Ik heb gisteren mijn video gestuurd, ben beniewd!!!
Spannend!
Bij mij duurde t 2 dagen voor ik antwoord had (dat was in juni). Hoop voor jou dat je ook niet lang hoeft te wachten!
Ik duim met je mee
Ik heb gisteren mijn video gestuurd, ben beniewd!!!
Spannend!
Bij mij duurde t 2 dagen voor ik antwoord had (dat was in juni). Hoop voor jou dat je ook niet lang hoeft te wachten!
Ik duim met je mee
Hey hey,
Ik heb net bericht ontvangen dat ze enthousiast zijn over de videopitch en dat er zodra een plek beschikbaar is voor een selectiemoment ik bericht krijg. Voor nu staat mijn sollicitatie in de file.
Was dit bij jullie ook zo?
Hey hey,
Ik heb net bericht ontvangen dat ze enthousiast zijn over de videopitch en dat er zodra een plek beschikbaar is voor een selectiemoment ik bericht krijg. Voor nu staat mijn sollicitatie in de file.
Gefeliciteerd!
Ik kreeg half juni een bericht dat ik me kon aanmelden voor het gesprek, maar kreeg dan telkens een scherm dat alle gespreksmomenten vol zaten. Na een paar weken kon ik dan eindelijk wel inplannen, voor 19 september. Tussen video en gesprek zat dus ook 3 maanden. Dit was ook omdat er in de zomervakantie gewoon uberhaupt geen gespreksmomenten waren.
Hoop voor je dat je snel bericht krijgt!
Compleet geen inspiratie? Gebruik chat GPT. Geef aan dat je een motivatiebrief nodig hebt voor KLC, voeg de vacature bij, vertel wat over jezelf et voila, een schitterende motivatiebrief waar je geen dagen mee bezig bent geweest.
Wow. Really? Iemand anders (Chat GPT, in dit geval) je motivatie laten schrijven is een heel slecht idee. Ik ben zeker niet tegen proofreaden of hulp door een derde partij (spelfouten, zinsbouw, begrijpelijkheid, etc.). Altijd goed om een belangrijke brief door een ander te laten lezen voor je hem de deur uit doet. Maar een motivatie is ontzettend persoonlijk en inhoudelijk moet het daarom echt 100% van jou komen. Ze gaan je daar later zeker over bevragen en het is altijd makkelijker om iets te beargumenteren dat puur en alleen uit jouw pen en dus je hoofd en je hart komt. Daarbij sta je nu sowieso al in de openbaarheid met de beginletter van je naam en de dag waarop je je je tweede gesprek hebt. Eén en één is twee en recruiters lezen hier ook mee.
Bezint eer ge begint.
Hey hey,
Gefeliciteerd!
Ik kreeg half juni een bericht dat ik me kon aanmelden voor het gesprek, maar kreeg dan telkens een scherm dat alle gespreksmomenten vol zaten. Na een paar weken kon ik dan eindelijk wel inplannen, voor 19 september. Tussen video en gesprek zat dus ook 3 maanden. Dit was ook omdat er in de zomervakantie gewoon uberhaupt geen gespreksmomenten waren.
Hoop voor je dat je snel bericht krijgt!
Dankjewel N_
Ja ik hoop ook dat ik snel bericht krijg. Voor nu gewoon rustig afwachten hihii.
Compleet geen inspiratie? Gebruik chat GPT. Geef aan dat je een motivatiebrief nodig hebt voor KLC, voeg de vacature bij, vertel wat over jezelf et voila, een schitterende motivatiebrief waar je geen dagen mee bezig bent geweest.
Wow. Really? Iemand anders (Chat GPT, in dit geval) je motivatie laten schrijven is een heel slecht idee. Ik ben zeker niet tegen proofreaden of hulp door een derde partij (spelfouten, zinsbouw, begrijpelijkheid, etc.). Altijd goed om een belangrijke brief door een ander te laten lezen voor je hem de deur uit doet. Maar een motivatie is ontzettend persoonlijk en inhoudelijk moet het daarom echt 100% van jou komen. Ze gaan je daar later zeker over bevragen en het is altijd makkelijker om iets te beargumenteren dat puur en alleen uit jouw pen en dus je hoofd en je hart komt. Daarbij sta je nu sowieso al in de openbaarheid met de beginletter van je naam en de dag waarop je je je tweede gesprek hebt. Eén en één is twee en recruiters lezen hier ook mee.
Bezint eer ge begint.
Ik snap jouw reactie wel hoor, maar geen zorgen. Ik heb chatgpt niet voor deze vacature gebruikt, en gebruik hier niet de eerste letter van mijn naam.
Wel bij andere vacatures elders, op geheel andere soorten banen. Daar heb ik chatgpt eerst voorzien van mijn volledige cv, mijn sterke punten, mijn zwakke punten en wat situaties.
Chat GPT kan daar dan mooie zinnen van maken. Uiteraard is dit niet de definitieve versie, lees ik deze keurig na, pas wat zaken aan en geef het mijn persoonlijke touch. Wat ik zeggen wil is vooral: stress er niet te hard over, er is hulp Ik merkte namelijk zelf dat ik helemaal lam sla bij het schrijven van een motivatiebrief, ik zo veel wil zeggen en er maar weinig uit krijg (of juist 12 kantjes). Dan is het gewoon een heel handig middel om een rode draad in het verhaal te scheppen.
Ik was ook enorm ontevreden over de brief die ik naar KLC heb gestuurd. Dat deze volledig zelf geschreven is, is dus ook wel heel erg duidelijk haha, mocht een recruiter nu gaan neuzen. Die denkt nu misschien zelfs: nou meid, je had dat beter wel kunnen doen!
Hoihoi,
Ik zit heel erg te twijfelen om nu al te solliciteren bij KLC. Ik werk nu in de marketing en heb daar nog een halfjaar een contract. Ik wilde eerst pas 1 januari gaan solliciteren bij KLC, maar met alle wachttijden is het misschien verstandig om nu al een motivatiebrief in te sturen? Ik weet natuurlijk dat er een grote kans bestaat dat ik niet alle rondes doorkom, maar als je wel overal doorheen komt, lijkt het er wel op dat er minstens een halfjaar zit tussen het insturen van je motivatiebrief en de INI toch? Wat zouden jullie doen? Nog even wachten of gewoon alvast doen?
Hoihoi,
Ik zit heel erg te twijfelen om nu al te solliciteren bij KLC. Ik werk nu in de marketing en heb daar nog een halfjaar een contract. Ik wilde eerst pas 1 januari gaan solliciteren bij KLC, maar met alle wachttijden is het misschien verstandig om nu al een motivatiebrief in te sturen? Ik weet natuurlijk dat er een grote kans bestaat dat ik niet alle rondes doorkom, maar als je wel overal doorheen komt, lijkt het er wel op dat er minstens een halfjaar zit tussen het insturen van je motivatiebrief en de INI toch? Wat zouden jullie doen? Nog even wachten of gewoon alvast doen?
Holaa,
Ik zou aanraden om nu gewoon lekker te solliciteren. Aangezien de wachtlijst best lang is en het wel een tijdje duurt voordat je daadwerkelijk begint! Succes!
Ik ben ook door de videoronde heen! Mijn sollicitatie is ook in file gezet, wat ik hier al eerder las dus ben heel benieuwd wanneer de selectiedagen uiteindelijk gaan zijn!
Gefeliciteerd! Hopelijk kun je snel je eerste gesprek in plannen. Hoe lang duurde het voordat je een reactie kreeg op je video? Ik heb mijne gisteravond ingestuurd en ik check om het kwartier m'n mail haha.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?