KLC 2024

  • Eef

    Vitani

    Super leuk voor jullie! Wat een opluchting lijkt me.   ik hoop dat het qua planning bij mij ook nog lukt om dit jaar te starten haha. Heb helaas nog geen reactie gehad op mijn bericht die ik twee dagen had gestuurd hoe lang de wachtlijst is voor de selectiedagen

    Ik ben bang dat dit jaar niet meer zal lukken voor jou. :( Bij ons zeiden ze al einde vh jaar, misschien zelfs volgend jaar… Ik heb ergens gehoord dat ze pas in mei weer nieuwe selectiedagen gaan inplannen Hopelijk gaat het dan snel!!! Je mag de dag na je aangenomen bent gelijk bellen om een medische afspraak te maken! Ik denk dat kleding passen pas wordt ingepland als je medische keuring is goedgekeurd. Dit kan tot 6 weken duren volgens mij!

  • Linda

    Ik ben in februari aangenomen en ben door alle keuringen (medische en veiligheidsonderzoek) heen. Uniform passen nog niets van gehoord dus denk bijna dat dat pas gebeurd in die twee maanden voor je INI start :) 

  • Vitani

    Dankjewel Eef! Daar was ik al bang voor.. Nouja begin 2025 is nog niet zo erg als je ernaar toe kunt leven.

     

    Heb nog geen reactie gehad op mijn bericht over de wachtlijst van de talentpool. Vind het lastig omdat ik gewoon niet weet waar ik aan toe ben op dit moment. Geduld wordt écht op de proef gesteld.

    Op dit forum lees ik mei als nieuwe maand voor selectiedagen, maar van de mensen die ik ken die al vliegen bij cityhopper wordt juni gezegd. En ik maar elke dag mijn mail refreshen hopend op een uitnodiging :')

     

    @linda hoe lang heb jij in de talentpool gezeten? En wanneer begint jouw ini?

     

    Super leuk voor iedereen die net aangenomen is! Gefeliciteerd allemaal :D 

  • Linda

    Vitani

    Dankjewel Eef! Daar was ik al bang voor.. Nouja begin 2025 is nog niet zo erg als je ernaar toe kunt leven.   Heb nog geen reactie gehad op mijn bericht over de wachtlijst van de talentpool. Vind het lastig omdat ik gewoon niet weet waar ik aan toe ben op dit moment. Geduld wordt écht op de proef gesteld. Op dit forum lees ik mei als nieuwe maand voor selectiedagen, maar van de mensen die ik ken die al vliegen bij cityhopper wordt juni gezegd. En ik maar elke dag mijn mail refreshen hopend op een uitnodiging :')   @linda hoe lang heb jij in de talentpool gezeten? En wanneer begint jouw ini?   Super leuk voor iedereen die net aangenomen is! Gefeliciteerd allemaal :D 

      Ik heb 1 november gesolliciteerd en toen kreeg ik de mail voor de uitnodiging voor de selectiedag op 27 december (in mijn spam dus pas een week later gezien ups haha).    Ik heb nog geen geen startdatum helaas. Ik kreeg tijdens het gesprek te horen dat het waarschijnlijk vanaf oktober/ eind van het jaar wordt! Ik wordt sowieso 2 maanden vantevoren gebeld :)

  • sol

    Hoi allemaal! Voor de gelukkigen die op de selectiedag te horen kregen dat ze door zijn naar het individuele gesprek, hoe wordt dat ingepland? Ik weet nog niet eens of ik door de groepselectie kom maar ik maak me al zorgen hierom haha… Ik kan bij mijn huidige werkgever namelijk heel moeilijk vrij vragen, moet echt minimaal een maand vantevoren gebeuren. Plannen zij je bijv de volgende week al in? 

  • Julia

    sol

    Hoi allemaal! Voor de gelukkigen die op de selectiedag te horen kregen dat ze door zijn naar het individuele gesprek, hoe wordt dat ingepland? Ik weet nog niet eens of ik door de groepselectie kom maar ik maak me al zorgen hierom haha… Ik kan bij mijn huidige werkgever namelijk heel moeilijk vrij vragen, moet echt minimaal een maand vantevoren gebeuren. Plannen zij je bijv de volgende week al in? 

    Je hebt eerst de serious game. Als je deze behaald hebt krijg je een tijd te horen voor diezelfde dag. De laatste groep bij onze selectie was geloof ik om 15:15 aan de beurt. Het kan dus zijn dat je van 08:00 tot 11:30 bezig bent (maar helaas afgevallen tijdens de game) of je bent er de hele dag omdat je een gesprek laat op de dag hebt. Je kan het beste de hele dag vrij nemen dus :) Het is best wel intensief al die spanningen dus sowieso verstanding om daarna lekker te chillen haha!

  • Faye

    Goedemorgen allemaal, Ik ben Faye en ik heb op 03-03-2023 gesolliciteerd voor cittyhopper bij klm. Ik ben vrij snel door de cv en filmronde gekomen en wacht nu sinds 07-03-2024 op een uitnodiging voor mijn engelse toets.   

     

    Zou iemand mij misschien globaal mee kunnen nemen door de hele sollicitatie procedure? Hoelang zit er tussen de talentpool en de 1e uitnodinging en welke stappen komen daarna tot dat je officail deel bent van het team?   

     

    Alvast heel erg bedankt liefs Faye

  • Vitani

    Julia
    sol

    Hoi allemaal! Voor de gelukkigen die op de selectiedag te horen kregen dat ze door zijn naar het individuele gesprek, hoe wordt dat ingepland? Ik weet nog niet eens of ik door de groepselectie kom maar ik maak me al zorgen hierom haha… Ik kan bij mijn huidige werkgever namelijk heel moeilijk vrij vragen, moet echt minimaal een maand vantevoren gebeuren. Plannen zij je bijv de volgende week al in? 

    Je hebt eerst de serious game. Als je deze behaald hebt krijg je een tijd te horen voor diezelfde dag. De laatste groep bij onze selectie was geloof ik om 15:15 aan de beurt. Het kan dus zijn dat je van 08:00 tot 11:30 bezig bent (maar helaas afgevallen tijdens de game) of je bent er de hele dag omdat je een gesprek laat op de dag hebt. Je kan het beste de hele dag vrij nemen dus :) Het is best wel intensief al die spanningen dus sowieso verstanding om daarna lekker te chillen haha!

     

    Dit is de KLM procedure, bij Cityhopper zit geen serious game :)

     

    Ik weet niet precies hoe het zit met die selectiedagen, want ik zit zelf ook nog in de talentpool sinds begin maart. Maar ik heb van de week gebeld met de vraag hoe het staat voor de wachtlijst, en het is natuurlijk afhankelijk op welke datum je in de talent pool bent gezet. Momenteel zijn er 2 selectie dagen gepland maar die zitten al vol. De zomer doen ze geen selectie dagen, dus pas in september wordt het weer gestart. En je krijgt ruim van tevoren een uitnodiging werd er gezegd. 

     

    oftewel, nog even geduld opbrengen want het zal niet heel vlot gaan allemaal helaas. Ze hebben heel veel aanmeldingen gehad vanuit de afvallers van KLM dus de vijver is nu groot

  • Linda

    Faye

    Goedemorgen allemaal, Ik ben Faye en ik heb op 03-03-2023 gesolliciteerd voor cittyhopper bij klm. Ik ben vrij snel door de cv en filmronde gekomen en wacht nu sinds 07-03-2024 op een uitnodiging voor mijn engelse toets.      Zou iemand mij misschien globaal mee kunnen nemen door de hele sollicitatie procedure? Hoelang zit er tussen de talentpool en de 1e uitnodinging en welke stappen komen daarna tot dat je officail deel bent van het team?      Alvast heel erg bedankt liefs Faye

     

    Hey Faye!

    Wat leuk! Lees vooral even de topic door, gelukkig is deze niet zo enorm lang! Deze vragen zijn door meerderen al beantwoord (mijn ervaringen heb ik ook benoemd) en zo lees je iedereens ervaring! :)

  • Marcella

    Vitani
    Julia
    sol

    Hoi allemaal! Voor de gelukkigen die op de selectiedag te horen kregen dat ze door zijn naar het individuele gesprek, hoe wordt dat ingepland? Ik weet nog niet eens of ik door de groepselectie kom maar ik maak me al zorgen hierom haha… Ik kan bij mijn huidige werkgever namelijk heel moeilijk vrij vragen, moet echt minimaal een maand vantevoren gebeuren. Plannen zij je bijv de volgende week al in? 

    Je hebt eerst de serious game. Als je deze behaald hebt krijg je een tijd te horen voor diezelfde dag. De laatste groep bij onze selectie was geloof ik om 15:15 aan de beurt. Het kan dus zijn dat je van 08:00 tot 11:30 bezig bent (maar helaas afgevallen tijdens de game) of je bent er de hele dag omdat je een gesprek laat op de dag hebt. Je kan het beste de hele dag vrij nemen dus :) Het is best wel intensief al die spanningen dus sowieso verstanding om daarna lekker te chillen haha!

      Dit is de KLM procedure, bij Cityhopper zit geen serious game :)   Ik weet niet precies hoe het zit met die selectiedagen, want ik zit zelf ook nog in de talentpool sinds begin maart. Maar ik heb van de week gebeld met de vraag hoe het staat voor de wachtlijst, en het is natuurlijk afhankelijk op welke datum je in de talent pool bent gezet. Momenteel zijn er 2 selectie dagen gepland maar die zitten al vol. De zomer doen ze geen selectie dagen, dus pas in september wordt het weer gestart. En je krijgt ruim van tevoren een uitnodiging werd er gezegd.    oftewel, nog even geduld opbrengen want het zal niet heel vlot gaan allemaal helaas. Ze hebben heel veel aanmeldingen gehad vanuit de afvallers van KLM dus de vijver is nu groot

    In september pas? Jeetje wat balen zeg :( Wel fijn dat je gebeld hebt trouwens. Afwachten dan maar!