KLC 2024

• Vitani

M
    Vitani

Ik heb bericht van Cityhopper dat ik in de talentpool ben geplaatst! Ben wel benieuwd hoe lang ik nu moet wachten op een uitnodiging voor de selectiedag :') 

Wat goed Vitani, baalde zo voor je van KLM. Maar dit is ook een mooie weg om te volgen. Een maatje van mij gaat hier na afwijzing ook voor. Is de video sollicitatie voor KLM en KLC hetzelfde? Of is er überhaupt iemand die daar ons iets meer over kan vertellen? We konden er tot dusver binnen deze 20+ pagina's niks over vinden…

lief van je!

bij Cityhopper kan je onbeperkt aantal keer opnemen tot je vind dat je video goed genoeg is. Ik heb ruim een uur achter elkaar steeds opnieuw opgenomen :P

dus dat is wel fijn! 

• Misstravel

Lauren
    Misstravel
    Vitani

Hi allemaal! Ik had gesolliciteerd bij KLM maar helaas ben ik afgevallen bij de serious game.   Nu heb ik net mijn sollicitatie verstuurd aan Cityhopper. Hoe lang duurde het voordat jullie een eerste antwoord hadden (op je CV en brief?)

Wat jammer zeg! Ik heb je al die tijd vaak zien reageren op het andere forum. Maar KLC is ook een super leuke optie en uiteindelijk kom je ook gewoon bij KLM terecht. Bij mij ging het allemaal vrij rap. Ik solliciteerde en binnen 2 dagen kon ik mn afspraak maken voor de selectiedag. Wellicht dat dit nu iets langer duurt. Ik ben eerder bij KLM en KLC afgewezen maar uiteindelijk is het nu toch gelukt. Ik gun jou hetzelfde en hopelijk kun je iets met de feedback van KLM.

Hoi Misstravel, wat goed dat je nu bent aangenomen bij KLC! Wat was destijds de feedback toen je werd afgewezen en wat heb je bij het laatste sollicitatieproces anders gedaan of gezegd..? Ben benieuwd, ik leer graag van jouw ervaring. Dankjewel alvast! En Vitani, heel veel succes! Hou je ons op de hoogte? Hoop dat je mond snel herstelt..! ;)

Hi Lauren,

Uit mijn feedback kwam naar voren dat mijn leiderschap te sterk was waardoor ze twijfelde of ik goed in een team functioneer en kan samenwerken. Wat heb ik hieraan gedaan? Ik ben een tijdje gaan reizen om meer van mezelf te ontdekken (lekker cliché maar het werkt) en van baan geswitcht waarbij ik meer samenwerk. Bij het gesprek beide aangegeven en ook uit mezelf direct verteld dat het al m'n derde poging is. Ze vonden het heel fijn dat ik me zo bloot gaf door meteen mijn mislukte pogingen uit mezelf te delen en wat ik hieraan heb gedaan om deze poging wel te laten slagen. 

• L.P

Ik ben helaas ook afgewezen op de drijfveren. 

Ik twijfel of ik bij KLC wil solliciteren.. ik lees dat het veel intenser is. Dat is niet zo het probleem, maar je bent ook veel meer van huis dan bij KLM en als moeder wil je ook genoeg tijd aan je kind geven ipv alleen maar werken. 

• Lyonesse

L.P

Ik ben helaas ook afgewezen op de drijfveren.  Ik twijfel of ik bij KLC wil solliciteren.. ik lees dat het veel intenser is. Dat is niet zo het probleem, maar je bent ook veel meer van huis dan bij KLM en als moeder wil je ook genoeg tijd aan je kind geven ipv alleen maar werken. 

Je kan als het goed is je voorkeur opgeven. Of je liever meerdaagse wilt of bv enkel retourtjes zodat je weer naar huis kan. Wij hebben ook een moeder in de ini zitten die hiervoor gaat. Ik wil bijvoorbeeld liever meerdaagse omdat ik 1 uur moet rijden naar Schiphol. KLC zijn meer vluchten maar KLM heeft de tijdsverschillen en hele lange vluchten, wat zwaar is. Ik denk niet dat 1 minder zwaar is dan de ander.

• Linda

Lyonesse
    L.P

Ik ben helaas ook afgewezen op de drijfveren.  Ik twijfel of ik bij KLC wil solliciteren.. ik lees dat het veel intenser is. Dat is niet zo het probleem, maar je bent ook veel meer van huis dan bij KLM en als moeder wil je ook genoeg tijd aan je kind geven ipv alleen maar werken. 

Je kan als het goed is je voorkeur opgeven. Of je liever meerdaagse wilt of bv enkel retourtjes zodat je weer naar huis kan. Wij hebben ook een moeder in de ini zitten die hiervoor gaat. Ik wil bijvoorbeeld liever meerdaagse omdat ik 1 uur moet rijden naar Schiphol. KLC zijn meer vluchten maar KLM heeft de tijdsverschillen en hele lange vluchten, wat zwaar is. Ik denk niet dat 1 minder zwaar is dan de ander.

Heey lyonesse,

ik ben ook aangenomen sinds februari en wacht geduldig op het belletje voor de Ini :) Maar misschien heb jij al wat meer informatie. Ik woon ook 1 uur van Schiphol af (88km) en vroeg me af of je alle reiskosten vergoed krijgt voor het op en neer rijden naar Schiphol?  

• Lyonesse

Linda
    Lyonesse
    L.P

Heey lyonesse, ik ben ook aangenomen sinds februari en wacht geduldig op het belletje voor de Ini :) Maar misschien heb jij al wat meer informatie. Ik woon ook 1 uur van Schiphol af (88km) en vroeg me af of je alle reiskosten vergoed krijgt voor het op en neer rijden naar Schiphol?  

Als je in dienst bent wel, maar tijdens de training nog niet (daar heb je dan wel de training vergoeding voor) 

Ik heb zelf een kamer in de buurt voor tijdens de training zodat ik niet in de files terecht kom sochtends 

• Lauren

Misstravel
    Lauren
    Misstravel
    [...]

Wat jammer zeg! Ik heb je al die tijd vaak zien reageren op het andere forum. Maar KLC is ook een super leuke optie en uiteindelijk kom je ook gewoon bij KLM terecht. Bij mij ging het allemaal vrij rap. Ik solliciteerde en binnen 2 dagen kon ik mn afspraak maken voor de selectiedag. Wellicht dat dit nu iets langer duurt. Ik ben eerder bij KLM en KLC afgewezen maar uiteindelijk is het nu toch gelukt. Ik gun jou hetzelfde en hopelijk kun je iets met de feedback van KLM.

Hoi Misstravel, wat goed dat je nu bent aangenomen bij KLC! Wat was destijds de feedback toen je werd afgewezen en wat heb je bij het laatste sollicitatieproces anders gedaan of gezegd..? Ben benieuwd, ik leer graag van jouw ervaring. Dankjewel alvast! En Vitani, heel veel succes! Hou je ons op de hoogte? Hoop dat je mond snel herstelt..! ;)

Hi Lauren, Uit mijn feedback kwam naar voren dat mijn leiderschap te sterk was waardoor ze twijfelde of ik goed in een team functioneer en kan samenwerken. Wat heb ik hieraan gedaan? Ik ben een tijdje gaan reizen om meer van mezelf te ontdekken (lekker cliché maar het werkt) en van baan geswitcht waarbij ik meer samenwerk. Bij het gesprek beide aangegeven en ook uit mezelf direct verteld dat het al m'n derde poging is. Ze vonden het heel fijn dat ik me zo bloot gaf door meteen mijn mislukte pogingen uit mezelf te delen en wat ik hieraan heb gedaan om deze poging wel te laten slagen. 

Hi Misstravel, dank voor je reactie! Echt heel goed gedaan en zo zie je maar wat het je brengt! Ik heb dit weekend mijn motivatievideo geüpload, ben benieuwd! Ben ook benieuwd wanneer jij aan je ini zult beginnen. Hebben ze een indicatie gegeven wanneer ongeveer?

• Ante_V

Dag lieve mensen,

Ik ben net als Vitani helaas niet door in de selectie van KLM, maar zou zo graag willen vliegen! Dus heb ook gesolliciteerd bij KLC. Kan niet wachten, maar heb wel wat vragen, misschien is er iemand die het weet:

- Ik woon op iets meer dan een uur rijden van Schiphol. Is het bij KLC zo dat je pairings hebt en dus bijv dan 1x heen en 1x terug zou rijden aan het eind van je diensten? Of moet je je iedere avond/ochtend/nacht weer op en neer rijden?

- Is er nog een garantie op doorwerken naar KLM na een paar jaar? Heb ook gehoord dat het soms tot 9jr kan duren?

- Wat voor deel zou er in de luchtvaartbranche van het brutosalaris af gaan nog? ook ongeveer 1/3e?

Zou fijn zijn als iemand hier wat over weet, ben heel benieuwd! Liefss

• Misstravel

Lauren
    Misstravel
    Lauren
    [...]

Hi Lauren, Uit mijn feedback kwam naar voren dat mijn leiderschap te sterk was waardoor ze twijfelde of ik goed in een team functioneer en kan samenwerken. Wat heb ik hieraan gedaan? Ik ben een tijdje gaan reizen om meer van mezelf te ontdekken (lekker cliché maar het werkt) en van baan geswitcht waarbij ik meer samenwerk. Bij het gesprek beide aangegeven en ook uit mezelf direct verteld dat het al m'n derde poging is. Ze vonden het heel fijn dat ik me zo bloot gaf door meteen mijn mislukte pogingen uit mezelf te delen en wat ik hieraan heb gedaan om deze poging wel te laten slagen. 

Hi Misstravel, dank voor je reactie! Echt heel goed gedaan en zo zie je maar wat het je brengt! Ik heb dit weekend mijn motivatievideo geüpload, ben benieuwd! Ben ook benieuwd wanneer jij aan je ini zult beginnen. Hebben ze een indicatie gegeven wanneer ongeveer?

Spannend! Ik wens je veel succes, komt vast goed! Ik start zelf in april :)

• Lauren

Misstravel
    Lauren
    Misstravel
    [...]

Spannend! Ik wens je veel succes, komt vast goed! Ik start zelf in april :)  

Wow dat is al snel, heel veel succes! Zou je nog kunnen aangeven wat er tijdens de sollicitatiegesprekken zoal aan je werd gevraagd? Vond je de vragen lastig?