@Tjitske2024 Hoi, hele vreemde/oneerlijke manier van recruiten laten we het daar maar op houden, ik ben helaas afgewezen en voordat iedereen hier gaat gillen ik ben wat ouder en gezien de leeftijd en maar twee maanden (!) recruitment ervaring van de recruiters heb ik me meer een proefkonijn gevoeld dan een serieuze kandidaat. Dit omdat ze onmogelijk in staat zijn geweest zich in mij te verplaatsten gezien hun eigen geringe levenservaring. Veel succes voor iedereen en hopelijk krijg jij wel goed nieuws!! Bernadette
Hi Bernadette, Vind dat je jezelf vrij negatief opstelt. Je schetst een naar, en naar mijn mening onwaar, beeld van de selectiedag. Ik heb deze meerdere keren volledig doorlopen en heb deze geen van de keren als negatief of oneerlijk ervaren. Misschien een iets fijner bericht voor degenen die deze nog mee moeten maken! De minimale leeftijd van een KLM Cabin Attendant sollicitant is 20 jaar, een nevenfunctie zoals recruiter mag je uitvoeren na 1.5 jaar actieve dienst. Nieuwe recruiters worden intern opgeleid en zorgvuldig ingewerkt, een jongere recruiter dan 22 zal je dus niet tegenkomen. En ik vind het persoonlijk nogal kortzichtig om zo iemand die zowel de selectie voor Cabin Attendant als Recruiter succesvol doorlopen heeft, en minimaal 1.5 jaar de wereld over gevlogen heeft, af te doen als een persoon met geringe levenservaring. Enkel en alleen omdat je zelf ‘wat ouder’ bent. Het cabinekorps is zeer gemêleerd qua leeftijd, zo kan het heel goed zijn dat je als ‘wat ouder’ persoon een jongere Purser tegenkomt. Ook daar moet je dan mee kunnen dealen en samen mee kunnen werken. Dit zonder deze collega's of leidinggevenden meteen af te doen als personen met geringe levenservaring. Ga misschien eens bij jezelf te rade waarom dit leeftijdsverschil je zo stoorde en of dit dan wel de juiste baan voor jou is. Mijn tip is vooral ook te informeren naar de feedback, in mijn tijd kon dat telefonisch, en daar lekker mee aan de slag te gaan voor een eventuele volgende keer. Ik hoop dat je jezelf in de feedback kan herkennen, als deze nog steeds opgevraagd kan worden, en wens dan jou en alle anderen veel succes bij een heus wel leuke selectiedag!
@M, beter laat dan nooit qua reactie.
Als je goed had gelezen heb ik mij niet gestoord aan de leeftijd van de recruiters maar aan het onvermogen om zich te verplaatsen in mij en mijn levens ervaringen..Heb 15 jaar vliegervaring en weet exact hoe het werkt. Het was beter geweest als een wat oudere meer ervaren recruiter naast deze piepjonge dames had gezeten. Ze kunnen zich onmogelijk in mij en mijn persoonlijke verhaal hebben verplaatst puur en alleen om dat zij daar zelf nog niet zijn. En dat jij durft te impliceren of dit wel de juiste baan is voor mij is wel erg hoogdravend vind je niet? Je leest hier alleen de succes stories en weinig negatieve verhalen en geloof mij sommigen worden ronduit naar bejegend maar men is ‘bang’ voor KLM en dat hun volgende poging in het geding komt als ze erover schrijven…