KLM 2024?!!!

• Happydays

Helaas weer niets gehoord vandaag. Ik kijk nu al twee weken iedere 5 min op mijn telefoon. Iemand wel bericht gekregen vandaag?

• Bergson

Dit is ook mijn 10e werkdag, ook niets gehoord nog. Ze zullen het wel enorm druk hebben. 

• FlyBye

Hi allemaal,

spannend he, dat wachten? Ik heb woensdag de videopodcast gedaan. Ik voelde me niet lekker maar had verder ook geen vrij ongestoord moment om het te doen. Heb er niet zo'n goed gevoel over omdat ik vind dat ik er moe uitzie op het filmpje. Ik kwam ook helemaal niet goed uit qua tijd…Ben benieuwd of hier al mensen zijn afgewezen na het filmpje? En of er nog meer 45-plussers hier zijn? Wel leuk om elkaar zo een beetje te volgen. Ik heb zo'n 25 jaar geleden ook weleens gesolliciteerd. Toen afgewezen na rollenspel op Schiphol omdat ik niet dienstbaar genoeg leek. Daarna gaan studeren en andere dingen gaan doen. Maar toen ik laatst hoorde van een kennis die was aangenomen ging de vlam weer aan. Ben benieuwd naar jullie verhalen!

• Mo64

FlyBye

Hi allemaal, spannend he, dat wachten? Ik heb woensdag de videopodcast gedaan. Ik voelde me niet lekker maar had verder ook geen vrij ongestoord moment om het te doen. Heb er niet zo'n goed gevoel over omdat ik vind dat ik er moe uitzie op het filmpje. Ik kwam ook helemaal niet goed uit qua tijd…Ben benieuwd of hier al mensen zijn afgewezen na het filmpje? En of er nog meer 45-plussers hier zijn? Wel leuk om elkaar zo een beetje te volgen. Ik heb zo'n 25 jaar geleden ook weleens gesolliciteerd. Toen afgewezen na rollenspel op Schiphol omdat ik niet dienstbaar genoeg leek. Daarna gaan studeren en andere dingen gaan doen. Maar toen ik laatst hoorde van een kennis die was aangenomen ging de vlam weer aan. Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Spannend, hè!? Ik ben zelf 55+er, ben meer dan 30 jaar geleden afgewezen omdat ik niet ‘warm’ genoeg was en heb het dit jaar gewoon weer geprobeerd. Vind het in ieder geval een ongelooflijk leuke en leerzame ervaring tot nog toe. En wat betreft de videopitch: als je maar enthousiast en positief overkwam, dat is het allerbelangrijkste voor een (1e indruk als) CA, toch?

• Sti

Trolleydolly
    FlyBye

Hi allemaal, spannend he, dat wachten? Ik heb woensdag de videopodcast gedaan. Ik voelde me niet lekker maar had verder ook geen vrij ongestoord moment om het te doen. Heb er niet zo'n goed gevoel over omdat ik vind dat ik er moe uitzie op het filmpje. Ik kwam ook helemaal niet goed uit qua tijd…Ben benieuwd of hier al mensen zijn afgewezen na het filmpje? En of er nog meer 45-plussers hier zijn? Wel leuk om elkaar zo een beetje te volgen. Ik heb zo'n 25 jaar geleden ook weleens gesolliciteerd. Toen afgewezen na rollenspel op Schiphol omdat ik niet dienstbaar genoeg leek. Daarna gaan studeren en andere dingen gaan doen. Maar toen ik laatst hoorde van een kennis die was aangenomen ging de vlam weer aan. Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Spannend, hè!? Ik ben zelf 55+er, ben meer dan 30 jaar geleden afgewezen omdat ik niet ‘warm’ genoeg was en heb het dit jaar gewoon weer geprobeerd. Vind het in ieder geval een ongelooflijk leuke en leerzame ervaring tot nog toe. En wat betreft de videopitch: als je maar enthousiast en positief overkwam, dat is het allerbelangrijkste voor een (1e indruk als) CA, toch?

Wil alleen even zeggen dat ik het zo ontzettend super tof en stoer vindt dat je je leven op jou leeftijd om gaat gooien en gaat doen wat je altijd al hebt gewild! Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen, doen wat je leuk vindt! 

• Tjitske2024

Trolleydolly
    FlyBye

ik ben ook over de 50 en heb toen ik eind twintig was een paar jaar gevlogen. KLM wil juist een divers corps. Deze week heb ik met een vrouw contact gehad die op de wachtlijst staat voor de basiscursus en zij is 60. Alle kansen dus! Op 27 november heb ik de selectiedag. Succes allemaal!

• ca_to_be

Hallo, zijn er mensen die de cabin-ok of een andere training voor de selectiedag hebben gevolgd en hier iets over willen delen? Is het het waard? Ik hoor het graag :)

• Mo64

ca_to_be

Hallo, zijn er mensen die de cabin-ok of een andere training voor de selectiedag hebben gevolgd en hier iets over willen delen? Is het het waard? Ik hoor het graag :)

Zelf heb ik geen externe trainingen gevolgd (behalve het oefenen van de capaciteitentesten op assess.ly) en denk persoonlijk ook niet dat deze echt nodig zijn om de selectiedag succesvol te doorlopen.

Het gaat er vooral om dat je jezelf bent, zodat KLM kan zien wie je bent en of je geschikt bent voor de functie van KLM CA. Zij hebben immers een bepaald beeld voor ogen waar een CA aan moet voldoen en dat matchen ze met wat ze van jou zien en horen tijdens deze dag. Het heeft denk ik ook geen enkele zin om je tijdelijk anders voor te doen en/of ‘aan te passen’ om op die manier aangenomen te worden, want dan val je alsnog tijdens de ini of proeftijd ‘door de mand’.

Op dit forum en andere social media vind je trws een heleboel handige tips die je kunnen helpen om je goed voor te bereiden op deze dag, zodat je weet wat je kunt verwachten. 

• Louise

Hoi. Het klopt toch dat ik nog 5 dagen heb na het maken van de testen, om de video pitch in te sturen (en dan wel zsm na het maken van de testen)

We willen je vragen om het video interview zo snel mogelijk op te nemen na het afronden van de testen en uiterlijk binnen 5 dagen''.

Post was bewerkt op 23 november 2024 20:31 door Louise

• KLM2025stewardess

MissJDK
    KLM2025stewardess

Hi allemaal! Ik heb op 3 december mijn selectiedag! Zo leuk! Nog meer mensen hier die op 3 december mogen? Mijn vraag: zijn er mensen hier die hun selectiedag al gehad hebben en tips willen delen? Ik kijk vooral al naar het eindgesprek en wil me daarop zo goed mogelijk voorbereiden.  Voor de serious game hoor ik vooral dat je moet proberen goed samen te werken, jezelf te laten zien (maar niet teveel) en echt moet proberen elkaar te helpen. Alvast bedankt!! 

Ja ik! Ik kreeg maandag een mailtje. Retespannend???? leuk dat ik iemand heb gevonden die op dezelfde dag is uitgenodigd. Weet je al wat je aan gaat trekken enzo ? 

Ik weet het nog niet!! Jij wel? Wat is anders je instagram dan stuur ik je een berichtje, zo leuk je dan te zien! :)