Positieve punten transavia!

  • M.

    Hoi!

    Ga in januari beginnen bij Transavia en heb er enorm veel zin in! Ik zelf heb een enorm positief gevoel over transavia en het lijkt mij een enorm leuk bedrijf, anders had ik er niet gesolliciteerd natuurlijk!

    Nu vind ik wel dat er op dit forum vaak meer negatief dan positief over transavia gesproken word! Het heen en weer vliegen, slecht salaris en zeer vermoeiende roosters….dat zijn dingen die ik veel hoor!

    Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die nu ook eens wat positieve dingen kunnen vertellen over transavia! Dat lijkt mij ook wel heel erg leuk om te horen!

    Groetjes M!

  • Daphne

    ontzettend leuke (jonge) crew!!

  • A

    Idd, leuke crew. Als je een keer een stop hebt, is het altijd heel erg gezellig. Ook het type passagier is erg leuk, kun je nog wel mee lachen aan boord. Ik vlieg inmiddels voor een andere maatschappij en daar gaat het er toch een stuk formeler aan toe. Ook vond ik de roosters zelf wel meevallen. Ik maakte lange dagen, maar daar stonden ook weer lange weekenden tegenover.

    Maak er gewoon een leuke tijd van!

  • doreen

    laat me raden, je vliegt nu klm.

    ik heb je reactie nl. al vaker gehoord dat het er bij transavia veel gemoedelijker aan toe gaat. en dat sommige mensen transavia missen die nu bij klm werken.

  • serina

    Hoii,

    Nou slecht salaris vind ik nog best meevallen.. Incl vergoedingen , daggeld enz kom je toch zo op een 1500 netto.Voor plus minus 18 vluchten p/m vind ik dat geen slecht beginsalaris..

    En je maakt wel eens lange dagen met de ene x wat meer nachtvluchten dan de andere…

    Maar .. wat krijg je er voor terug ???

    -superleuke collega's

    - lees: ook leuke stops!

    -lange weekeinden

    -leuke pax

    -leuke feestjes

    - af en toe een presentje van trans (denk aan de nieuwe transavia 3d pennen, de transavia skihut cd, uitjes)

    -En ga zo maar door!!!

    Nou wat wil je nog meer? haha suc6 met je INI !! En ik zie je aan boord!

    Liefs, Serina

  • A

    Nee, ik vlieg nu KLC, maar denk dat je mij met iemand anders verward, ik plaats niet vaak berichtjes en ook niet over hoe ik terug verlang naar Trans. Ik heb gewoon een hele leuke tijd gehad bij Trans, maar ben blij met mijn nieuwe bedrijf.

    Dat het een stuk formeler is, is vooral aan boord. De sfeer van de crew onderling is echt super. Ook tijdens stopjes ed.

  • M.

    Bedankt!

    Leuk om nu ook eens de positieve punten te horen!!!

    Groetjes M!

  • Maly

    Positieve punten Trans:

    elke vlucht is gezellig en er wordt altijd wel een feestje van gemaakt. niet letterlijk natuurlijk, maar veel lachen, lol hebben. maar serieus zijn moet ook!!( natuurlijk zijn niet alle collega's even leuk, maar dat is overal!!

    leuke feestjes, inderdaad! Transavia feest van 15 november was geweldig !!!! heb mij letterlijk moe gedanst! haha

    de leuke presentjes!!

    de gezelligheid bij het aanmelden alleen al ( denk aan rokers gedeelte, dat is echt een kom-allen-bij-een-plaats! ook al rookte ik niet, stond er wel vaak )

    veel jonge mensen !

    leuke stops! en genieten in je luxe kamer van een kingsize bed en ligbad! en oh ja, allegratis douche artikelen leeg kiepen in mn trolley en mee naar huis nemen !

    leuke passagiers( over het algemeen )

    nachtvluchten zijn leuk! voornamelijk heavy crew!~3 uur rust in de tent( lees rust = kletsen, lachen gieren en brullen )

    kortom: transavia is een top bedrijf !

  • Martijn

    Mooi om te horen allemaal die positiviteit over deze airliner. Ik heb nog wel een vraagje; ik lees op fora wel wat het beginners salaris is van een c/a maar ik ben wel benieuwd wat een assistent purser of purser zelf ongeveer maandelijks overhoud. Bedankt voor het antwoord.

    Nog een vraagje: Is het zo dat elk seizoenscontract wordt verbroken per oktober/november? Of heeft dit te maken met het personeelsbestand van transavia.com of de professionaliteit van de c/a?

    Kort samengevat: wordt iedereen met een seizoenscontract eruit gegooid per november om het volgende seizoen weer te komen vliegen, of heb je kansen om in het winterseizoen te blijven vliegen? Of krijg je nog iets van vervangend werk op het hoofdkantoor aangeboden gedurende de winterstop?

    Bedankt, en alvast een gelukkig nieuwjaar! :)

    Martijn.

  • serina

    Hoi Martijn

    In principe is het zo dat je je eerste seizoen vliegt tot oktober/begin november, het seizoen daarna heb je kansen dat je door mag vliegen of er ongeveer een week of 5 uit moet. Daarna is de kans zo groot dat je gewoon doorvliegt.

    Maar dit is ook tijdens de sollicitatieprocedure verteld als het goed is.

    Je kunt vervangend werk krijgen op kantoor idd , mits daar plaats voor is natuurlijk!

    De meeste gaan gewoon even lekker die paar maandjes de horeca in ..

    Wij hebben geen ass. purser , alleen eenbanders,tweebanders en pursers.

    Een purser verdiend ongeveer 1800 netto.

    Liefs, Serina