Hi!
Ik zit ook in de procedure, dinsdag 2e gesprek. Super spannend wel.
Nog wat tips voor degene die nog moeten gaan solliciteren:
Je CV en motivatiebrief worden volgens mij gewoon automatisch beoordeeld. Voldoe je aan de basiseisen (leeftijd, opleiding), dan krijg je heel snel het verzoek om een motivatievideo op te nemen. Je hoeft dus echt geen dagen te zwoegen op deze zaken
Compleet geen inspiratie? Gebruik chat GPT. Geef aan dat je een motivatiebrief nodig hebt voor KLC, voeg de vacature bij, vertel wat over jezelf et voila, een schitterende motivatiebrief waar je geen dagen mee bezig bent geweest.
Dan het opnemen van de video. Deze hoeft niet in een keer goed te zijn. Je kunt deze helemaal op je gemakje maken, je kunt knippen en plakken in programma's als capcut of imovie. Dit hoeft allemaal niet natuurlijk, maar zo kun je wel al die irritante stopwoordjes er uit filteren
Het lastigste vond ik nog: IN DE CAMERA KIJKEN. Dus niet naar jezelf als je jezelf opneemt. Kijk vriendelijk. Geef gewoon antwoord op de vragen die gesteld worden.
Tot hier zijn zenuwen nog niet echt nodig.
Dan de uitnodiging voor het eerste gesprek.
Diploma kwijt? Je kunt deze downloaden op duo, gewoon afdrukken ookal zegt duo dat dat dan niet rechtsgeldig is en vraagt KLC nadrukkelijk om een origineel. Ik heb dit gewoon niet meer. Bij binnenkomst wordt er even kort gekeken of je inderdaad een diploma kunt overleggen. Overigens, mocht er een check komen, dan kunnen ze gewoon zien dat je daadwerkelijk een diploma hebt als ze dat opvragen bij duo
Legitimatie niet vergeten. Anders kom je het gebouw niet in.
15 min van tevoren aanwezig zijn. Staat in de brief ook, maar doe dit echt. Beter zelfs nog iets eerder, je krijgt je Engels mondeling op volgorde van binnenkomst, dus als je niet meer dan een uur wil zitten wachten, kun je beter wat eerder komen.
Dan Engels mondeling. Dit is echt ontzettend informeel. Twee recruiters stellen zichzelf voor. Ook heel informeel. Het maakt eigenlijk niet heel erg uit waar het over gaat. Je kunt dit gesprek prima zelf een richting op sturen waar je zelf makkelijk over praat. Je hoort direct of je door bent naar de volgende ronde, en op de dag dat ik er was gaven ze je ook nog een waslijst mee van hoe fantastisch je bent.