KLM 2024?!!!

• Lotte

Wat jammer dat je niet kunt. Was leuk geweest je daar wellicht te ontmoeten. Ik zal het uiteraard zeker laten weten hier op het forum mocht er die dag nieuws gedeeld worden over de vacature!

• Vitani

Graag! En ik ben sowieso benieuwd hoe de career experience is, dus deel vooral je verhaal ????

• Lotte

Zal ik doen! Ben vorig jaar ook geweest en het was erg leuk. Naast alle stands van de deelnemende bedrijven waren er ook lezingen en workshops, onder meer over veiligheid aan boord en situaties die zich onderweg kunnen voordoen. Een kleine introductie op de INI zeg maar, heel interessant. KLM was er toen ook, maar voor cabin alleen met informatie over Cityhopper. Ben heel benieuwd wat we dit jaar allemaal mogen verwachten. Zal na afloop zeker laten weten hoe het was.

• M_lou

Hi allemaal!

Ik vlieg ondertussen sinds enkele maanden na 15 maanden op de wachtlijst gestaan te hebben.

Tijdens mijn INI hoorde ik al dat de vacature weer zou opengaan in maart. En… vandaag na mijn vlucht sprak ik een collega die ook bij recruitment werkt en me vertelde dat er in maart weer extern zal gewerfd worden :)

Natuurlijk is er niks zo veranderlijk dan de luchtvaart, maar aangezien er weer volop ini's gepland worden in maart/april/mei denk ik echt wel dat jullie binnenkort weer kunnen solliciteren!

Het is echt de mooiste baan die er is! Ik duim alleszins voor jullie allemaal mee, en wens jullie veel succes! 

• Vitani

Bedankt voor de update M_lou! Ze zullen vast niet zonder reden naar de career experience gaan.

Hoe ver van tevoren kreeg je de startdatum van jouw ini te horen? En is de ini nog steeds 4-5 weken?

(de informatie op de career site is verouderd.. ik heb ook begrepen dat de sollicitatie procedure er anders uit gaat zien maar hoe, geen idee?)

• Lotte

Bedankt M_lou! Wat fijn om te horen dat je nu aan het vliegen bent en het zo naar je zin hebt. En wat leuk dat binnen de crew nu ook maart genoemd wordt als nieuwe datum voor de vacature. Steeds meer voortekenen dat het binnenkort dan echt gaat gebeuren. Al weten we het natuurlijk pas zeker als de vacature officieel wordt aangekondigd. We wachten het nog maar rustig af.

Ohh echt Vitani, gaan ze de selectieprocedure veranderen? Ben heel benieuwd wat er dan gaat wijzigen. Spannend, we gaan het allemaal meemaken.

• Noor

Dankjewel voor deze inside info M_lou, dat klinkt erg positief! Wat leuk dat jij al lekker aan het vliegen bent! Is het alles wat je ervan verwacht had? :) En zijn er dingen die je tegen gevallen zijn ook?   @Lotte, ik ben nog aan het denken om misschien ook naar de career experience te gaan. Ik werk al bijna 20 jaar in de reiswereld (zakenreis bureau) denk je dat het dan ook nog interessant is? Die workshops lijken me sowieso wel erg leuk! ☺️  

• Lotte

Noor

Dankjewel voor deze inside info M_lou, dat klinkt erg positief! Wat leuk dat jij al lekker aan het vliegen bent! Is het alles wat je ervan verwacht had? :) En zijn er dingen die je tegen gevallen zijn ook?   @Lotte, ik ben nog aan het denken om misschien ook naar de career experience te gaan. Ik werk al bijna 20 jaar in de reiswereld (zakenreis bureau) denk je dat het dan ook nog interessant is? Die workshops lijken me sowieso wel erg leuk! ☺️  

Kan het je zeker aanraden om te gaan mocht je kunnen! Het is geen grote beurs, niet vergelijkbaar met de omvang van bijvoorbeeld de Vakantiebeurs, maar daardoor juist heel laagdrempelig. Er is alle tijd om met medewerkers van bedrijven in gesprek te gaan en vragen te stellen. Zelf werk ik ook al lang in de reiswereld maar heb de beurs vorig jaar als zeer interessant ervaren. Daarnaast zijn de workshops heel leuk en leerzaam.

• Noor

Dankjewel voor je reactie! Fijn om de ervaring van iemand te horen die er al geweest is. Het is voor mij ruim een uur naar Utrecht, dus wel fijn als het dan de moeite waard is. Ik ga kijken of het gaat lukken om te komen :)

• Vitani

Lotte

Bedankt M_lou! Wat fijn om te horen dat je nu aan het vliegen bent en het zo naar je zin hebt. En wat leuk dat binnen de crew nu ook maart genoemd wordt als nieuwe datum voor de vacature. Steeds meer voortekenen dat het binnenkort dan echt gaat gebeuren. Al weten we het natuurlijk pas zeker als de vacature officieel wordt aangekondigd. We wachten het nog maar rustig af. Ohh echt Vitani, gaan ze de selectieprocedure veranderen? Ben heel benieuwd wat er dan gaat wijzigen. Spannend, we gaan het allemaal meemaken.  

ik weet het niet zeker hoor, maar er gaan binnen het bedrijf al een jaar de geruchten dat de serious game eruit zou gaan en er iets anders voor in de plaats zou komen. Maar wat? Geen idee…