Vacature KLM maart 2022

• Karen

Goedemorgen dames,

Na alle testen perfect te hebben doorstaan (had heel veel geoefend), kreeg ik na 24 uur bericht dat ik helaas niet door ben. Ik BAAAAAAL! ik snap werkelijk niet waar ik de fout ben ingegaan met het opnemen van de video. Ik snap dat ze het via de star methode wilden horen, maar hoe kan je je motivatie nou via de star methode vertellen? Ik heb verteld (in 1 minuut ????) dat ik als vrijwilleger werk in een team, dat ik Spaans als 2e moedertaal heb, dat ik bekend sta bij de collega's als positief, goedlachs en een harde werker en als gids werk in het buitenland. En last but not least dat ik het de mensen om me heen graag naar de zin maak en graag de KLM pax een mooie tijd aan boord zou willen laten beleven (of iets in die trant).

Ik zit me echt suf te bedenken wat ik fout heb gedaan. Iemand een idee om het de volgende keer wel goed te doen. Ik ben nu al 2 x de mist ingegaan bij de KLM sollicitatie bij het gesprek. En had het dit keer echt tot in de puntjes voorbereid. Ben heel benieuwd en heeeel veel succes voor de dames die door zijn. Super spannend. Laten jullie het weten?!

Post was bewerkt op 19-03-2022 10:59 door Karen

• Karen

.

Post was bewerkt op 19-03-2022 11:01 door Karen

• Ophélie

Karen

Goedemorgen dames,

Na alle testen perfect te hebben doorstaan (had heel veel geoefend), kreeg ik na 24 uur bericht dat ik helaas niet door ben. Ik BAAAAAAL! ik snap werkelijk niet waar ik de fout ben ingegaan met het opnemen van de video. Ik snap dat ze het via de star methode wilden horen, maar hoe kan je je motivatie nou via de star methode vertellen? Ik heb verteld (in 1 minuut ????) dat ik als vrijwilleger werk in een team, dat ik Spaans als 2e moedertaal heb, dat ik bekend sta bij de collega's als positief, goedlachs en een harde werker en als gids werk in het buitenland. En last but not least dat ik het de mensen om me heen graag naar de zin maak en graag de KLM pax een mooie tijd aan boord zou willen laten beleven (of iets in die trant).

Ik zit me echt suf te bedenken wat ik fout heb gedaan. Iemand een idee om het de volgende keer wel goed te doen. Ik ben nu al 2 x de mist ingegaan bij de KLM sollicitatie bij het gesprek. En had het dit keer echt tot in de puntjes voorbereid. Ben heel benieuwd en heeeel veel succes voor de dames die door zijn. Super spannend. Laten jullie het weten?!

Wat ontzettend vervelend! :(

Dat klinkt inderdaad niet als een reden om je af te wijzen. 

Wat had je als ‘extra mile’ opgegeven?

• Karen

Als extra mile had ik de star methode toegepast dat ik iets extra's had gedaan voor gasten die ik in de touringcar had zitten. (Speciale plant geplukt en door de bus laten gaan zodat ze deze konden zien van dichtbij). Die was heel goed gelukt vond ik zelf. De motivatie video (de 1e) daar struikelde ik over mijn woorden en die moest ik 2 x opnemen. En bij de 2e keer haperde ik op het einde ook weer een beetje van de zenuwen en tijdslimiet. Ik liep een beetje vast. Andere 2 gingen prima. Misschien

hebben ze alleen de eerste gekeken en dachten ze; klaar…weg ermee…nog 10.000 wachtenden voor u (lol)..maar ik baaaaal…ben het al 2 jaar aan het voorbereiden. Misschien willen ze echt alleen video's die perfect gaan?? Zonder haperen??? Zonder dat je ziet dat je toch wel nerveus bent? Ik keek ook steeds naar beneden of de tijd al voorbij was, jij niet?

• Jacky

Yfke
    Jacky

Ik heb op zaterdag de video opgenomen en na 1,5 week bericht ontvangen met de uitnodiging (op dinsdagmiddag)

Gefeliciteerd!!! Spannend he??! Benieuwd wat de dag inhoudt! Ben je dinsdag a.s. al aan de beurt?

Dat leg ik niet goed uit. Beodelde dat ik bijna 1,5 week moest wachten op uitslag van de video. Voor de M&G en misschien CBI is het die dinsdag erop. :-)

• Jacky

Yfke
    Jacky
    Tess

Gefeliciteerd Jacky en Yfke en succes bij de M&G! Ik hoor natuurlijk graag weer jullie ervaringen. Ik heb 100 punten voor de eerste ronde :-) en ga van de week de video opname maken. Eerst genieten van het mooie weer en deze uitslag. @Jacky, ik ben wel benieuwd wat jouw motivatie is om van eeen managers functie naar CA te gaan, wil je dat hier delen?

Thanx! Dat mag na zo'n mooie uislag. Alvast succes met de video! 

De motivatie wil ik zeker delen. Het is een flinke stap. Wel een stap waar ik aan toe ben. 

Ik kan mij als CA bij KLM enorm vinden in die oprechte aandacht naar mensen toe, het verschil kunnen én mogen maken in de KLM beleving. Wat aansluit op een gedeelte van mijn huidige werkzaamheden. Ook vind ik erg lekker om na een lange tijd weer echt samen te werken in een team en nagenoeg continu hands-on bezig te zijn. En toch die grote verantwoordelijkheid te hebben. Daarbij krijg ik een speciale kriebel als ik op Schiphol ben, met KLM mag vliegen en voel ik mij thuis in die omgeving. :-)

En wat is jouw motivatie?

Ps. In de video ben ik er vrij ongedwongen ingegaan. Niet teveel nagedacht tijdens de videomomenten over de vragen, dit om vooral vanuit mijn hart te kunnen spreken. Ik ga overigens wel oefenen voor het Criteria Based Interview (mocht ik in die laatste ronde terecht komen).

Same here! Ik hoorde van mijn vriendin die bij KLM vliegt dat ze oa vragen stellen op basis van ‘STAR’. Ze horen graag concrete voorbeelden uit je werkverleden. Ga ik me dus komende week maar eens in verdiepen en alvast voor mezelf wat voorbeelden uitwerken.

Zou trouwens wel heel leuk zijn als we straks als ‘oudjes’ bij elkaar in de INI zitten ;)

Dat zou echt heel heel tof zijn! We houden het dan op jong van geest. ;-)

• bluedays

Karen

Goedemorgen dames,

Oh Karen wat ontzettend jammer zeg, weet precies hoe je je voelt en hoe erg je kan balen en piekeren daarna en denkt ‘wat als ik dit of dat had gedaan…’

We hebben een beetje hetzelfde verhaal, ik woon zelf ook in het buitenland en werk ook als gids, helaas heb ik de video dit keer niet mogen opnemen dus die ervaring heb ik niet. Wel heb ik een aantal jaar geleden de M&G en de groepsopdracht mogen doen, helaas daarna afgevallen.

Nu dus weer een jaar wachten om het nogmaals te proberen. Hopelijk lukt het ons dan wel! Dromen zijn er om na te jagen. :)

• Karen

bluedays
    Karen

Goedemorgen dames,

Oh Karen wat ontzettend jammer zeg, weet precies hoe je je voelt en hoe erg je kan balen en piekeren daarna en denkt ‘wat als ik dit of dat had gedaan…’

We hebben een beetje hetzelfde verhaal, ik woon zelf ook in het buitenland en werk ook als gids, helaas heb ik de video dit keer niet mogen opnemen dus die ervaring heb ik niet. Wel heb ik een aantal jaar geleden de M&G en de groepsopdracht mogen doen, helaas daarna afgevallen.

Nu dus weer een jaar wachten om het nogmaals te proberen. Hopelijk lukt het ons dan wel! Dromen zijn er om na te jagen. :)

Ja dat is waar we blijven hoop houden. Ik probeer maar steeds tegen mezelf te zeggen dat het ook wel een heel gedoe zou zijn geweest: verhuizen naar Nederland, wonen bij mijn zus, onstabiele wereld……maar het helpt niet echt hahahaha

• Karen

KLM

Hé! 

Ik heb zojuist mijn video ingeleverd en ik ben niet door! Baal er ontzettend van! Zo jammer.. Had het idee dat het best goed ging.

Had echt een kwartier later gelijk bericht. Ik denk écht/hoop dat de mensen die nog geen bericht terug hebben wél door zijn! Veel succes allemaal <3. Hopelijk lukt het jullie wél je droombaan te krijgen.

Ik probeer het volgend jaar gewoon wéér. Hopelijk komt er dan echt een ronde op locatie… Ik ben toch iets beter in groepsverband.

Hi. Bij mij net zo. Ook niet door en baal er vreselijk van. Had het niet verwacht. Wat ik wel vreemd vind is, dat ze al na een paar uur antwoorden. Ouden ze het wel bekeken hebben? Zou ik zo graag willen weten ????

• Jacky

Hoi Karen,

Dat is super balen! Snap dat je mega teleurgesteld bent. :-(

Ik heb zelf tijdens het zien van de vragen, er even over nagedacht en het vervolgens direct opgenomen. Om er zo naturel mogelijk in te gaan. Ik heb bij de video's geen STAR techniek gebruikt. Kan ook niet vanwege de korte tijd. 

Ik heb van de week de opnames een stukje terug gekeken (mijn dochter heeft zich suf gelachen, en ik stiekem ook wel) en kan dan ook aangeven dat het alles behalve perfect is. Komt nog niet eens in de richting. En uiteindelijk toch uitgenodigd. 

Kortom, ik denk dat je het misschien te perfect wilt doen. Wat niet nodig is. Anders zouden ze je vooraf voorbereiden op de vragen. Niet pas de vragen geven op het moment dat er opgenomen ‘moet’ worden. Wellicht is dit misschien iets om mee te nemen bij een volgende keer. Ik had geen video vragen over mijn werk/ vrijwilligerservaring, of wat anderen van mij vinden. Kortom deze vind ik lastig om op in te gaan.

Nog 1 kleine tip. Je hebt ongeveer verteld ‘'En last but not least dat ik het de mensen om me heen graag naar de zin maak en graag de KLM pax een mooie tijd aan boord zou willen laten beleven (of iets in die trant).’' Ik zou deze anders formuleren. Hoe maak jij het de mensen om jou heen naar de zin? Of hoe zorg jij voor een mooie tijd aan boord? Of hoe zorg jij voor de KLM beleving? Dan ben je concreter en laat je iets meer zien wie jij bent.

Misschien kan je er iets mee. :-)