KLC 2024

• Samantha

Succes allemaal dames! @Britt ga jij vandaag nog bellen voor feedback? 

• Vitani

Misstravel
    Vitani

Hi allemaal! Ik had gesolliciteerd bij KLM maar helaas ben ik afgevallen bij de serious game.   Nu heb ik net mijn sollicitatie verstuurd aan Cityhopper. Hoe lang duurde het voordat jullie een eerste antwoord hadden (op je CV en brief?)

Wat jammer zeg! Ik heb je al die tijd vaak zien reageren op het andere forum. Maar KLC is ook een super leuke optie en uiteindelijk kom je ook gewoon bij KLM terecht. Bij mij ging het allemaal vrij rap. Ik solliciteerde en binnen 2 dagen kon ik mn afspraak maken voor de selectiedag. Wellicht dat dit nu iets langer duurt. Ik ben eerder bij KLM en KLC afgewezen maar uiteindelijk is het nu toch gelukt. Ik gun jou hetzelfde en hopelijk kun je iets met de feedback van KLM.

dankjewel voor je reactie! Heb je al een ini datum? Ik heb net de mail gekregen dat ik een video mag opnemen, binnen 7 dagen. Nu heb ik dus net mijn lippen getattoeeerd (permanente make up) dus ik zie er nu even uit als Katrien duck en vanaf morgen t/m zaterdag zullen mijn lippen vervellen dus ik moet nog even wachten met m'n video opnemen :')

maar ik ga ervoor zitten zodra ik toonbaar ben!

• Lauren

Misstravel
    Vitani

Hi allemaal! Ik had gesolliciteerd bij KLM maar helaas ben ik afgevallen bij de serious game.   Nu heb ik net mijn sollicitatie verstuurd aan Cityhopper. Hoe lang duurde het voordat jullie een eerste antwoord hadden (op je CV en brief?)

Wat jammer zeg! Ik heb je al die tijd vaak zien reageren op het andere forum. Maar KLC is ook een super leuke optie en uiteindelijk kom je ook gewoon bij KLM terecht. Bij mij ging het allemaal vrij rap. Ik solliciteerde en binnen 2 dagen kon ik mn afspraak maken voor de selectiedag. Wellicht dat dit nu iets langer duurt. Ik ben eerder bij KLM en KLC afgewezen maar uiteindelijk is het nu toch gelukt. Ik gun jou hetzelfde en hopelijk kun je iets met de feedback van KLM.

Hoi Misstravel, wat goed dat je nu bent aangenomen bij KLC! Wat was destijds de feedback toen je werd afgewezen en wat heb je bij het laatste sollicitatieproces anders gedaan of gezegd..? Ben benieuwd, ik leer graag van jouw ervaring. Dankjewel alvast!

En Vitani, heel veel succes! Hou je ons op de hoogte? Hoop dat je mond snel herstelt..! ;)

• Eef

@Britt @Samantha,

Hebben jullie gebeld voor feedback? 

• Samantha

Eef

@Britt @Samantha,   Hebben jullie gebeld voor feedback? 

Hi Eef, 

ja ik heb gisteren gebeld en de reden is eigenlijk heel jammer! De recruiter die ik gesproken heb die begreep het niet helemaal want alles was positief maar het stukje waarop het mis liep , is omdat ze het gevoel hadden dat ze teveel uit mij moesten trekken, terwijl ik op alles netjes antwoord gaf. Was geen opmerking op mij als persoon want dat was super positief maar voor hun gevoel konden ze niet goed pijlen wat ik nu echt voelde ..  ik vindt het heel jammer om daar op af te vallen maargoed, deze feedback neem ik zeker mee in een volgende sollicatie ronde . Ik ben ook heel benieuwd naar Britt .

• Eef

Samantha
    Eef

Hi Eef,  ja ik heb gisteren gebeld en de reden is eigenlijk heel jammer! De recruiter die ik gesproken heb die begreep het niet helemaal want alles was positief maar het stukje waarop het mis liep , is omdat ze het gevoel hadden dat ze teveel uit mij moesten trekken, terwijl ik op alles netjes antwoord gaf. Was geen opmerking op mij als persoon want dat was super positief maar voor hun gevoel konden ze niet goed pijlen wat ik nu echt voelde ..  ik vindt het heel jammer om daar op af te vallen maargoed, deze feedback neem ik zeker mee in een volgende sollicatie ronde . Ik ben ook heel benieuwd naar Britt .

Wat jammer zeg! Laat inderdaad maar zien hoe streng ze kunnen zijn. Hopelijk kun je er wat mee en heb je bij KLM meer geluk!

• Britt

Eef

ja ik heb ook gebeld gister, en bij mij was voornamelijk ook het probleem dat ik dieper op de vragen in moest gaan. 

en hebben jullie toevallig ook insta? Misschien is het leuk om een groep aan te maken? 

• Samantha

Britt
    Eef

ja ik heb ook gebeld gister, en bij mij was voornamelijk ook het probleem dat ik dieper op de vragen in moest gaan.    en hebben jullie toevallig ook insta? Misschien is het leuk om een groep aan te maken? 

Jammer is dat he! Dan voldoe je eigenlijk aan het gehele plaatje en dan is dit de reden van afwijzing.. ik heb Instagram , mijn naam is:  samantha_biquet

• Samantha

Samantha
    Britt
    Eef

ja ik heb ook gebeld gister, en bij mij was voornamelijk ook het probleem dat ik dieper op de vragen in moest gaan.    en hebben jullie toevallig ook insta? Misschien is het leuk om een groep aan te maken? 

Jammer is dat he! Dan voldoe je eigenlijk aan het gehele plaatje en dan is dit de reden van afwijzing.. ik heb Instagram.

• Vitani

Voor de mensen die al verder zijn dan de videopitch.

Er staat dat ronde 3 een mondelinge Engelse test is: hoe wordt die getoetst? Is het een online programma of moet je op kantoor komen?

Werd je voor of na de Engelse test in de talentpool geplaatst?

En wat is het verschil tussen de Meet & Greet en het individueel interview? Wat kun je bij beiden verwachten? Ik verwacht dat het individueel interview echt een competentiegericht interview is, maar wat doe je dan bij die Meet & Greet? Welke dingen bespreek je?