KLC 2023

• Lyonesse

Babs
    Lyonesse
    Babs

Hoi hoi!!

Wat enorm leuk om jullie verhalen allemaal te lezen! Zelf helemaal nieuw hier en gisteren mijn tweede gesprek gehad. En ik moet zeggen dat het wachten me nu al te veel wordt! Ik wil het gewoon zo graag weten!! Hoe lang duurde het bij jullie voor jullie nieuws hadden? En heeft er iemand tips om relaxed te blijven in deze tijd? <3

Groetjes!

Je krijgt vrij snel antwoord gelukkig! Meeste hebben binnen 1 week antwoord! <3 ik was ook enorm zenuwachtig tijdens die tijd haha dus is geheel normaal. Zoek wat afleiding en bereidt je altijd voor op slecht en goed nieuws.

Ik ga voor je duimen !

Dankjewel voor je vet snelle reactie! Dit maakt me wel iets geruster! Ik laat het weten zodra ik die mail binnen heb hahaha :) Goed of slecht nieuws, vond het al leuk om zover te komen en zoveel nieuwe mensen te leren kennen! Jij heel erg gefeliciteerd! Heb je al info over je INI? Bij mij zeiden ze dat dat sowieso pas 2024 zou worden, maar jij bent natuurlijk al veel vroeger aangenomen!

Helaas nog niet :(

Er zijn ook nog mensen uit maart waarvan ik weet dat ze ook nog geen datum hebben. ik ben begin juni pas aangenomen dus voor mij gaat het ook nog lang duren verwacht ik. Bij mij werd er toen oktober geschat.

• Babs

Lyonesse
    Babs
    Lyonesse
    [...]

Je krijgt vrij snel antwoord gelukkig! Meeste hebben binnen 1 week antwoord! <3 ik was ook enorm zenuwachtig tijdens die tijd haha dus is geheel normaal. Zoek wat afleiding en bereidt je altijd voor op slecht en goed nieuws.

Ik ga voor je duimen !

Dankjewel voor je vet snelle reactie! Dit maakt me wel iets geruster! Ik laat het weten zodra ik die mail binnen heb hahaha :) Goed of slecht nieuws, vond het al leuk om zover te komen en zoveel nieuwe mensen te leren kennen! Jij heel erg gefeliciteerd! Heb je al info over je INI? Bij mij zeiden ze dat dat sowieso pas 2024 zou worden, maar jij bent natuurlijk al veel vroeger aangenomen!

Er zijn ook nog mensen uit maart waarvan ik weet dat ze ook nog geen datum hebben. ik ben begin juni pas aangenomen dus voor mij gaat het ook nog lang duren verwacht ik. Bij mij werd er toen oktober geschat.

Nouuu het duimen heeft gewerkt hoor!! KLC here I come!!! Super veel zin in en kan niet wachten om straks te beginnen!!

• Lyonesse

Babs
    Lyonesse
    Babs
    [...]

Nouuu het duimen heeft gewerkt hoor!! KLC here I come!!! Super veel zin in en kan niet wachten om straks te beginnen!!

Als je positief nieuws hebt, stuur me even berichtje op Instagram! @lyonesse__ . We hebben namelijk een klc wachtlijst groep haha :)

• DJ

Ook ik ben aangenomen bij KLC (alweer in mei) en ook ik wacht op een ini datum. Zijn er anderen die inmiddels als wat hebben vernomen over de start van de ini? Ik houd elke keer mijn telefoon in de gaten en ik merk dat het niet al te goed is voor mijn stress :D

• Ximmie

Hi! 

Ik ben ook midden in het sollicitatieproces voor de KLC en ben door de motivatievideo heen alleen kreeg ik te horen dat ik in een ‘file’ kom en dat de sollicitaties momenteel on hold staan. Ik krijg dan te horen wanneer er plek is om de volgende rondes door te gaan. 

Iemand hier ervaring mee? Als ik het zo een beetje lees, dus hoe lang jullie al moeten wachten op een INI (en dus al zijn aangenomen) ben ik waarschijnlijk zo een jaar verder :-(

• Lotte

Wat ontzettend jammer Ximmie. Ben je er helemaal klaar voor om verder te gaan met je sollicitatie, kom je op de wachtlijst. Hopelijk duurt het niet al te lang voordat je naar de selectiedag mag.

Persoonlijk heb ik zoiets nog nooit meegemaakt bij mijn sollicitaties in de luchtvaart. Ben wel heel benieuwd wat dit betekent en of er misschien een verandering op komst is bij de vacatures van KLM en KLC. Wellicht gaat KLC binnenkort wel dicht en KLM weer even open? Of misschien sluit KLC nu ook en blijven ze allebei voor langere tijd dicht. Dat laatste hoop ik niet uiteraard, maar we gaan het meemaken. Hoop vooral dat er gauw weer mogelijkheden komen om te solliciteren voor iedereen die daarop wacht.

• Lyonesse

Ximmie

Hi! 

Ik ben ook midden in het sollicitatieproces voor de KLC en ben door de motivatievideo heen alleen kreeg ik te horen dat ik in een ‘file’ kom en dat de sollicitaties momenteel on hold staan. Ik krijg dan te horen wanneer er plek is om de volgende rondes door te gaan. 

Iemand hier ervaring mee? Als ik het zo een beetje lees, dus hoe lang jullie al moeten wachten op een INI (en dus al zijn aangenomen) ben ik waarschijnlijk zo een jaar verder :-(

Hoi hoi!

Ik heb gehoord dat er nu gewoon een grote zomerstop is door de drukte van de zomer. Daardoor zijn er ook geen INI's nu. Het derde/vierde kwartaal wordt bijna geheel vrijgehouden voor KLC'ers die naar KLM gaan waardoor de KLC wachtlijst naar 2024 wordt geschoven. Dit zal een grote reden zijn waarom je al voor je selectiedag op een wachtlijst bent gezet. Ze willen waarschijnlijk eerst weten wanneer ze weer met de nieuwe KLC'ers aan de gang kunnen gaan, maar ook dat ze nu gewoon geen tijd hebben voor sollicitatiedagen!

• Marije

Hi!

Wat leuk om jullie positieve berichten allemaal te lezen! Afgelopen week had ik mijn eerste selectiedag en ik ben door naar ronde 2!! Heel blij mee natuurlijk en ik voel me ook heel zelfverzekerd en heb er vertrouwen in dat het goed komt. Ik las al dat je je goed moet voorbereiden en eigen ervaring en situaties natuurlijk moet vertellen, maar hebben jullie daarnaast ook nog tips?

Ik hoor het graag :)

• Lotte

Proficiat Marije! Wat fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt, dan gaat het je vast lukken om ook deze laatste stap van de sollicitatie goed door te komen. Mijn advies zou zijn: wees jezelf, vertel over ervaringen en situaties waarmee je de voor deze baan gezochte competenties goed kunt aantonen (denk bijvoorbeeld aan stressbestendigheid) en leg de nadruk op waarom je juist zo graag voor KLC wilt gaan vliegen. Alvast veel plezier en succes met de tweede ronde binnenkort.

• Raychel

Hoi hoi, 

ik zie dat het alweer 10dagen terug is dat op deze forum gesproken is, dus hoop dat er nog gelezen wordt. 

Ben nieuw hier en ook ik heb gisteren avond gesoliciteerd voor KLC. Had binnen een uur al een een mail terug om de video op te nemen. 

Hoelang na het sturen van de video kregen jullie bericht voor de volgende ronde en is moest je eerst een capaciteitentest maken of wordt je uitgenodigd voor een gesprek. 

Groetjes, 

Raychel