TUI Cabin Crew vacature juni 2023

• Vitani

Wat rot voor je, Lotte! Ik zou ook mega zenuwachtig zijn denk ik..

Was van tevoren al bekend dat er maar 5 door mochten van die 15? Of werd dat achteraf bekend? Heb je ook gevraagd om feedback wat je anders had moeten doen?

Ik weet dat ervaring in de sector geen garantie is. Daarom vind ik het ook doodeng ^^D

Mijn hoop is dat er vacatures komen in het eerste of twede kwartaal van 2024. Maar als dat 'm niet wordt… Dan ga ik denk ik toch KLC proberen. Ik zei nog tegen mijzelf: nog maximaal een jaar van wat ik nu doe, daarna is het echt tijd voor wat anders.

Geduld. Geduld. Geduld. ;(

• Vitani

Kabinet is al gevallen dus nu gaat de krimp wellicht toch weer de ijskast in :P

• Lotte

Vitani

Kabinet is al gevallen dus nu gaat de krimp wellicht toch weer de ijskast in :P

Nou inderdaad, las het net ook. Dat is snel gegaan ineens. Hoop ook zo dat de krimp van tafel gaat. Hopelijk krijgen we een nieuwe regering die innovatie en verduurzaming (stille en schonere toestellen) stimuleert, maar tegelijkertijd ook de luchtvaart steunt. Zo'n belangrijke sector en zoveel werkgelegenheid moet je koesteren.

Wat betreft de selectiedag, nee er werd van tevoren niet gezegd hoeveel mensen er door zouden gaan. Dat hadden we ook alle vijftien kunnen zijn, begreep ik later, mits we alle vijftien goed waren bevonden. Maar ze beoordelen het streng en letten op de competenties die voor deze functie gevraagd worden. Mijn advies zou zijn: benader de opdracht niet als gewoon een leuke opdracht, maar alsof het een echte werksituatie is aan boord van een vliegtuig. Alleen enthousiast meedoen is niet voldoende, dat was mijn fout.

Hopelijk gaat de vacature bij KLM begin 2024 weer open, dat zou super zijn. En anders is KLC zeker ook een mooie optie om te gaan proberen. Het is je van harte gegund om je droom waar te maken!

• Lyonesse

Vitani

@Lotte, waarop werd je afgewezen? Ik weet dat het moeilijk is om KLM binnen te komen. Ondanks dat ik al werk in de luchtvaart, durf ik mezelf niet te garanderen dat ik word aangenomen. Maar ik wil het sowieso graag proberen! 

Voor wat ik heb begrepen worden er nu 53 KLCers opgeleid om naar KLM door te stromen. Zij zullen dit jaar waarschijnlijk hun ini krijgen ergens.

Dus hopelijk in 2024 weer KLM vacatures. 

Alleen ben ik wel ban dat dit roet in het eten gooit: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/3/airports/vakbond-vnc-vreest-voor-banenverlies-nu-krimp-schiphol-door-kan-gaan

Hoi hoi!

Ik reageer ook even op dit berichtje. Ik ben aangenomen bij KLC en heb in september 2022 gesolliciteerd bij KLM. Ik was door naar het eindgesprek, alleen helaas kreeg ik 2 weken erna te horen dat ik niet aangenomen was. De groepsopdracht is pittig maar zeker ook het eindgesprek. Die gelijk na de groepsopdracht wordt gedaan. Het was een gesprek van 40 minuten waarbij ze ALLES vragen en echt moeilijke kwesties stelde. Bij mij was het als 21 jarige, dat ze me nog te jong vonden en ik wat meer levenservaringen moest krijgen. Ookal heb ik voor mijn leeftijd zeker veel ervaring binnen verschillende functies en moeilijk situaties. Hier baalde ik enorm van.

Afgelopen maart heb ik gesolliciteerd bij KLC door alle mooie ervaringen te horen van mensen die werken bij KLC. ik wil enorm graag gaan vliegen en ik zie het zo; Over 5 jaar, als ik door mag naar KLM, ben ik 5 jaar verder met enorm veel ervaringen en kennis van het vak.

• Lotte

Lyonesse
    Vitani

@Lotte, waarop werd je afgewezen? Ik weet dat het moeilijk is om KLM binnen te komen. Ondanks dat ik al werk in de luchtvaart, durf ik mezelf niet te garanderen dat ik word aangenomen. Maar ik wil het sowieso graag proberen! 

Voor wat ik heb begrepen worden er nu 53 KLCers opgeleid om naar KLM door te stromen. Zij zullen dit jaar waarschijnlijk hun ini krijgen ergens.

Alleen ben ik wel ban dat dit roet in het eten gooit: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/3/airports/vakbond-vnc-vreest-voor-banenverlies-nu-krimp-schiphol-door-kan-gaan

Hoi hoi!

Ik reageer ook even op dit berichtje. Ik ben aangenomen bij KLC en heb in september 2022 gesolliciteerd bij KLM. Ik was door naar het eindgesprek, alleen helaas kreeg ik 2 weken erna te horen dat ik niet aangenomen was. De groepsopdracht is pittig maar zeker ook het eindgesprek. Die gelijk na de groepsopdracht wordt gedaan. Het was een gesprek van 40 minuten waarbij ze ALLES vragen en echt moeilijke kwesties stelde. Bij mij was het als 21 jarige, dat ze me nog te jong vonden en ik wat meer levenservaringen moest krijgen. Ookal heb ik voor mijn leeftijd zeker veel ervaring binnen verschillende functies en moeilijk situaties. Hier baalde ik enorm van.

Afgelopen maart heb ik gesolliciteerd bij KLC door alle mooie ervaringen te horen van mensen die werken bij KLC. ik wil enorm graag gaan vliegen en ik zie het zo; Over 5 jaar, als ik door mag naar KLM, ben ik 5 jaar verder met enorm veel ervaringen en kennis van het vak.

Ahh nee wat balen zeg dat je na het gesprek alsnog werd afgewezen. Ze selecteren echt streng inderdaad, al met al is het een pittige selectiedag. Maar ook een leuke en leerzame dag, vond ik, ondanks de teleurstellende uitslag. Een goede oefening voor volgende sollicitaties. Wat fijn dat het je bij KLC wel gelukt is, proficiat! En zo is het zeker, na vijf jaar KLC heb je veel ervaring en ben je helemaal klaar voor de intercontinentale vluchten van KLM. Veel succes alvast met je INI, hopelijk kun je gauw beginnen.

• Lyonesse

Lotte
    Lyonesse
    Vitani

Hoi hoi!

Ahh nee wat balen zeg dat je na het gesprek alsnog werd afgewezen. Ze selecteren echt streng inderdaad, al met al is het een pittige selectiedag. Maar ook een leuke en leerzame dag, vond ik, ondanks de teleurstellende uitslag. Een goede oefening voor volgende sollicitaties. Wat fijn dat het je bij KLC wel gelukt is, proficiat! En zo is het zeker, na vijf jaar KLC heb je veel ervaring en ben je helemaal klaar voor de intercontinentale vluchten van KLM. Veel succes alvast met je INI, hopelijk kun je gauw beginnen.

Jaa! De selectiedag was enorm tof en leerzaam. Daardoor heb ik me goed kunnen voorbereiden op klc selectiedag.

Kan niet wachten op me Ini! Zoveel zin in

• Vitani

Hi Lyonesse, wij hadden elkaar ook gesproken in het andere topic. Ik ben heel blij voor je dat het gelukt is bij KLC!

Hoe lang zat er tussen jouw sollicitaties bij KLM en KLC? Zit daar ook een bepaalde tijd tussen dat je moet wachten, of kan je meteen solliciteren bij KLC als je bij KLM er niet doorheen bent gekomen? Hoe werkt dat precies?

• Iris

Hey allemaal! Ik heb gehoord dat de vacature van KLM in maart 2024 weer open gaat zoals het er nu voor staat. Ik wil echter nu vol voor TUI gaan, ik wil gewoon ontzettend graag vliegen en TUI lijkt me een heel leuke maatschappij. Ik ben net afgewezen bij KLC maar ik wil dit zo graag dat ik gelijk heb gesolliciteerd bij TUI haha. Ik heb 25 juli m'n interview en ik vind het nu al spannend. Laten jullie weten hoe die van jullie ging? Zodat ik ook weet wat ik kan verwachten :)

• Lotte

Iris

Hey allemaal! Ik heb gehoord dat de vacature van KLM in maart 2024 weer open gaat zoals het er nu voor staat. Ik wil echter nu vol voor TUI gaan, ik wil gewoon ontzettend graag vliegen en TUI lijkt me een heel leuke maatschappij. Ik ben net afgewezen bij KLC maar ik wil dit zo graag dat ik gelijk heb gesolliciteerd bij TUI haha. Ik heb 25 juli m'n interview en ik vind het nu al spannend. Laten jullie weten hoe die van jullie ging? Zodat ik ook weet wat ik kan verwachten :)

Wat interessant Iris, waar heb je dat gehoord? Dat zou goed nieuws zijn. Een heel mooi vooruitzicht als solliciteren bij KLM straks ook weer mogelijk zou zijn. Hoe meer opties voor ons in de luchtvaart, hoe beter. Veel succes alvast met je interview! Ik ben pas later aan de beurt dus kan je helaas niet van informatie voorzien.

• Iris

Lotte
    Iris

Wat interessant Iris, waar heb je dat gehoord? Dat zou goed nieuws zijn. Een heel mooi vooruitzicht als solliciteren bij KLM straks ook weer mogelijk zou zijn. Hoe meer opties voor ons in de luchtvaart, hoe beter. Veel succes alvast met je interview! Ik ben pas later aan de beurt dus kan je helaas niet van informatie voorzien.

Ik heb dat gehoord van een kennis van mij die stewardess is bij KLM. Volgens mij konden ze dat op hun intranet zien, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Inderdaad fijn als er straks meer opties zijn! Maar hopelijk vlieg ik dan al bij TUI haha.

Wanneer heb jij je interview eigenlijk?