KLM 2024?!!!

• Lotte

Vitani
    Lotte

Bedankt M_lou! Wat fijn om te horen dat je nu aan het vliegen bent en het zo naar je zin hebt. En wat leuk dat binnen de crew nu ook maart genoemd wordt als nieuwe datum voor de vacature. Steeds meer voortekenen dat het binnenkort dan echt gaat gebeuren. Al weten we het natuurlijk pas zeker als de vacature officieel wordt aangekondigd. We wachten het nog maar rustig af. Ohh echt Vitani, gaan ze de selectieprocedure veranderen? Ben heel benieuwd wat er dan gaat wijzigen. Spannend, we gaan het allemaal meemaken.  

ik weet het niet zeker hoor, maar er gaan binnen het bedrijf al een jaar de geruchten dat de serious game eruit zou gaan en er iets anders voor in de plaats zou komen. Maar wat? Geen idee…

Hmm… interessant. Wellicht een Meet & Greet net als bij KLC? Dat geeft toch wat meer gelegenheid om iemand echt te leren kennen, een spel is maar een momentopname. Ben heel benieuwd wat het gaat worden straks.

• Vitani

Ik hoop het eigenlijk ook, de serious game geeft geen goed beeld van hoe iemand echt is. Zo zijn er veel ongeschikte mensen aangenomen, en ook veel juist wel geschikte mensen afgewezen. Maar ik weet het niet zeker hoor, ik weet alleen dat KLM daar al een jaar over aan het tobben was.. net zoals de aanpassingen in de uniform regels (tatoeages en piercings). Maar echte details heb ik niet. 

• Lotte

Vitani

Ik hoop het eigenlijk ook, de serious game geeft geen goed beeld van hoe iemand echt is. Zo zijn er veel ongeschikte mensen aangenomen, en ook veel juist wel geschikte mensen afgewezen. Maar ik weet het niet zeker hoor, ik weet alleen dat KLM daar al een jaar over aan het tobben was.. net zoals de aanpassingen in de uniform regels (tatoeages en piercings). Maar echte details heb ik niet. 

Weet er alles van, ervaringsdeskundige hier. ;-) De game is leuk om te spelen en de doelstelling ervan is heel begrijpelijk, kijken hoe kandidaten functioneren in teamverband. Maar om daar een compleet beeld van te krijgen en een groep van zo'n acht à tien mensen goed te kunnen beoordelen, gaat het eigenlijk wat te snel allemaal. Voor je het weet is het spel alweer voorbij en behoor je al tot de afvallers. Dat is echt heel zonde. Het zou super zijn als er een andere opdracht voor in de plaats zou komen, waarmee iedereen de kans krijgt om zichzelf goed aan de recruiters te kunnen presenteren. Ben heel benieuwd hoe het straks allemaal zal gaan. We gaan het meemaken, hopelijk!

• Noor

Ik lees nu in het topic ‘KLC wachtlijst’ ook berichten dat de vacature in maart weer opengaat. Het lijkt nu wel heel echt te worden! Spannend!!

• Lisa2009

Is er iemand die weet of het nog steeds zo is dat er bepaalde tijd moet zitten tussen een sollicitatie bij KLM en KLM Cityhopper?

• A

Op de website van KLM onder de FAQ staat het volgende: Ik heb bij KLM Cityhopper gesolliciteerd en wil ook graag bij KLM solliciteren. Mag dat? Nee, het is niet toegestaan om bij beide airlines tegelijk te solliciteren voor de functie van cabin attendant. Na een afwijzing kun je bij KLM Cityhopper na 12 maanden opnieuw solliciteren. Maar je zou het altijd via de officiële kanalen kunnen navragen. 

Post was bewerkt op 12 februari 2024 22:23 door A

• Vitani

Interessant, ze hebben de informatie op de career site aangepast. Want ze hebben natuurlijk een nieuwe CAO, maar tot een paar dagen terug stond daar nog het oude start salaris. Nu staat het nieuwe startsalaris op de site! Ze hebben het dus aangepast, dat betekent dat ze er wel mee bezig zijn lijkt me…

Arbeidsvoorwaarden

Als cabin attendant ben je voor ons van grote waarde. Daarom belonen we je graag. Reken op:

• een vergoeding tijdens de cursus van € 1.721,07 per maand
    • een bruto startsalaris van € 2.842,54 per maand
    • een dagtoelage als je op locatie bent
    • winstuitkering en een 13e maand
    • een reiskostenvergoeding
    • korting bij o.a. hotels en autoverhuurbedrijven

• bluedays

Het lijkt erop dat het kopje ‘selectieprocedure’ ook is aangepast. Kan me als het goed is herinneren bij ronde 3 dat er iets stond over Meet & Greet of Serious game (RIVM richtlijnen). En het lijkt er ook op dat Engels niet meer online wordt getest, maar pas bij de laatste ronde.

• Ronde 1: selectie basiseisen
    • Ronde 2: digitale tests (capaciteitentest, competentietest en videopitch)
    • Ronde 3: Serious Game
    • Ronde 4: interview met twee recruiters, waarin we je Engelse spreekvaardigheid toetsen

• Vitani

Scherp, dat had ik nog niet gezien! Maar inderdaad. Helaas zit de serious game er dus nog wel in..

• Flyingb

Hoi allemaal

Wil jullie toch even laten weten dat er een intern bericht uitgegaan is: maandag 4 maart zal de vacature weer open gaan!! :)

Succes met solliciteren allemaal

Liefs,