23-02 Jetairfly

• Denise

Hallo iedereen,

ik heb 15-02-2010 selectiedag van JetAirfly.

ik heb overigens wel al een jaar geleden gesoliciteerd en word nu pas uitgenodigd.

ik heb daarbij eerlijk verteld dat ik totaal geen frans kan spreken

maar dat ik wel in staat ben om het te gaan leren door een cursus te volgen etc.

nouw dat vonden ze niet erg dus ben ik toch uitgenodigd

ik kan vloeiend engels spreken en nederlands is me moedertaal

maaaar…

als ik hier zo die reacties lees, dat er mensen worden afgewezen omdat ze geen frans spreken.

dan denk ik.. wat ga ik daar doen, want ik kan helemaal niets ervan

kan wel spaans :P

nu ben ik toch wel een beetje zenuwachtig…..

hopelijk komt het maandag allemaal goed.. en anders pech :P

wie niet waagt wie niet wint, vind het al heel iets dat ik uitgenodigd ben voor de selectieronde.

• ccm

Hoi Denise,

Zoals inderdaad al eerder is gezegd in deze discussie, is Frans toch wel vrij belangrijk bij Jetairfly. 50% van de passagiers is Franstalig, meer zelfs als je vanuit Charleroi of Luik vertrekt en dan is het toch wel handig als je een woordje Frans spreekt. Zeker omdat ook een deel van je collega's Franstalig zal zijn! Dat wil niet zeggen dat je vloeiend moet zijn. Ik heb ook gesolliciteerd met minimale kennis (heb ook nooit Frans gehad op de middelbare school), maar ik ben er toch doorgeraakt. Waar ze op letten bij de selectie, is niet dat je vloeiend Frans spreekt, maar dat je inzet toont, je je best doet en open staat om te leren. Als je zegt dat je een cursus Frans gaat volgen, zal dat zeker een positief punt zijn–maar mocht je vervolgens aangenomen worden, dóe het dan ook!

Om niet op de zaken vooruit te lopen: ik moest tijdens mijn selectie toch ook flink wat Frans praten. Hierbij geef ik je nog een tip die van levensbelang is: een goede voorbereiding is het halve werk. Zowel bij de groepsconfrontatie, de mock-up als het daaropvolgende individuele selectiegesprek zul je je toch 1/3 van de tijd in het Frans staande moeten houden.

Ik hoop dat ik je daarmee wat kan helpen. Succes met de selectierondes!

• Denise

Hallo CCM

Ja, ik vind het allemaal nog best spannend,

ik spreek alle talen behalve frans..

tuurlijk heb ik me wel voorbereid en hoop ik dat ik de basis kan leggen

zodat hun zien dat ik toch inzet heb, en die cursus komt er zeker!

terwyl ze weten dat ik totaal geen Frans spreek, maar heb andere voordelen

doe al 4jaar een toeristische opleiding en heb al een aantal jaren als hostess in het buitenland gewerkt

dus weet wat het werk is, en hoe hard je moet werken.

we zullen zien maandag.. ik vind het spannend en als ik er door raak heb ik geluk en zal ik ook zeker alles doen om te kunnen blijven.

maar wat vragen ze allemaal van je in het frans?

hopelijk lees je dit nog voor maandag.. aaah! :P

duim voor me!

Hey Denise,

Veel succes maandag bij Jetairfly.

Je moet natuurlijk wel een beetje kennis hebben van de franse taal.

Kom je uit Nederland?

Groetjes

• ccm

Hoi Denise,

Sorry dat ik je berichtje niet eerder heb gelezen! Ik wens je veel succes vandaag, en ik zal zeker voor je duimen. Laat je weten hoe het gegaan is?

Hopelijk tot snel ;-)

• Kim

Hoi,

Ik mag 1 maart beginnen bij jetairfly zijn er hier misschien mensen die dan ook mogen beginnen?

Grtjes!

• Myriam

Heyy,

Echt handig deze site! Ik ben echt aant stressen, ik moet maandag naar de selectie van JAF. Ik wil deze job echt zo graag! Ik ben ook al een tijdje niet meer bezig geweest met het Frans, maar ben vandaag een cd-rom gaan halen en ben aan het oefenen :). Kan er niemand vertellen waar de groepsgesprekken over gingen? Dan kan k me misschien nog beter voorbereiden? Zijn er trouwens mensen die 22 februari moeten gaan?

Groetjes,

Myriam

• M

Hallo allemaal!

Ik heb donderdag gereageerd op de vacature van junior cabin crew memeber voor vakantiewerk. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat ze contact met je opnemen?

Liefs,

Morgane

• ah

ik spreek geen woord frans!

Maar ik wil wel graag bij jet air werken.. hoe kan ik dit oplossen?

groetjes

• Kim

Het hangt er vanaf of ze op zoek zijn of niet.. ik hoorde pas een paar maanden later iets van jetair omdat ze in de periode dat ik gesolliciteerd had geen mensen zochten..

En als je helemaal geen frans kan zou ik misschien toch een cursus frans volgen ofzo dat ze zien dat je er moeite voor doet..

x