23-02 Jetairfly

• Ann

Hey allemaal,

Leuk dat hier zoveel mensen steeds reageren op dit topic.

Ik heb samen met Denise op 15-02-2010 de eerste testen gedaan.

Ondertussen heb ik alles (behalve de medische test) doorlopen en ik mag dinsdag 13 april mijn contract gaan tekenen, dinsdag 4 mei begint mijn opleiding.

Graag had ik geweten of er misschien nog iemand uit de buurt van Turnhout (of meer in de richting Antwerpen of naar Nederland op aan…) op 4/5 kan beginnen.

Het zou leuk zijn om met iemand te kunnen carpoolen…

Groetjes

Ann

• Linde

Hallo Ann

Verleden week ging ik naar de selectiedag van Jetairfly in Brussel. Gisteren kreeg ik een positief telefoontje, maar wat moet ik nu verwachten van dat individueel gesprek?

Alvast bedankt!

Groetjes

• Kris

Hallo iedereen !

Vandaag heb ik een Jetairfly selectie gehad (groepsdiscussie+mock-up) en ik zou graag weten ongeveer hoeveel tijd we moeten wachten voordat we een antwoord hebben (?)

Ik vond die groepsdiscussie echt leuk !

Dank u allemaal

• Kris

Ja inderdaad . Ik ben 20 en ben uitgenodigd voor de individuele gesprek :)

• A.

Hoi Kris! Mag ik vragen hoe jij gesolliciteerd hebt? Dus via uitzendbureau oid, of anders? Ben erg benieuwd.. :)

• Karen

Hallo iedereen,

Ik ben super gelukkig dat ik deze topic heb gevonden.

Ik ben uitgenodigd voor een groepsdiscussie en de mock-up.

Kan iemand me even zeggen over wat de groepsdiscussies zowat kunnen gaan ?

Kan ik me hiervoor wat voorbereiden of totaal niet?

Hopelijk kan iemand me helpen wat meer duidelijkheid te vinden.

Liefs

Karen

• Gamze Ileri

Heyy

Ik had me vorig jaar ingeschreven bij jetair, ik krijg gisteren een telefoontje dat ik op gesprek mag gaan!! hihihi )))

Wat houdt dat eigenlijk allemaal in?? hoe verloopt de groepsdiscussie.. kan iemand mij een beetje gerust stellen, ben zo zenuwachtigg

groetjess

• butterfly

Niet zenuwachtig zijn! Loopt wel goed!

Als ik je wat tips kan geven dan zijn het de volgende:

- Zorg dat je goed op tijd bent!

- Zorg dat je er netjes uitziet. Daar letten ze echt wel op!

- Glimlach (redelijk) veel en kom vriendelijk over! Als je van je eigen geen vriendelijke persoon bent dan is dit job niks voor jou. Alles draait om service en klantvriendelijkheid.

Je gaat je eigen moeten voorstellen in een vreemde taal. Daarna krijgt hele groep een opdracht, we waren met 10 mensen. Daar is zeer belangrijk dat je iets zegt tijdens die discussie, maar ook de andere mensen laat uitspreken. Echt initiatief tonen, zeer belangrijk. Daarna gaan jullie terug naar de wachtzaal. Na een kwartier komen ze zeggen wie erdoor is en wie terug naar huis mag. Als je erdoor bent, ga je naar mock-up. Daar krijg je lastige passagiers, die heel moeilijk doen. Ook daar is teamwork heel belangrijk en vooral vriendelijk blijven!!

Wanneer moet je gaan?

Veel succes!

Groetjes

• Gamze Ileri

Heel fel bedankt voor je uitleg !!

Ik moet maandag om 12 u daar zijn :( heb zo schrik, ik ben mijn frans aan het verfrissen…

Ik heb de basis en kan voldoende frans spreken.. maar engels is geen enkel probleem voor mij..

waarover gaat de discussiegesprek??

xx

• butterfly

Hallo,

Focus je niet te veel op de discussiegesprek. Waar ze naar kijken is dat je meedoet met de rest, dat je andere laat uitpraten maar toch actief bezig bent, en ook het gebruik van je talen. Maar wat voor hen het belangrijkste is hoe je bent in een groep. Zoals eerder gezegd is teamwork heel belangrijk. Door die discussiegesprek krijgen ze een idee hoe je omgaat met andere collega's.

Om je dan toch een idee te geven, onze opdracht was een reis organiseren rond een bepaalde thema. En de bedoeling was om wat brainstormen en ideeen geven hoe die (vliegtuig)reis eruit zou zien.

Je frans opfrissen is zeker verstandig!!

Veel succes!!

groetjes