KLM 2024?!!!

• A

Tijdens mijn selectiedag vonden ronde 3 en ronde 4 op dezelfde dag plaats, wat volgens mij altijd het geval is. De tijd tussen de rondes kan variëren, afhankelijk van hun capaciteit en hoe je bent ingedeeld. Het kan snel gaan, maar het kan ook even duren.

• Lon

Sophie_

Hi Vitani, Ik ben ook meer een talenmens en kreeg de vorige keer bij het oefenen van de capaciteitentest ook helemaal de zenuwen bij het zien van de rekentoetsen. Ik heb toen een oefenpakket gekocht via Hello test, dat heeft mij in ieder geval heel erg geholpen. Helaas ben ik toen wel  afgevallen na de persoonlijkheidstest dus hopelijk kom ik daar dit jaar wel doorheen ;) Mijn ervaring met de cijferreeksen die je in de echte capacitieiten test krijgt, is dat het niveau een stuk lager ligt dan de voorbeelden die jij nu geeft. Ik heb toen in ieder geval geen vragen met breuken voorbij zien komen. Hopelijk is dat dit jaar nog steeds zo en rollen we er zo doorheen. Succes iedereen!

Hi, weet jij toevallig ook hoeveel tijd je krijgt per vraag? En of het verschilt per toets? 

• SAN

Jaaaa, ook ik ben erbij! Ik ben ook 40+, en ik wil heeeeel graag een nieuwe stap gaan zetten in mijn leven. Mijn cv is al netjes ge-updated en ik ben al flink aan het oefenen met de testen. Ik heb met name moeite met de figuurreeksen, daar word ik wel wat onzeker door, maar goed, knop om en oefenen maar weer! Heel veel succes iedereen met alle voorbereidingen en hopelijk komen we elkaar allemaal tegen op de INI!

• Vitani

Hier ook al actief aan het oefenen voor de capaciteitentest! Mijn zwakke plek zijn toch de cijferreeksen en figuurreeksen.. Analogieën ben ik wel sterk in. Vind het echt mega spannend.. Maar ik vraag me wel oprecht af welk niveau van ons verwacht wordt.. En ook hoeveel % we moeten scoren op deze toets 

• JJJJ

Hier ook aan het oefenen! Iemand enig idee hoelang je de tijd hebt om een vraag te beantwoorden tijdens de capaciteitentest? 

• JJJJ

En klopt het dat de motivatiebrief eruit is gehaald dit jaar?

• L.P

Hoi hoi, 

weet iemand toevallig ook de 3 motivatie vragen die ze gaan stellen tijdens de video pitch? 

• Vitani

JJJJ

Ik denk dat de motivatiebrief valt onder de selectie basiseisen.. Lijkt me sterk als ze alleen naar je CV kijken?

En @Lisanne ik heb de vorige keer niet mee gedaan aan de sollicitatie, maar ik denk eigenlijk dat deze vragen verschillen per persoon, dus dat het voor iedereen anders is

• L.P

Vitani
    JJJJ

Ik denk dat de motivatiebrief valt onder de selectie basiseisen.. Lijkt me sterk als ze alleen naar je CV kijken?   En @Lisanne ik heb de vorige keer niet mee gedaan aan de sollicitatie, maar ik denk eigenlijk dat deze vragen verschillen per persoon, dus dat het voor iedereen anders is

ik had een forum gevonden van maart 2022. Maar op 1 of andere manier is deze nu niet meer toegankelijk.. vet balen! 

• Lisa2009

Ik vraag me inderdaad echt af wat een goede score voor die capaciteitentest is. Ik ben hard aan het oefenen, en zit meestal rond de 80% goed, maar wat is nou echt voldoende? Iemand die het 2 jaar geleden ook heeft geprobeerd en nog weet rond welk percentage hij/zij toen zat? Ben benieuwd, spannend hoor!!