Wat een goed nieuws, dat zou heel mooi zijn als het maart 2024 wordt! Dank je wel dat je het met ons deelt. Ja mocht het zover komen dan wil ik zeker weer gaan solliciteren, kan ook niet wachten.
Hi!
Wat leuk om jullie positieve berichten allemaal te lezen! Afgelopen week had ik mijn eerste selectiedag bij KLC en ik ben door naar ronde 2!! Heel blij mee natuurlijk en ik voel me ook heel zelfverzekerd en heb er vertrouwen in dat het goed komt. Ik las al dat je je goed moet voorbereiden en eigen ervaring en situaties natuurlijk moet vertellen, maar hebben jullie daarnaast ook nog tips?
Ik hoor het graag
Hou rekening als de sollicitatie opengaat dat de wachtrij erna nog lang is als je wordt aangenomen. Er zijn mensen vorig jaar september aangenomen en die hebben nog geen cursus datum. De sollicitatie gaat waarschijnlijk volgend jaar voorjaar weer open. Dat er nu veel nieuwe collega's nodig zijn heeft te maken met tijdelijk meer vluchten van KLM. Verder stroomt er niks door naar andere functies. Dat staat voorlopig ook stil.
Post was bewerkt op 26-09-2023 01:02 door Daan
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar lees al een tijdje mee. Ik kijk ontzettend uit naar wanneer de vacature weer opengaat bij KLM. Hopelijk dus in maart 2024! Het lijkt nog zo ver weg… Maar ik lees dat sommigen van jullie al veel langer hebben moeten wachten dan ik.
Ik werk op dit moment in het onderwijs en heb een hele leuk groep, maar merk dat alle adminstratie en urenlange vergaderingen me zo uitputten. Ik haal bijna geen energie meer uit mijn werk en kom er ook niet aan toe om mijn lessen echt leuk voor te bereiden. Tijd voor iets anders dus. Als klein meisje had ik al twee dromen: juf en stewardess worden. Die eerste heb ik nu voltooid, maar door alles wat erbij komt kijken, merk ik dat het nu als volwassen vrouw niet meer mijn droom is. De tweede droom daar heb ik nog niet eerder voor durven gaan, maar ik wil het nu toch eindelijk gaan proberen als de vacature opengaat.
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die nu al bezig zijn met de voorbereidingen op de vacature? Denk aan: motivatiebrief en cv af hebben, oefenen met testen etc. Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden, zodat ik wanneer de vacature openstaat gelijk met alles kan beginnen. Ik lees in het forum van KLM 2022 ook veel over Cabin OK. Heeft iemand hier verder ervaring mee? Heb er even naar gekeken en het lijkt me best handig om dit rond januari te gaan doen, maar het kost toch ook aardig wat geld.
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar lees al een tijdje mee. Ik kijk ontzettend uit naar wanneer de vacature weer opengaat bij KLM. Hopelijk dus in maart 2024! Het lijkt nog zo ver weg… Maar ik lees dat sommigen van jullie al veel langer hebben moeten wachten dan ik.
Ik werk op dit moment in het onderwijs en heb een hele leuk groep, maar merk dat alle adminstratie en urenlange vergaderingen me zo uitputten. Ik haal bijna geen energie meer uit mijn werk en kom er ook niet aan toe om mijn lessen echt leuk voor te bereiden. Tijd voor iets anders dus. Als klein meisje had ik al twee dromen: juf en stewardess worden. Die eerste heb ik nu voltooid, maar door alles wat erbij komt kijken, merk ik dat het nu als volwassen vrouw niet meer mijn droom is. De tweede droom daar heb ik nog niet eerder voor durven gaan, maar ik wil het nu toch eindelijk gaan proberen als de vacature opengaat.
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die nu al bezig zijn met de voorbereidingen op de vacature? Denk aan: motivatiebrief en cv af hebben, oefenen met testen etc. Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden, zodat ik wanneer de vacature openstaat gelijk met alles kan beginnen. Ik lees in het forum van KLM 2022 ook veel over Cabin OK. Heeft iemand hier verder ervaring mee? Heb er even naar gekeken en het lijkt me best handig om dit rond januari te gaan doen, maar het kost toch ook aardig wat geld.
Hoihoi,
Jeetje wat herken ik me in jouw verhaal. Ik werk ook in het onderwijs en om precies dezelfde reden heb ik afgelopen schooljaar gekozen voor het speciaal onderwijs waar ik tot nu toe met veel plezier werk. Echter heb ik ook een andere droom…
Vorige zomer spontaan gesolliciteerd bij KLM en tot mijn verbazing kwam ik alle rondes soepel door. Ook bij de serious game die je speelt met andere kandidaten werd ik eruit gekozen. Zwaar onvoorbereid begon ik aan het eindinterview. Niet verrassend dat ik het niet geworden ben.
Zeker ben ik me aan het voorbereiden op het volgende moment dat het weer kan. De online toetsen zitten voor mij wel goed, daar ging ik makkelijk doorheen. Ik heb daar toen wel wat voor geoefend, wat heel erg hielp. Ik ben nu vooral aan het oefenen voor het interview. Ik weet welke vragen ze gaan/kunnen stellen en ik ben me rustig aan het oriënteren hoe ik daarop wil antwoorden.
Ik hoop dat we snel wat meer informatie krijgen!
Groetjes!
Dag allemaal,
Wat bijzonder jullie verhalen. Van het onderwijs naar de luchtvaart lijkt me een prachtige overstap, en wat een ervaring brengen jullie mee. Dat komt vast van pas aan boord.
@lvk: Cabin OK is zeker een aanrader en de investering meer dan waard. Helaas ging bij mij vorig jaar de groepsopdracht mis en kon ik alle voorbereidingen op het gesprek niet in de praktijk brengen. Maar de begeleiding was super.
@Vitani: Same here, dat maakt mij ook erg onrustig. En ook wel een beetje boos om eerlijk te zijn, door het gemak waarmee men hierover spreekt. Maar we kunnen er helaas niets aan doen. Laten we hopen dat het allemaal zal meevallen en we volgend jaar allemaal weer onze kans kunnen wagen om voor KLM te mogen gaan werken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?