KLM 2024?!!!

• Hennie

tuurlijk, Hennie Schinkel-Ras

Zoe
    Hennie
    Zoe

Hoi! Ik heb 18 februari mijn selectiedag. Is er iemand die dan ook de selectiedag heeft?  Ik heb nog een vraag voor de mensen die de selectiedag al gehad hebben, en wie is uitgekozen om de capaciteitentest opnieuw te maken.  Zijn er ook mensen die alsnog zijn afgevallen door de capaciteitentest? Ik heb ver bovengemiddeld gescoord op de test, maar ik ben bang dat ik door de zenuwen wat lager kan gaan scoren.    Word je meteen uit de selectiedag gegooid als je een paar punten lager scoort? Of hoe wordt hiernaar gekeken?  

ik heb mijn selectiedag ook 18 februari. Voeg me even toe op insta hennieras

Ik heb geen insta, kan ik je via Facebook toevoegen? 

• M

Heel erg bedankt!!!

stess-to-be <3
    M

Hi, ik heb 11/02/2025 mijn selectiedag. Echter zat het nog in mijn spamfolder, waardoor die automatisch is verwijderd na 30 dagen…. Met wie kan ik contact opnemen om de mail opnieuw te krijgen? Ik kon zo snel geen gegevens vinden. Of stond er verder niks ‘nuttigs’ in de mail afgezien van datum, locatie en tijd? Volgensmij begint het om 8:30 de selectiedag, maar hoor heel graag wat de correcte tijd en plaats is. Alvast bedankt! 

Hoi M, dit is de tekst in de mail die ik heb gekregen. Die van jou zal neem ik aan hetzelfde zijn, afgezien van de datum. Succes! Beste, Gefeliciteerd, we hebben je motivatievideo positief beoordeeld. Graag nodigen wij je hierbij uit voor deelname aan de selectiedag voor de functie van cabin attendant bij KLM. We hebben een groot aantal sollicitaties ontvangen en hierdoor vindt jouw selectiedag wellicht later plaats dan waar je op had gerekend. Uitnodiging: Wij verwachten je op XX/XX/2025 om 08:30 uur in Gebouw 600, Cateringweg 1 op Schiphol-Noord. Jouw selectie vindt plaats op de 5e verdieping. Zorg dat je op tijd aanwezig bent, anders bestaat de kans dat je niet kunt deelnemen aan de selectie. Wij adviseren je om met het ov te komen, we zijn heel goed bereikbaar. Parkeren op onze parkeerplaats is ook mogelijk. Je moet je dan wel aanmelden bij de portier, rechts van de slagbomen, om het parkeerterrein te kunnen betreden. Mocht je niet kunnen komen die dag, neem dan tijdig contact met ons op via onderstaand e-mailadres zodat we je selectie waar mogelijk kunnen verplaatsen. Wat neem je mee naar deze selectieronde? - je originele diploma’s (geen kopieën) - je paspoort/ID-kaart. Let op: de naam in je paspoort/ID-kaart moet corresponderen met de door jou opgegeven naam in ons systeem. Alleen als je deze documenten bij je hebt, kun je deelnemen aan de selectiedag. Hoe ziet de selectiedag eruit? Een praktijkopdracht, in de vorm van een Serious Game. Daarbij ga je met meerdere kandidaten samen aan een opdracht werken, terwijl recruiters jullie gedrag observeren. Je krijgt na een korte evaluatie direct te horen of je doorgaat naar de volgende selectieronde. Is het resultaat na de Serious Game voor jou positief? Dan volgt later op de dag een Criteria Based Interview: Een individueel gesprek met twee van onze recruiters. We gaan dieper in op de vraag of jij de perfecte match bent voor de functie van cabin attendant bij KLM. Dit is jouw moment om te stralen, dus wees vooral jezelf. We willen je beter leren kennen en jij kunt ons laten zien dat jij beschikt over de juiste competenties voor deze uitdagende rol. In dit gesprek wordt ook je Engelse spreekvaardigheid getoetst. Er bestaat een kans dat wij jou op je selectiedag vragen de capaciteitentest nogmaals te maken. Wij delen kandidaten hiervoor willekeurig in. Meer informatie over de selectiecriteria vind je op http://careers.klm.com Graag tot ziens op de selectiedag! Vriendelijke groet, KLM Recruitment Flight Crew klm.ws@klm.com tel: 020 - 64 89 655  

• E

Hi allemaal! Hoe staat het inmiddels met jullie voortgang? :) Hebben jullie al gehoord of je aangenomen bent? Hoeveel dagen na de selectiedag kregen jullie iets te horen. 

• Bergson

E

Hi allemaal! Hoe staat het inmiddels met jullie voortgang? :) Hebben jullie al gehoord of je aangenomen bent? Hoeveel dagen na de selectiedag kregen jullie iets te horen. 

Begin januari de selectiedag gehad en op dag 3 positieve uitslag ontvangen.

• Dinnie88

Hey!  Voor degenen die mail hebben gehad na de selectiedag met daarin de uitslag: door wie wordt de mail gestuurd, en kun je uit het onderwerp/titel al opmaken of je bent aangenomen?  Ik heb pas in april de selectiedag maar ik ben dus zo bang dat de mail in m'n spam komt en ik eroverheen lees ofzo… please zeg me dat ik niet de enige ben hahaha

• Namenick

Dinnie88

Hey!  Voor degenen die mail hebben gehad na de selectiedag met daarin de uitslag: door wie wordt de mail gestuurd, en kun je uit het onderwerp/titel al opmaken of je bent aangenomen?  Ik heb pas in april de selectiedag maar ik ben dus zo bang dat de mail in m'n spam komt en ik eroverheen lees ofzo… please zeg me dat ik niet de enige ben hahaha

De mail komt van Randstad. Als de berichten van de online testen etc. niet in je spam zijn gekomen, komt dat vast goed. Bij mij is geen enkele mail van Randstad in de spam gekomen. Ik heb Gmail, die is wel minder strict met spam dan mijn Outlook. 

Als je het positief hebt afgerond staat dit al in het onderwerp.

Succes alvast!

• Dinnie88

Namenick
    Dinnie88

De mail komt van Randstad. Als de berichten van de online testen etc. niet in je spam zijn gekomen, komt dat vast goed. Bij mij is geen enkele mail van Randstad in de spam gekomen. Ik heb Gmail, die is wel minder strict met spam dan mijn Outlook.  Als je het positief hebt afgerond staat dit al in het onderwerp. Succes alvast!

Bedankt voor je reactie! Dan moet het goedkomen, de mails van Randstad zijn gewoon in mijn Postvak In gekomen. 

Ik heb er zin in :-) 

• FlyBye

Hi allemaal,

ik heb komende week mijn selectiedag en ben een beetje aan het bedenken wat ik aan zal trekken en hoe ik m'n haar zal doen. Voor de mensen hier die al geweest zijn, kunnen jullie daar iets over zeggen? (Ik begrijp dat jeans not done is maar hoe netjes liep iedereen er bij jullie bij? Ook zo lullig als je under- of overdressed bent)

• Pietje

Hoi allemaal, ben blij dat ik dit forum heb gevonden! Ik heb begin februari mijn selectiedag.

Ik vroeg mij af of er in dit forum mensen zijn die werkzaam zijn bij KLM en ervaring hebben met ver van Schiphol wonen en/of iemand kennen die dit doet. Ik woon zelf namelijk (al een tijdje) niet meer in Nederland. Mocht ik aangenomen worden zal ik zeker terug naar Nederland verhuizen (vooral in het begin als alles nog wennen is) maar ben toch benieuwd naar ervaringen om eventueel in mijn achterhoofd te houden voor later. Zie op TikTok namelijk wel eens stewardessen voorbij komen die op 4+ uur rijden wonen of zelfs voor het werk invliegen :)

• Mo64

Als je tijdens je stand-by dagen maar binnen een uur op Schiphol kunt zijn, aangezien dat een eis van KLM is.

Daarnaast is het belangrijk dat je je realiseert dat een lange reis voorafgaand aan (of na) een lange werkdag supervermoeiend kan zijn. Werkdagen bij KLM zijn immers meestal langer dan ‘kantoordagen’, je werkt regelmatig een nachtvlucht door én je kunt last van jetlag hebben.

Verdervhebben mensen die verder weg wonen vaak een stand-by/overnachtings adres (bij vrienden/familie, in een huurkamer of in een hotelkamer).