KLC 2024

• Vitani

Ante_V

Dag lieve mensen, Ik ben net als Vitani helaas niet door in de selectie van KLM, maar zou zo graag willen vliegen! Dus heb ook gesolliciteerd bij KLC. Kan niet wachten, maar heb wel wat vragen, misschien is er iemand die het weet: - Ik woon op iets meer dan een uur rijden van Schiphol. Is het bij KLC zo dat je pairings hebt en dus bijv dan 1x heen en 1x terug zou rijden aan het eind van je diensten? Of moet je je iedere avond/ochtend/nacht weer op en neer rijden? - Is er nog een garantie op doorwerken naar KLM na een paar jaar? Heb ook gehoord dat het soms tot 9jr kan duren? - Wat voor deel zou er in de luchtvaartbranche van het brutosalaris af gaan nog? ook ongeveer 1/3e? Zou fijn zijn als iemand hier wat over weet, ben heel benieuwd! Liefss

Wat balen ook voor je! In welke ronde ben je afgevallen?

Ik heb overigens precies dezelfde vragen als jij.. Ben benieuwd of iemand in dit topic hier antwoorden op heeft :)

Ik weet wel van oud collega's die nu vliegen bij KLC dat ze veel layovers hebben (4 a 5 nachten per week), dus dan zou het betekenen dat je niet elke dag op en neer rijdt naar Schiphol maar 2x per week en je auto daar dus gewoon laat staan. Ze hebben meer layovers dan op-en-neertjes

• Ante_V

Vitani
    Ante_V

Dag lieve mensen, Ik ben net als Vitani helaas niet door in de selectie van KLM, maar zou zo graag willen vliegen! Dus heb ook gesolliciteerd bij KLC. Kan niet wachten, maar heb wel wat vragen, misschien is er iemand die het weet: - Ik woon op iets meer dan een uur rijden van Schiphol. Is het bij KLC zo dat je pairings hebt en dus bijv dan 1x heen en 1x terug zou rijden aan het eind van je diensten? Of moet je je iedere avond/ochtend/nacht weer op en neer rijden? - Is er nog een garantie op doorwerken naar KLM na een paar jaar? Heb ook gehoord dat het soms tot 9jr kan duren? - Wat voor deel zou er in de luchtvaartbranche van het brutosalaris af gaan nog? ook ongeveer 1/3e? Zou fijn zijn als iemand hier wat over weet, ben heel benieuwd! Liefss

Wat balen ook voor je! In welke ronde ben je afgevallen? Ik heb overigens precies dezelfde vragen als jij.. Ben benieuwd of iemand in dit topic hier antwoorden op heeft :) Ik weet wel van oud collega's die nu vliegen bij KLC dat ze veel layovers hebben (4 a 5 nachten per week), dus dan zou het betekenen dat je niet elke dag op en neer rijdt naar Schiphol maar 2x per week en je auto daar dus gewoon laat staan. Ze hebben meer layovers dan op-en-neertjes

Helaas in de persoonlijkheids/drijfverentest afgevallen. Heel jammer, ook zeker omdat ik me helemaal niet kon vinden in de resultaten, maar dat hoorde ik jammer genoeg wel meer. Nu opnieuw proberen! En jij in de game? jeetje wat moet dat spannend geweest zijn?!

• Laurie

Ante_V
    Vitani
    Ante_V

Wat balen ook voor je! In welke ronde ben je afgevallen? Ik heb overigens precies dezelfde vragen als jij.. Ben benieuwd of iemand in dit topic hier antwoorden op heeft :) Ik weet wel van oud collega's die nu vliegen bij KLC dat ze veel layovers hebben (4 a 5 nachten per week), dus dan zou het betekenen dat je niet elke dag op en neer rijdt naar Schiphol maar 2x per week en je auto daar dus gewoon laat staan. Ze hebben meer layovers dan op-en-neertjes

Helaas in de persoonlijkheids/drijfverentest afgevallen. Heel jammer, ook zeker omdat ik me helemaal niet kon vinden in de resultaten, maar dat hoorde ik jammer genoeg wel meer. Nu opnieuw proberen! En jij in de game? jeetje wat moet dat spannend geweest zijn?!

Ook heel benieuwd naar de doorstroom naar KLM. Ik ben helaas ook afgevallen met de drijfverentest en herken mezelf ook totaal niet in de resultaten, zo zuur vind ik dat. Nu gelukkig gisteren mijn video mogen versturen en hopelijk worden we bij KLC wel allemaal aangenomen! 

• Misstravel

Laurie
    Ante_V
    Vitani
    [...]

Ook heel benieuwd naar de doorstroom naar KLM. Ik ben helaas ook afgevallen met de drijfverentest en herken mezelf ook totaal niet in de resultaten, zo zuur vind ik dat. Nu gelukkig gisteren mijn video mogen versturen en hopelijk worden we bij KLC wel allemaal aangenomen! 

Na 5 jaar stroom je door naar KLM. Nu is het helaas zo dat door corona de doorstroom stil is komen te liggen. Daarom is de tijd zo opgelopen. Gelukkig stromen er nu weer mensen door ookal is dit wat later dan gepland. 

• Laurie

Misstravel
    Laurie
    Ante_V
    [...]

Na 5 jaar stroom je door naar KLM. Nu is het helaas zo dat door corona de doorstroom stil is komen te liggen. Daarom is de tijd zo opgelopen. Gelukkig stromen er nu weer mensen door ookal is dit wat later dan gepland. 

Dankjewel voor je antwoord! Lijkt me dat als we worden aangenomen het corona probleem over 5 jaar helemaal is opgelost haha

• Vitani

Dat is inderdaad fijn om te horen! Gaat vast goed komen. Nu eerst bij Cityhopper aangenomen worden 

• Eef

Misstravel
    Lauren
    Misstravel
    [...]

Hi Lauren, Uit mijn feedback kwam naar voren dat mijn leiderschap te sterk was waardoor ze twijfelde of ik goed in een team functioneer en kan samenwerken. Wat heb ik hieraan gedaan? Ik ben een tijdje gaan reizen om meer van mezelf te ontdekken (lekker cliché maar het werkt) en van baan geswitcht waarbij ik meer samenwerk. Bij het gesprek beide aangegeven en ook uit mezelf direct verteld dat het al m'n derde poging is. Ze vonden het heel fijn dat ik me zo bloot gaf door meteen mijn mislukte pogingen uit mezelf te delen en wat ik hieraan heb gedaan om deze poging wel te laten slagen. 

Hi Misstravel, dank voor je reactie! Echt heel goed gedaan en zo zie je maar wat het je brengt! Ik heb dit weekend mijn motivatievideo geüpload, ben benieuwd! Ben ook benieuwd wanneer jij aan je ini zult beginnen. Hebben ze een indicatie gegeven wanneer ongeveer?

Spannend! Ik wens je veel succes, komt vast goed! Ik start zelf in april :)  

Wat snel!! En wanneer ben jij aangenomen als ik vragen mag? :) 

• Lyonesse

Ante_V

Hopelijk ben ik niet te laat met antwoorden!

Bij KLC heb je inderdaad vaak pairings, ik woon ook op 1 uur rijden van schiphol af, dus ben ik het liefste ook lekker veel weg inplaats van op en neertjes. Dus geen zorgen, het is bij KLC dus lekker veel stopjes maar het kan zijn dat je soms wel een op en neertje hebt maar dat heb je bij grote KLM ook. 

De garantie is eigenlijk 5 jaar omdat je contract 5 jaar duurt. Door corona is het indd uitgelopen tot 9+ jaar, ze zijn druk bezig met het inhalen van dit. Ik weet dat nu een doorstroom ini is voor mensen die nu 7 jaar bij klc zijn dus het schiet al snel op. Over 5 jaar heb je waarschijnlijk gewoon de normale manier van doorstromen! 

Volgensmij is belasting hetzelfde als andere banen. Leuk iets; de senioriteit die je bij klc opbouwt, neem je mee naar KLM! 

• Vitani

Ik sta pas 5 dagen in de talentpool en ik check nu al elke dag mijn mail :') 

Die senioriteit bij klc vind ik ook een voordeel, en geen jetlags. Gezellige crew (hoor er hele goede verhalen over). Zo heeft alles zijn voor- en nadelen :)

Laatst had ik een mooi lijstje gevonden van alle bestemmingen waar KLC naartoe vliegt, maar nu kan ik deze ineens niet meer vinden en bij google krijg ik ook de verkeerde hits.. Alleen een blog maar ik weet niet of die up-to-date is (linkje naar de blog: Waarom je met de KLM Cityhopper wil vliegen (augustjuly.com)  )

Heeft iemand misschien een overzicht dat wel klopt?

• Amely

Vitani

Ik sta pas 5 dagen in de talentpool en ik check nu al elke dag mijn mail :')    Die senioriteit bij klc vind ik ook een voordeel, en geen jetlags. Gezellige crew (hoor er hele goede verhalen over). Zo heeft alles zijn voor- en nadelen :)   Laatst had ik een mooi lijstje gevonden van alle bestemmingen waar KLC naartoe vliegt, maar nu kan ik deze ineens niet meer vinden en bij google krijg ik ook de verkeerde hits.. Alleen een blog maar ik weet niet of die up-to-date is (linkje naar de blog: Waarom je met de KLM Cityhopper wil vliegen (augustjuly.com)  ) Heeft iemand misschien een overzicht dat wel klopt?

Hey! Een vriendin van me die is dus ook in de talentpool en zij hoorde via via dat ze dus ff een stop hebben met gesprekken en rond juni weer verder gaan; kan ook eerder zijn.