KLC 2024

• Charmaine

Vitani

Voor de mensen die al verder zijn dan de videopitch.   Er staat dat ronde 3 een mondelinge Engelse test is: hoe wordt die getoetst? Is het een online programma of moet je op kantoor komen?   Werd je voor of na de Engelse test in de talentpool geplaatst?   En wat is het verschil tussen de Meet & Greet en het individueel interview? Wat kun je bij beiden verwachten? Ik verwacht dat het individueel interview echt een competentiegericht interview is, maar wat doe je dan bij die Meet & Greet? Welke dingen bespreek je?

Engels mondeling is op locatie met 2 recruiters. Je gaat dan een gesprekje in het Engels voeren en zij beoordelen dan of je Engels goed genoeg is. Het is een casual gesprekje en kan overal over gaan! Als je dit hebt gehaald ga je door naar de meet en greet, waarbij je met een groepje sollicitanten en twee recruiters in een ruimte zit. Iedereen doet hier zijn pitch (bijvoorbeeld wie je bent, wat je motivatie is en waarom jij geschikt bent) en de recruiters kunnen hierover vragen stellen. Het is dus een soort voorproefje van het eindgesprek maar dan in groepsverband en met minder vragen. Als je dit hebt gehaald word je ingepland voor het eindgesprek :)

Als je nog meer vragen hebt kun je me ook toevoegen op insta: charmaine.2405 

• Misstravel

Vitani

Voor de mensen die al verder zijn dan de videopitch.   Er staat dat ronde 3 een mondelinge Engelse test is: hoe wordt die getoetst? Is het een online programma of moet je op kantoor komen?   Werd je voor of na de Engelse test in de talentpool geplaatst?   En wat is het verschil tussen de Meet & Greet en het individueel interview? Wat kun je bij beiden verwachten? Ik verwacht dat het individueel interview echt een competentiegericht interview is, maar wat doe je dan bij die Meet & Greet? Welke dingen bespreek je?

KLC heeft in tegenstelling tot KLM 2 selectiedagen. De talentenpool is ná de video. Bij de eerste selectiedag heb je eerst op locatie dus een engels mondeling en vervolgens een meet & greet. Hierbij zit je met 3 of 4 anderen en doe je een pitch. Hierna gaan de recruiters je vragen stellen die ook al vrij diep kunnen gaan op je sterktes en zwaktes. Als je door bent mag je terugkomen voor selectiedag 2. Dan heb je het eindgesprek ongeveer het CBI van KLM. 

• Vitani

Bedankt allebei!

@charmaine ik heb je een volgverzoek gestuurd :)

• Vitani

Ik heb bericht van Cityhopper dat ik in de talentpool ben geplaatst! Ben wel benieuwd hoe lang ik nu moet wachten op een uitnodiging voor de selectiedag :') 

• Linda

Vitani

Ik heb bericht van Cityhopper dat ik in de talentpool ben geplaatst! Ben wel benieuwd hoe lang ik nu moet wachten op een uitnodiging voor de selectiedag :') 

Ooh wat leuk! Ja bij mij dus 2 maanden ongeveer. Maar wie weet gaat het wat sneller nu. Duim voor je! :) 

• Laurie

Vitani

Ah wat fijn dat deze videopitch ook goed is gegaan! Ik heb net zelf mijn sollicitatie gestuurd na niet door de competentietest te zijn gekomen bij KLM. Hoe lang duurde het bij jou tot je een reactie had? 

• M

Hi! Mijn maatje is net afgevallen bij KLM en wil het eventueel bij KLC proberen. Als ik het goed begrepen heb is daar geen online capaciteiten en drijfveren test? Is er een beetje beeld van wanneer startdata zouden zijn? Zou hem graag een beetje uit de put trekken met wat info waar ie iets mee kan! (:

• Vitani

Laurie
    Vitani

Ah wat fijn dat deze videopitch ook goed is gegaan! Ik heb net zelf mijn sollicitatie gestuurd na niet door de competentietest te zijn gekomen bij KLM. Hoe lang duurde het bij jou tot je een reactie had? 

Het duurde bij mij 2 dagen voor ik reactie kreeg op m'n sollicitatie, en ook 2 dagen voordat ik de uitslag kreeg van de video pitch :)

Er is inderdaad geen capaciteiten of drijfveren test!

• Laurie

Vitani
    Laurie
    Vitani

Het duurde bij mij 2 dagen voor ik reactie kreeg op m'n sollicitatie, en ook 2 dagen voordat ik de uitslag kreeg van de video pitch :)   Er is inderdaad geen capaciteiten of drijfveren test!

Dankjewel! Dan nog eventjes afwachten, ben benieuwd! 

• M

Vitani

Wat goed Vitani, baalde zo voor je van KLM. Maar dit is ook een mooie weg om te volgen. Een maatje van mij gaat hier na afwijzing ook voor. Is de video sollicitatie voor KLM en KLC hetzelfde? Of is er überhaupt iemand die daar ons iets meer over kan vertellen? We konden er tot dusver binnen deze 20+ pagina's niks over vinden…