KLC 2024

• Wendy

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. 

Leuk om de verhalen te lezen. Zelf heb ik in maart gesolliciteerd. Echter zit ik in de talentpool en wacht op een uitnodiging. Maar ivm zomerstop gaan ze pas in september weer beginnen met selectiedagen. Hopelijk horen wij snel iets. Wil toch ook graag weten waar ik aan toe ben. Iemand anders ook nog in de talentpool? Groetjes 

• Vitani

Ik heb een mailtje van recruitment.. In 2024 komen er geen basiscursussen meer en ook geen selectiedagen. De verwachting is dat ze in het eerste of uiterlijk tweede kwartaal van 2025 weer verder gaan met selectiedagen. Maar als je over een jaar na je sollicitatiedatum zit, moet je weer opnieuw solliciteren.

Ik baal echt gigantisch.. Wacht hier al zo lang op :( 

• Suus

Vitani

Ik heb een mailtje van recruitment.. In 2024 komen er geen basiscursussen meer en ook geen selectiedagen. De verwachting is dat ze in het eerste of uiterlijk tweede kwartaal van 2025 weer verder gaan met selectiedagen. Maar als je over een jaar na je sollicitatiedatum zit, moet je weer opnieuw solliciteren.   Ik baal echt gigantisch.. Wacht hier al zo lang op :( 

Ja echt zo erg balen! :( Weet iemand hoe streng ze zijn met dat je sollicitatie een jaar geldig is? En gaat dat in op de dag dat je hebt gesolliciteerd of op de dag dat je bent aangenomen? Ik heb 26-01-2024 gesolliciteerd en ben op 5 maart aangenomen. 

• Lotte

Vitani

Ik heb een mailtje van recruitment.. In 2024 komen er geen basiscursussen meer en ook geen selectiedagen. De verwachting is dat ze in het eerste of uiterlijk tweede kwartaal van 2025 weer verder gaan met selectiedagen. Maar als je over een jaar na je sollicitatiedatum zit, moet je weer opnieuw solliciteren.   Ik baal echt gigantisch.. Wacht hier al zo lang op :( 

Wat zonde zeg. Het zat er al wel een beetje aan te komen, het bleef zo stil op de vacaturesite. Ook voor de grote KLM denk ik dat het nog wel weer even gaat duren voordat daar de vacature weer opent. Probeer het een beetje los te laten, zou mijn advies zijn. Daar zit je vast helemaal niet op te wachten nu, maar het is goed bedoeld. Het blijft zo'n onvoorspelbare sector de luchtvaart, niemand weet of en wanneer er weer een vacature gaat komen. Daarop wachten geeft zo'n spanning en helaas ook heel veel teleurstellingen. Zelf richt ik me nu daarom op andere opties en dat geeft veel rust en energie tegelijk. Ik sluit werken in de luchtvaart zeker niet uit, maar zet er nu ook niet meer alles voor aan de kant. Komt er een kans, ga ik er natuurlijk voor 100 procent voor. En tot die tijd zijn er veel andere mogelijkheden voor een carrière in de dienstverlening en het reizen. Sterkte lieve Vitani, en alle anderen hier die wachten op nieuwe vacatures. Er komt voor ons allemaal vast iets moois op ons pad.

• Vitani

Suus
    Vitani

Ja echt zo erg balen! :( Weet iemand hoe streng ze zijn met dat je sollicitatie een jaar geldig is? En gaat dat in op de dag dat je hebt gesolliciteerd of op de dag dat je bent aangenomen? Ik heb 26-01-2024 gesolliciteerd en ben op 5 maart aangenomen. 

Volgens mij vanaf de dag dat je bent aangenomen, dus dan heb je nog iets speling met de datum.. Wel onwij balen ook voor jou! Dan ben je al door het hele proces heen en dan krijg je dit :( Maar in de mail stond dat ze in het eerste kwartaal ook weer willen beginnen met basiscursussen dus misschien komt het nog goed voor je!

Je hebt helemaal gelijk hoor Lotte. Ik had gewoon nooit moeten wachten op de vacature van de ‘grote’ KLM, want ik wilde dit 3,5 jaar geleden al. Als ik toen al voor cityhopper was gegaan had het niet zo ellendig lang geduurd.. Maarja, de dingen lopen zoals ze lopen. Ik verwacht ook niet dat de grote KLM komend jaar open gaat overigens, die hebben ook al ruim voldoende mensen aangenomen.

• Lotte

Vitani
    Suus
    Vitani

Volgens mij vanaf de dag dat je bent aangenomen, dus dan heb je nog iets speling met de datum.. Wel onwij balen ook voor jou! Dan ben je al door het hele proces heen en dan krijg je dit :( Maar in de mail stond dat ze in het eerste kwartaal ook weer willen beginnen met basiscursussen dus misschien komt het nog goed voor je!   Je hebt helemaal gelijk hoor Lotte. Ik had gewoon nooit moeten wachten op de vacature van de ‘grote’ KLM, want ik wilde dit 3,5 jaar geleden al. Als ik toen al voor cityhopper was gegaan had het niet zo ellendig lang geduurd.. Maarja, de dingen lopen zoals ze lopen. Ik verwacht ook niet dat de grote KLM komend jaar open gaat overigens, die hebben ook al ruim voldoende mensen aangenomen.

Nee dat denk ik ook niet. Best kans dat KLM weer een jaar zal overslaan en bijvoorbeeld pas in 2026 weer met werving begint, net zoals 2023 ook werd overgeslagen. Er zijn zo veel factoren die een rol zullen spelen bij die beslissing, en het kan ook zomaar allemaal weer veranderen. Dat maakt de luchtvaart een moeilijke sector om als sollicitant op te plannen. We zullen ons maar moeten laten verrassen, denk ik. Als het eenmaal zover is kunnen we weer een kans wagen, en ik hoop uiteraard van harte dat het je dan wel gaat lukken. Tot die tijd maar veel waardevolle ervaring opdoen in andere, vergelijkbare sectoren. Dat helpt alleen maar om er bij een volgende sollicitatie sterker voor te staan. Neem het jezelf in ieder geval alsjeblieft niet kwalijk dat het zo is gelopen. Je hebt destijds een keuze gemaakt waar je voor wilde gaan, en een keuze vanuit je hart is nooit een verkeerde keuze.

• Suus

Vitani
    Suus
    Vitani

Volgens mij vanaf de dag dat je bent aangenomen, dus dan heb je nog iets speling met de datum.. Wel onwij balen ook voor jou! Dan ben je al door het hele proces heen en dan krijg je dit :( Maar in de mail stond dat ze in het eerste kwartaal ook weer willen beginnen met basiscursussen dus misschien komt het nog goed voor je!   J

Jaa heel erg balen, maar het is niet anders helaas. :(

Ben al heel erg blij dat ik ben aangenomen en nu is het even afwachten of de basiscursussen van start gaan in het eerste en tweede kwartaal in 2025. En hopen dat de sollicitatie niet vervalt… Hopelijk voor jou ook snel weer goed nieuws! 

• Wendy

Hi allemaal, 

ook ik heb de mail van recruitment gekregen. 

Erg balen dat ze zijn gestopt ook met de selectiedagen. Daar hoopte ik echt op! Had in maart gesolliciteerd. Toen mail dat ik in de pool was gezet tot deze selectiedagen. Nu weer deze mail. Een hoop geduld, maar voor nu baal ik met jullie allemaal mee. 

• Wendy

Suus
    Vitani
    Suus
    [...]

Volgens mij vanaf de dag dat je bent aangenomen, dus dan heb je nog iets speling met de datum.. Wel onwij balen ook voor jou! Dan ben je al door het hele proces heen en dan krijg je dit :( Maar in de mail stond dat ze in het eerste kwartaal ook weer willen beginnen met basiscursussen dus misschien komt het nog goed voor je!   J

Jaa heel erg balen, maar het is niet anders helaas. :( Ben al heel erg blij dat ik ben aangenomen en nu is het even afwachten of de basiscursussen van start gaan in het eerste en tweede kwartaal in 2025. En hopen dat de sollicitatie niet vervalt… Hopelijk voor jou ook snel weer goed nieuws! 

Echt heel erg balen zeg!! 

• Klc

Iemand enig idee wanneer cityhopper weer open gaat?