iedergeval!! 

  • Nienke

    Linda
    Nienke
    Linda

    Yess ik ben ook door naar de tweede ronde! :)

      Super leuk! Wanneer mag je voor je 2e gesprek? :)

      13 februari in de middag en jij? Dus nog even goed voorbereiden tot die tijd :)

      Ik mag komende dinsdag al! Dus ben druk met voorbereiden - maar ik vind het wel lastig hoor met die voorbeelden! Was de rest van je groepje trouwens ook door?

  • Nienke

    Samantha

    Hi Dames! nou, wat leuk jullie reacties! Dank voor de tips en de geruststellingen. Ik kan niet wachten tot 6-2, mijn enthousiasme en zenuwen lopen door elkaar heen! Ik blijf mijzelf en ik zie wel waar het schip strandt, hopelijk de goede kant op????. Mag ik jullie tevens nog vragen wat voor outfit jullie hebben gekozen ?. Spannend traject dit, ik heb vorige week zelfs een droom gehad dat ik in het prachtige blauwe uniform door de straat heen liep ( haha) de wens is er in iedergeval!! 

     

    Geen probleem! Hou ons op de hoogte!

    Ik had een broekpak aan met een blauwe blouse en laarsjes met hakken. Verder mn haar strak naar achter en beetje make-up op!